Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wat te doen met mini laptop

Pagina: 1
Acties:

• meneer william
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste mensen ik heb van de week van iemand een mini laptop gekregen. Men vond het een waardeloos apparaat en men gebruikte liever de ipad.

En terecht natuurlijk het ding is langzaam en er staat windows 7 op wat echt veel te veel is voor zon klein ding :( .

Het betreft een aspire one d270 limited edition
Afbeeldingslocatie: http://thehitechsystems.com/Acer_consumerNB_Price_List_Sept_12_images/Acer_consumerNB_Price_List_Sept_1218x1.jpg

Specs:

CPU - Intel Atom N2600 1.6 GHz
Geheugen - 1 GB DDR3

Nou vroeg men aan mij of er nog iets mee te beginnen was, waarop ik zij: "Nou nee die mini laptops zijn ronduit waardeloos"

Nou is dat mijn vraag, zijn ze wel waardeloos. Weet iemand nog een leuk doel voor deze mini laptops. Ik kom er wel vaker mee in aanraking en ik kan er eigenlijk niks mee :F . Als je er windows 7 op zet dan kunnen ze dat net aan draaien. Laat staan dat men erop gaat internetten etc. Een gemiddelde tablet is sneller en soepeler.

Is er een manier om win7/ win8 te optimaliseren zodat deze wel snel en vloeiend draaien. Of kent iemand een leuk besturingssysteem wat op deze dingen wel goed draait. oOo

Ik zit zelf te denken aan Chromium OS.

Graag hoor ik jullie mening hierover! _/-\o_

sirwilliam

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

1. Zet er een SSD in
2. Indien mogelijk, prik er zoveel mogelijk geheugen in
3. Draai een licht OS, zoals bijvoorbeeld Ubuntu

Dat is alleen als je hem echt wil houden. Zet hem anders gewoon te koop en tik iets beters op de kop.

[ Voor 29% gewijzigd door Omni op 01-07-2014 17:14 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

(Aangezien ik met de voorloper van dit apparaat zit (Aspire One ZG5) en voorheen hetzelfde probleem had, hier wat tips/tricks/meningen etc)

1. Mocht je echt het allerbeste uit deze netbook willen halen, kijk of je het geheugen kunt upgraden naar 2GB. Er zijn (gelukte) pogingen gedaan naar 4GB, maar dit wordt officieël niet ondersteund.

2. Chromium is een goede optie. Erg lightweight.

3, Andere optie qua OS zou een lichte 32-bits Linux build zijn. Denk aan een Lubuntu bijvoorbeeld, of een Puppy Linux-derivate.

Betreffende:
Is er een manier om win7/ win8 te optimaliseren zodat deze wel snel en vloeiend draaien. Of kent iemand een leuk besturingssysteem wat op deze dingen wel goed draait. oOo
Ja, dit is er. Niet in de vorm als bij XP mogelijk was (nLite bijvoorbeeld, imo nog steeds onovertroffen) Maar er zijn wel een handjevol van dit soort oplossingen, meer voor 7 dan 8.

Ik heb alleen het idee dat de performancewinst minimaal is, terwijl je er wel (naar mijn mening) essentiële dingen uit haalt..

--

Ik draai zelf momenteel Lucid Puppy (Ubuntu meets Puppy) en dit bevalt prima. Het is géén machine waar ik van afhankelijk ben o.i.d, meer een projectje. ;)

• meneer william
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Op dit moment ben ik Lubuntu aan het testen op aanraden van @MEDU

sirwilliam