Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleuren laser all in one aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:47
Ik ben van plan om mijn trouwe brother all in one inkjet te verruilen voor een kleuren laser all in one.
Dat illustraties en text er op vooruit gaan bij een laser is me wel duidelijk.

Alleen zit ik met het vraagstuk of geprinte foto's er ook goed uitzien.
Ik print voornamelijk dvd covers af, en dat is niet altijd de hoogste kwaliteit.

Zou dit met een kleuren laser nog slechter worden, of is inmiddels het niveau van kleuren foto's printen op een laser wel een eind op het goede spoor.

De winkels in de buurt hier waar ik woon hebben wel kleurenlasers in de showroom, maar geen van alleen aangesloten en konden ook niks laten zien, dus dat maakt de keuze of ik de knoop door ga hakken extra lastig.

Wie heeft een kleurenlaser, en kan me duidelijkheid verschaffen ?

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 00:30

MrDrako

nep ict'er

Verschilt nogal per printer, inktjets hebben vaak een hogere printresolutie, bij een laserjet gaan de kosten dan al snel omhoog

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:47
Dus eigenlijk zeg je als je de kwaliteit wil evenaren van een inkjet dan moet je tamelijk diep in de buidel tasten :)
Ik heb de resoluties nog ens bekeken van duurdere laserprinters, maar geeneen komt ook maar in de buurt van een inkjet.

Kan ik dan concluderen dat het printen van een kleurenfoto aanzienlijk minder is dan op een inkjet ?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

Eagle Creek

Breathing security

Alleen zit ik met het vraagstuk of geprinte foto's er ook goed uitzien.
Nee. Wil je hoge kwaliteit afbeeldingen, zoals foto's, ga dan voor inkjet.
Het toner kan niet mengen zoals inkt dat kan en dat maakt dat een inkjet beter geschikt is voor die taak.

Een taartdiagram is geen probleem maar overlopende kleuren worden al snel onnatuurlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Eagle Creek op 01-07-2014 22:00 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk ook eens naar printers zoals de Officejet 8600. Geen laser maar wel erg goedkoop qua inkt vergeleken met normale inktjet printers. Cartridge voor ~2500 pagina's voor 25 euro.