Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TP-Link Archer C7 (AC1750) en DHCP client hostnames

Pagina: 1
Acties:

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een vraag aan iemand die misschien wat meer ervaring heeft met betreffende router.

Al mijn computers (zowel ubuntu als windows) op het netwerk zijn ingesteld om door middel van DHCP een lease te krijgen van de router. Sommigen hebben een permanente adres reservering, anderen krijgen een adres uit de gewone DHCP pool.

Met mijn vorige router kon ik altijd een host benaderen door de hostname te gebruiken die aangeleverd werd door de client bij het DHCP request. Nu zie ik in de Archer C7 ook dat deze hostnames op zich goed doorgegeven worden (ze staan allemaal netjes in de DHCP Clients List), maar als ik vervolgens een van die hostnames probeer te benaderen vanuit het LAN dan geeft de DNS van de router terug dat betreffende host onbekend is. Dit terwijl ik zou verwachten dat de DNS netjes het IP terug zou geven van de host die hoort bij betreffende hostname.

Mis ik iets in de instellingen of zie ik iets anders over het hoofd? Of heeft deze router deze (toch vrij triviale) functionaliteit gewoon niet?