Nieuwe GPU gezocht

Pagina: 1
Acties:

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Hoi hoi, ik ben op zoek naar een nieuwe GPU. Op dit moment is mijn setup:
Setup
Intel i5 4570S CPU
8GB Ram
W8.1
600 W OCZ voeding
GTX 460 cyclone 768MB
24" monitor 1920*1080

Budget
Het liefst geef ik zo'n 250,- uit aan een nieuwe GPU. Als het kan geen super luide GPU, mijn huidige GPU is vrij stil en bevalt erg goed.

Merk
Het liefst een Nvidia, maar als een AMD-tegenhanger echt een betere keus is dan is dat geen probleem. Helaas niet geweldige ervaringen met AMD, ook als het gaat om drivers.

Gebruik
Op dit moment speel ik vooral Battlefield 4, wat opzich prima loopt met een GTX 460. Ik ga ook Far Cry 3 spelen, maar daarnaast ook vast een hele hoop andere games in de toekomst.

Ik zou graag, op full HD resolutie, de komende tijd toch wel op hoge/hoogste settings kunnen spelen.

Een AMD 280X past NET in mijn case :-) (laatst eens eentje getest).

Als het moet, kan ik best nog even (1-3 maanden) wachten op een nieuwere generatie, maar voor de vakantie een nieuwe GPU is wel leuk!

[ Voor 7% gewijzigd door TheProf82 op 01-07-2014 19:05 ]

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Welke kaat heb je? En met welke r9 280x heb je gepast? Er zit verschil in per merk.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• TheProf82
het was de msi 280x gaming versie

Ik heb nu een GTX 460 (staat ook in de startpost)

[ Voor 28% gewijzigd door TheProf82 op 01-07-2014 21:56 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Klein kastje dan, R9 280x'jes zijn niet de meest grote kaarten.

Enfin, een 280x lijkt me een leuk idee, wat ook leuk is: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost + een grotere kast [mits je een of ander oud lijk hebt welke aan vervangen toe is]

People as things, that’s where it starts.

• TheProf82
Mijn case is oud, maar ik vind persoonlijk een case gewoon niet zo belangrijk :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een case is best belangrijk, goede aitflow, meuk kunnen wegstoppen, weinig stof, allemaal belangrijke dingen.

People as things, that’s where it starts.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

TheProf82 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:49:
Mijn case is oud, maar ik vind persoonlijk een case gewoon niet zo belangrijk :)
Leuk, maar zoals eerder aangegeven is een degelijke kast wel zo handig. Je merkt zelf al dat oudere kasten vaak geen ruimte bieden voor high-end componenten. En een degelijke kast hoeft helemaal niet duur te zijn.

Ik zou zelf een tientje bijleggen en alsnog voor een 280X + nieuwe behuizing gaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TheProf82
Ik zal de case overwegen. Is er nog een degelijke nvidia optie? Dat merk heeft mijn voorkeur.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:36
Ik denk dat het tijd is om van je voorkeur af te stappen.
De driver support voor ATI/AMD is tegenwoordig echt wel veel beter dan vroeger.

Ik speel Farcry3 probleemloos met mijn ATI 7870XT en driver problemen ben ik nog niet tegengekomen.
Ik zou gewoon wat reviews zoeken en van daaruit kijken wat het beste voldoet binnen je budget.
Het zou jammer zijn wanneer blijkt dat je een 'mindere' kaart koopt omdat je perse dat ene merk wilt hebben.

Ik verwacht dat je binnen je budget de meeste bang for buck vindt bij AMD.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, en ze doen ook meer aan open standaarden. Gezien je graag battlefield speelt is Mantle ook best wel iets waard. Maar de 280x is een klein kaartje, tevens vergeleken met sommige nVidia kaartjes. Al past het nét, heb je nog een airflow probleem...

• TheProf82
Ik zal me eens verdiepen in een case. Ik ben alleen niet zo handig met in- en uitbouwen ( doe het maar eens per paar jaar) dus het kost ook gewoon veel tijd en moeite, terwijl ik juist erg weinig vrije tijd heb.

Een 280X is dus nog steeds de beste keuze?

Probleem is namelijk dat een collega van mij laatst 3 maal een 280X heeft gekocht, en elke keer was er wat. Of geen beeld, of artifacts, of zware oververhitting, bij zowel hem als bij mij. Pas de 4e kaart werkte naar behoren. Vandaar dus mijn lichte anti-AMD instelling.

Het waren bovendien verschillende merken van kaarten.

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Heb zelf altijd al amd gehad en nog nooit een probleem ermee, heb de 4870 geen probleem, heb de 5570 geen probleem, heb de 7870 ook geen problemen en nu gebruik ik de 270x en daarmee het zelfde niks aan de hand. Amd is nu gewoon de beste in prijs en performance.

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• TheProf82
Goed, Case + R9280X-DC2T-3GD5 besteld.

Dank voor hulp.

[ Voor 206% gewijzigd door TheProf82 op 02-07-2014 20:13 ]

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Je kan ook naar gtx 760 kijken.

Weg

• Daftman380
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 17:01
VasZaitsev schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:02:
Klein kastje dan, R9 280x'jes zijn niet de meest grote kaarten.

Enfin, een 280x lijkt me een leuk idee, wat ook leuk is: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost + een grotere kast [mits je een of ander oud lijk hebt welke aan vervangen toe is]
Sorry maar ik raad het af.

Ik heb de GTX 660ti. Een korte periode de Sapphire Radeon HD 7950 3gb ddr5 with boost gehad. Ik ben huilend terug gerend naar mijn 660ti. Er zijn alternatieven voor de 7950

(excuus ik zie dat er reeds besteld is. Des ondanks wellicht handig voor iemand anders die hier terecht komt)

[ Voor 7% gewijzigd door Daftman380 op 03-07-2014 10:15 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik denk dat we hier een steekproef "stabiel" vs "niet stabiel" krijgen. De driverkwaliteit van m'n Quadro K4000m en GeForce 525m is dusdanig droevig (nVidia control panel, nv4disp.dll BSOD's bij random complexe dingen ondanks dat de kaart niet stuk is, de K4000m is zelfs al 4x vervangen). Andersom heb ik ook heel positieve ervaringen gehad met nVidia, en hetzelfde kan ik zeggen voor AMD. Als je rond gaat kijken, dan kan denk ik alleen een OEM en Microsoft iets zeggen over de hardware (gesmolten 8800-solderingen?) en drivers (nv4disp reports omdat nVidia traag was met WDM1.1 aanpassingen... en zelfde voor AMD met WDM1.2). Ondertussen kan je zeggen dat met "maar 3% uitval elk" (loud minority) dat beide merken stabiel zijn.

Ga je kijken naar de extra's, dan zie je dat nVidia keer op keer propriety tech (zoals nVidia G-Sync vs AMD FreeSync wat openbaar is gemaakt en gewoon in de displayport spec komt) gebruikt (nVidia gooit vol op CUDA en houd het exclusief door PhysX te handicappen, terwijl AMD/Intel samenwerken en OpenCL en DirectCompute willen publiceren). Ook wat de houding voor opensource (Mantle openbaar..., drivers) is AMD een stuk "vriendelijker" de laatste tijd.

Hardware/drivers zijn beiden OK, uitzonderingen daargelaten. Als het echt rot was geweest hadden de 2 huidige generatie (XB1, PS4) er niet op gedraaid. Openheid/vriendelijkheid/"voor de gamer": door Mantle/FreeSync en overige dingen publiek te maken, wint AMD echter tegenwoordig.
Pagina: 1