Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk bij een webontwikkelings bureau als programmeur voor de backend. Nu ben ik 19 jaar en werk ik aan mijn HBO bachelor Informatica. Ik werk nu 3 maanden bij dit bedrijf na hier stage te hebben gelopen en kwam er net achter dat ik 6.80 netto verdien per uur terwijl ik eigenlijk uitging van wat meer. We hadden het bedrag niet besproken, maar een euro of 8-9 lijkt me toch niet zo raar? Of zit ik hier helemaal fout? Bij de Albert Heijn verdiende ik 5.50 euro per uur netto. Kan ik hier wat van zeggen of is het nogal raar? Ik werk tijdens school 1 dag in de week van 9 tot 6 maar nu het vakantie is wil ik meer gaan werken. Graag wat tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 18:41

Praetextatus

the dutch_paki

Ik vindt het best vreemd dat je gaat werken zonder afspraken te maken over salaris :p.
Als je het weinig vindt dan moet je dit gewoon aangeven en onderhandelen. Lukt dit, mooi meegenomen en zo nee, dan moet je voor jezelf beslissen of je hier door wilt gaan of iets anders gaat zoeken.

Mocht je voor optie 2 gaan, wel eerst iets ander zoeken voordat je afscheid neemt van de huidige werkgever ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Praetextatus op 01-07-2014 18:34 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Wat je netto verdient kan je nu eigenlijk nog maar lastig zien. Het ligt er nogal aan hoeveel je in totaal gaat verdienen. Je kan waarschijnlijk een (groot) deel van je betaalde belasting terugvragen, als je niet al te veel gewerkt hebt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Praetextatus schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:34:
Ik vindt het best vreemd dat je gaat werken zonder afspraken te maken over salaris :p.
Als je het weinig vindt dan moet je dit gewoon aangeven en onderhandelen. Lukt dit, mooi meegenomen en zo nee, dan moet je voor jezelf beslissen of je hier door wilt gaan of iets anders gaat zoeken.

Mocht je voor optie 2 gaan, wel eerst iets ander zoeken voordat je afscheid neemt van de huidige werkgever ;)
Ik was blij dat ik de baan aangeboden kreeg na mijn stage, maar je hebt inderdaad gelijk. Dat is een les die ik wel geleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 23:19
Gewoon een gesprek aangaan. Zeker als er nergens in een contract een bedrag staat. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Ben zelf ook aangenomen na m'n stage en heb onderhandeld met de werkgever, voordat ik begon met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Wij betalen onze vakantiekracht (Ex-stagiair MBO niveau 3) €8,00 per uur brutto.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lekker voor die € 6.80 blijven werken. Ik mag aannemen dat je dit leuker vindt dan vakkenvullen bij de AH en met 19 jaar zonder diploma's mag je blij zijn dat je een leuke bijbaan hebt.
Op het moment dat je het idee hebt niet zoveel meer te leren kun je eens gaan kijken naar een wat hoger salaris, maar ik mag hopen dat je tegen die tijd al wel je diploma hebt.. ;).

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 02-07-2014 19:17 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:34
Sport_Life schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:16:
[...]

Lekker voor die € 6.80 blijven werken. Ik mag aannemen dat je dit leuker vindt dan vakkenvullen bij de AH en met 19 jaar zonder diploma's mag je blij zijn dat je een leuke bijbaan hebt.
Op het moment dat je het idee hebt niet zoveel meer te leren kun je eens gaan kijken naar een wat hoger salaris, maar ik mag hopen dat je tegen die tijd al wel je diploma hebt.. ;).
Wat is dit nou voor advies? Vragen kan altijd. Je wordt echt niet meteen ontslagen ofzo hoor.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:35
Altijd zo hoog mogelijk proberen in te stappen met je salaris.
Heb je de komende jaren profijt van, als je daar blijft werken.

€ 6,80 per uur is toch wel erg weinig, als je goed bent kan je beter kleine projecten gaan freelancen. Dan verdien je wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Ik heb ook tijdens mijn studie informatica een vergelijkbare bijbaan gehad en ben daar op mijn 18e met 9 / 9,50 euro p/u begonnen. Toen ik in het 4e jaar van de opleiding weg ging (toen was ik bijna 21) zat ik rond de 13 euro p/u. Dus ik denk dat je wat aan de lage kant zit, al ligt het ook een beetje aan het werk wat je doet. De uren die ik maakte werden direct gefactureerd aan klanten, waardoor ik ook goede afspraken kon maken over mijn salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 16:09
Heb je wel het loonheffingskortingformulier ingevuld en ingeleverd? Dat kan behoorlijk veel schelen. Het kan namelijk zijn dat het bedrijf niet de loonheffingskorting verrekend omdat je dat specifiek aan moet geven.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ramon schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:50:
[...]

Wat is dit nou voor advies? Vragen kan altijd. Je wordt echt niet meteen ontslagen ofzo hoor.
Op die leeftijd werkte ik in een sportwinkel voor volgens mij 5 euro per uur, heb daar ontzettend leuke tijd gehad en er heel veel van geleerd... waar ik zeker de rest van mijn carriere nog wel wat aan heb gehad (dat begint al bij de sollicitatie). Dat is veel meer waard dan die 50 euro per maand meer. Je kunt het altijd vragen, maar de kans bestaat dat ze een ander gaan zoeken of dat je met een hoger salaris ook veel rotklusjes erbij mag gaan doen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:34
Net zoals werken goed is voor "later" is salarisverhoging vragen ook goed om te leren voor later. Je moet leren je niet af te laten schepen met een hongerloontje onder het mom van "oh dit is toch zo'n leuke baan".

Een baas gaat echt niet op zoek naar iemand anders als de TS vraagt om salarisverhoging (tenzij TS natuurlijk gaat dreigen met opstappen ofzo) en ook zal een baas niet stiekem rotklusjes geven maar zal eerder zeggen: "dat is goed maar dan moet je ook x en y erbij gaan doen", zodat TS altijd nog kan weigeren mocht hij dat niet willen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 03-07-2014 21:38 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1