Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ASUS N550JK-CM082H, zonder touchscreen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben van plan binnekort een nieuwe laptop aan te schaffen, maar zit met een klein probleempje:

pricewatch: Asus N550JK-CM082H

Deze ASUS is perfect, behalve dat ik totaal geen touchscreen nodig heb (of wil).
Ik heb dan wat verder gezocht naar een ander model, en kwam bij een variant uit:

pricewatch: Asus N550JK-CN101H

Dit model heeft geen touch, maar wel een mat scherm (waarvan ik eigenlijk niet goed weet of het een voordeel of nadeel is, maar een glossy screen is zeker goed genoeg voor mij). Hij heeft wel een SSD wat een enorm pluspunt is, maar de totale opslag is daardoor maar 256GB, wat toch wel vrij weinig is.

Weten jullie van een model dat de voordelen van deze twee laptop's bezit?

Alvast bedankt!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:42

KrazyJay

Een mat scherm geniet bij mij de voorkeur, ik heb 1x keer een laptop gehad met een glanzend scherm en dat ding heeft na 2 jaar amper branduren gekend. Sommigen zeggen dat een glanzend scherm de kleuren mooier/voller kan weergeven, maar dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen van mat: reflecteert niet. Ik zou ook niet graag door een voorruit of bril kijken waar turtle wax op zit ;), en brillen zijn niet voor niets standaard ontspiegeld.

Een SSD kan je vervangen, een scherm niet (zo gemakkelijk). En 256GB is niet verkeerd hoor, zeker niet als je via ebay ofzo een hdd caddy kunt kopen voor een 2e hdd. Versies met beide "voordelen" ken ik niet.

Ik zou het wel weten dus.

[ Voor 7% gewijzigd door KrazyJay op 01-07-2014 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht eerst dat een mat scherm enorm donker zou zijn, maar nu ik er bij nadenk, is bijna elk desktopscherm (inclusief dat van mezelf) een mat scherm. Daardoor kan ik wel zien dat het helemaal niet zo donker is, en het verschil in reflectie wel positief is.

Over de 256GB ben ik nog niet heel zeker, maar ik heb mijn desktop om grote dingen op te slagen, dus waarschijnlijk is 256GB wel goed genoeg.

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 11:15
Misschien een beetje late reactie, maar ik heb zowel een glossy touch screen als eem matte non-touch screen. Glanzende schermen zijn helder, hebben volle kleuren en zijn ook in daglicht leesbaar, zolang er maar geen (zon)licht in reflecteert. Matte schermen laten minder licht door en zijn daarom donkerder. In lichte omgevingen hebben ze echter geen last van reflecties. Daarnaast worden kleuren realistischer weergegeven dan bij glanzende schermen.
http://www.onemorething.n...cties-op-glossy-schermen/

Die keus lijkt mij belangrijker dan of het scherm touch heeft of niet. Als je het niet nodig hebt, dan gebruik je het toch gewoon niet? Of je zet het uit. Last heb je er in ieder geval niet van.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...