Testen mobo + geheugen + CPU met afwijkende ATX voeding

Pagina: 1
Acties:

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo,

Ik heb een PC meegenomen uit Zuid amerika, alwaar deze het deed.
Na een lange bootreis, bleek dat de behuizing zeer gedeukt was, ondanks zeer goed verpakken
Echter daar heb je 110V. En ik was vergeten de switch op de voedinng op 220V te zetten.
Boeffff zei de voeding. Ik zag dat een printplaat glaszekering geklapt was + een printspoor weggeblazen. Kortom voeding zal wel FUBAR zijn. Nu blijk de meegeleverde voeding eem 550W ATX voeding te zijn met 24pin + 8pin. Ik heb nog een ATX 24pin + 4 pin liggen.. Kan ik met deze voeding testen of het systeem het nog doet zodat ik kan kijken of het slim is een andere voeding aan te schaffen?
Het gaat om een asrock extreme 3Gen3 met corei5 2500 cpu

Alvast hartelijk dank.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-02 15:14

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Dat zou moeten kunnen, maar moet je hem denk ik wel splitsen.

Edit: En niet te veel belasten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door evilweed op 01-07-2014 18:25 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Normaal gesproken zal die gewoon starten met een 24+4 pin, hoef je niet eens te splitsen (omvormer naar 8pin) of wat dan ook.
Zelf ook een hele tijd een PC gehad met alleen 24+4 (de 24+8 voeding was kapoet :P ), werkt gewoon ook onder load.

• gepebril
Ok, thanks.

Alleen begrijp ik niet uit het antwoord van Nemesizz of je dan een omvormer van 4->8 nodig hebt. En zo niet sluit je dan die 4 pin wel aan, en op welke van de 8?
PC trok met full h264 SD realtime compressie en streaming 80Watt..... En de nieuwe gebruiker surft, checkt mail en Youtubed wat....

Verwijderd

Voor zo ver ik weet past het maar op één manier. Kijk even of de blokjes en rondjes gelijk zijn met de connector op je moederbord en het clipje richting het clipje op je moederbord connector gaat.

• gepebril
@2Fat2Walk,

Inderdaad, had nog niet zo goed naar de connector gekeken. Super bedankt.
Pagina: 1