Toon posts:

Iomega ZIP drive wordt steeds langzamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie-o-wie heeft een oplossing voor het volgende probleem:

Mijn Iomega 100Mb interne zip drive (master op IDE 2, os ME & laatste drivers) gaat steeds langzamer werken. Als ik gegevens van mijn HD naar de Zip drive copieer gaat dat vijf seconde snel (zoals het hoort) en daarna zo traag en uiteindelijk loopt mijn hele machine vast! Wat is hier nou tegen te doen???

Oh ja; de optie die windows standaard heeft om de performance van 'verwisselbare disks' te optimaliseren maakt geen verschil.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26
Op maandag 11 juni 2001 01:38 schreef SupaFly het volgende:
Oh ja; de optie die windows standaard heeft om de performance van 'verwisselbare disks' te optimaliseren maakt geen verschil.
Dit probleem ken ik met de Externe drives net zo goed... gewoon niet installen dus, scheelde bij mij ook nog hoop gezijk met printer en zo...

Maar van internet hebbik geen kaas (of wat dan ook) gegeten en ik heb helaas geen antwoord op je vraag.
Is het mogelijk dat die internet (IDE) ZIP-drives ook nog op DMA moeten worden gezet in Windows? Bij veel CDromdrives en soms HDD's moet je dat ook handmatig doen.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Dat hij van je HD alles inleest eerst, dus naar 99% schiet op je scherm, zegt mij niets meer dan dat je een goed systeem heb :)

Ik heb dit hier ook, maar natuurlijk niet met WinME. Je hebt het over de laaste drivers, IomegaWare ? Werkt gewoon perfect hier. Dat het eff duurt, tja. Misschien eff DMA enable :)
Vastlopen? Raar! Nooit last van, lijk me stug eigenlijk.. Ik zou het toch op ME gooien hier.
Oh
ik heb ide1: hd1:hd2
ik heb ide2: zip:cdrom
en dan natuurlijk nog raid controller waar de rest op zit.
Zip 100mb intern is niet altijd snel. Ik vind het echt heel vreemd dat het steeds langsamer gaat. Ik zou zeggen, time het eens. 100mb files maken, en die eff meerdere malen overpompen, van dezelfde positie naar dezelfde zip disc.. en timen.

http://mrfloris.com

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 13:22
Op maandag 11 juni 2001 01:43 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Dit probleem ken ik met de Externe drives net zo goed... gewoon niet installen dus, scheelde bij mij ook nog hoop gezijk met printer en zo...

Maar van internet hebbik geen kaas (of wat dan ook) gegeten en ik heb helaas geen antwoord op je vraag.
Is het mogelijk dat die internet (IDE) ZIP-drives ook nog op DMA moeten worden gezet in Windows? Bij veel CDromdrives en soms HDD's moet je dat ook handmatig doen.
wat heeft dat alles met internet te maken?? :?

//

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Gewoon die IomegaWare niet installeren, Heb het probleem bij meerdere mensen gezien (snel in begin -> trager -> nog trager -> crash). En zonder software werkt ie dan weer perfect.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Op maandag 11 juni 2001 01:52 schreef man-o-script het volgende:

[..]

wat heeft dat alles met internet te maken?? :?
Volgens mij bedoelt ie intern ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 01:53 schreef FlamerX het volgende:
Gewoon die IomegaWare niet installeren, Heb het probleem bij meerdere mensen gezien (snel in begin -> trager -> nog trager -> crash). En zonder software werkt ie dan weer perfect.
Heb ik geprobeerd maar dat blijkt geen verschil te maken. Zonder of met de die IomegaWare werkt ie net zo goed/slecht.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 13:22
Op maandag 11 juni 2001 01:54 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt ie intern ;)
ah, nou heb ik em!
dankje *D

//

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit hier ook, maar natuurlijk niet met WinME... & Ik zou het toch op ME gooien hier...
Helaas, het is ook niet mijn keus. Het is voor iemand anders die denkt dat dit het beste OS voor hem is (want dat is in de winkel verteld, en die hebben altijd gelijk |:( )

Je (Xiphoid)hebt gelijk, de machine loopt ook niet echt helemaal vast maar hij wordt ontzettend traag. Na het copieeren (duurt al ruim 2 uur) voor slecht 50 Mb reageert winME zo langzaam op mijn commando's dat de enige optie die overblijft het re-setten van je machine is.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Dan is er idd iets fout.

De keuze van een OS is altijd afhankelijk van de persoon in de winkel ja. (natuurlijk)
Dit maakt natuurlijk niet uit. Ook op ME moet het goed werken.

Ik zou eigenlijk eff andere ZIp erin gooien en kijken of die hetzelfde probleem heeft.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
Denkt dat ik idd maar terug ga naar de winkel en een andere ZIP drive ga proberen.

De zeer bij-de-handte (spel check?) gasten van Iomega support zeggen dat het probleem niet bestaat want ik heb de laatste IomegaWare drivers gebruikt! Thankz but no thankz to Iomega support :(

Thankz voor de ideeen iig :)

Verwijderd

Topicstarter
Naar de winkel geweest en een andere mee gekregen om te proberen (incl. een nieuw idee)

Heb mijn interne 100 Mb zipdrive nu weer als master op IDE 2 maar nu met UDMA support via bios uigeschakeld en ook DMA voor het station in WinME zelf uitgeschakeld. En wat is het geval? De zipdrive werkt stukken beter (het duurt nu 15 ipv 5 seconde voor dat mijn machine door dat kreng blijft hangen!!!) Anyway, ik ben weer een klein stapje verder.

Iemand nog suggesties hoe van hieraf verder te gaan :? I could really use some help...

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

Rico

Wie dit leest is gek....

Je hebt een moederbord met een VIA chipset.
Heb dat probleem ook gehad.
Je moet even de losse busmaster driver downloaden. Ze staan ook op de MSI site. www.msi.com.tw.
Dan even bij download kijken. Staat er ook achter iets in de zin van: Voor incompatibiliteit met zip drive.
Dan die driver installeren in miniport mode.
Dan loopt je zipdrive goed.
Als het goed is crashed je machine ook niet, maar wordt ie super traag..
Als je de driver niet kunt vinden moet je me je email adres maar geven dan mail ik hem wel.
Mocht je nou een moederbord zonder via chipset hebben dan weet ik het dus ook niet .

Dit staat er op de MSI site achter de busmaster driver: patch for VIA 686B compatibility problem with ATAPI2 IOMEGA ZIP-100 Drive. ATAPI2 IOMEGA ZIP-100 Driver will become very slow (look like hung-up) when format or copy big files under Windows 98.

En dit is de directe link naar de driver:
http://www.msi.com.tw/support/driver/driver/580_3011.zip
Pagina: 1