Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TP-Link Wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

• kden1m
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09-2023
Beste heren en dames,

Ik moet wireless internet hebben op een plek waar de WiFi niet reikt. Nu is het zo, dat het zo geregeld is hier, dat er internet via de stroom mogelijk is. Door het hele huis zijn er kastjes in het stopcontact gestopt om internet te hebben (printers, mediabox etc.) Dit gebeurd via de TP-Link TL-PA201. Nu dacht ik een goede oplossing te hebben gevonden en gewoonweg een wifi powerline extender te kopen. Dit heb ik gedaan (de TP-Link TL-WPA4220KIT). Ik druk dat ding erin, krijg te zien dat de laptop de verbinding ziet en probeer te connecten met het bijbehorende wachtwoord. Maar ik krijg maar geen werkende verbinding. Ik heb bij dit kit ook de TL-PA4010 gekregen, wanneer ik deze erin doe en de internetkabel hierin stop en vervolgens in mijn laptop steek krijg ik gewoon internet. Wanneer ik dit doe met het TL-WPA4220, dan krijg ik ook internet alleen dan met problemen (zo een uitroepteken). Ik heb de gebruiksaanwezig vervolgens maar gevolgd maar het werkt als nog niet.

Nu is mijn voornaamste vraag of het mogelijk is om de TL-WPA4220 werkende te krijgen door middel van de TL-PA201 ? Deze zit al namelijk aangesloten op de router.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten neer te zetten en dat jullie mij hiermee kunnen helpen! Alvast bedankt :)

*http://www.tp-link.com/resources/images/products/large/TL-PA201-02.jpg
*http://nl.tp-link.com/resources/images/products/gallery/TL-WPA4220%28EU_1%29.jpg
*http://nl.tp-link.com/resources/images/products/gallery/4-4010KIT%28EU_01.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door kden1m op 01-07-2014 17:17 ]

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 07:10

HetGezegde

Yes, you can!

Zowel de TL-PA201 als de TL-WPA4220 dienen samen aangesloten te zijn. Zij communiceren met elkaar.
De TL-PA201 sluit je aan op je router of modem en in het stopcontact.
De TL-WPA4220 sluit je elders aan op het stopcontact - aan de achterkant staat het Wireless Password; schrijf deze even op.

Op de TL-PA201 zit een klein knopje om te pairen. Druk deze ongeveer 2sec in tot de lampjes gaan knipperen.
Op de TL-WPA4220 zit aan de onderkant een klein rond knopje, om te pairen. Druk deze ook een seconde of 2 a 3 in; totdat de lampjes gaan knipperen.
Doe dit binnen één minuut nadat je het knopje op de TL-PA201 hebt ingedrukt.

Nu even wachten en naar wifi zoeken: Bij mij heet 'ie de TP-LINK_672B0E. Hiermee verbinding maken met het desbetreffende Wireless Password.

Ook kun je de boel even resetten, mocht je denken iets fout gedaan te hebben.
De 30-30-30 reset methode werkt het best:
1. Steek de TL-WPA4220 in het stopcontact.
2. Houd de resetknop (onderaan de TL-WPA4220) 30sec. ingedrukt.
3. Houd de resetknop ingedrukt en haal de TL-WPA4220 uit het stopcontact, voor 30sec.
4. Houd de resetknop nog steeds ingedrukt en steek de TL-WPA4220 weer in het stopcontact, voor 30sec.

edit:
Misschien heb je hier wat aan?

[ Voor 4% gewijzigd door HetGezegde op 09-07-2014 00:27 ]