Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niic
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-06 05:13
Beste Tweakers,

Een paar weken terug werden er met mijn ING-creditcard dingen gekocht vanuit Amerika. Gek, want ik zat gewoon in Nederland op het terras, met de MasterCard in mijn portemonnee.

Gelukkig waren het kleine bedragen van bij elkaar een paar tientjes. Bovendien markeerde de bank de uitgaven al als dubieus, nog voordat ik zelf doorhad dat er iets niet klopte. De bank heeft de kaart daarom geblokkeerd, me een nieuwe opgestuurd, en de verdachte bedragen niet afgeschreven van mijn rekening.

Zijn er meer mensen die hier wel eens mee te maken hebben gehad, maar waar het minder goed afliep? Of wellicht iemand slachtoffer geworden van skimming op een reis buiten Europa (binnen Europa is skimming juist bijna uitgeroeid door geoblocking en de overstap van magneetstrip naar EMV-chip)?

*knip*

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 01-07-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
niic schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:39:
Gelukkig waren het kleine bedragen van bij elkaar een paar tientjes. Bovendien markeerde de bank de uitgaven al als dubieus, nog voordat ik zelf doorhad dat er iets niet klopte. De bank heeft de kaart daarom geblokkeerd, me een nieuwe opgestuurd, en de verdachte bedragen niet afgeschreven van mijn rekening.
Zoiets heb ik tot nu enkel meegemaakt. De Rabobank blokkeerde ook de kaart meteen, deed daarna pas een belletje met de check of hun vermoedens klopte en met twee weken een nieuwe pas in huis. Maar voor de rest heb ik niks meegemaakt aan fraude verder. Verwacht trouwens dat die fraude waarop mijn kaart werd geblokkeerd nog eerder komt doordat ik bij tig webshops bestel buiten de EU en of diens webshop software of diens klantenbestand eens gehackt is ofzo, waardoor ze aan mijn creditcardnummer kwamen destijds. Gelukkig houden de banken zulke dingen nauwlettend in de gaten en grijpen in zodra ze wat zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niic
Joosie200 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:43:
[...]

Zoiets heb ik tot nu enkel meegemaakt. De Rabobank blokkeerde ook de kaart meteen, deed daarna pas een belletje met de check of hun vermoedens klopte en met twee weken een nieuwe pas in huis. Maar voor de rest heb ik niks meegemaakt aan fraude verder. Verwacht trouwens dat die fraude waarop mijn kaart werd geblokkeerd nog eerder komt doordat ik bij tig webshops bestel buiten de EU en of diens webshop software of diens klantenbestand eens gehackt is ofzo, waardoor ze aan mijn creditcardnummer kwamen destijds. Gelukkig houden de banken zulke dingen nauwlettend in de gaten en grijpen in zodra ze wat zien. :)
Ik vermoed dat dit uiteindelijk ook bij mij het probleem was. :)
De banken zijn hierin inderdaad opvallend waakzaam.
Overigens begrijp ik dat sommige creditcardcriminelen, vooral in Amerika waar de creditcard de manier van betalen is, vaak kiezen voor de kleine afschrijvingen.
10 dollar afschrijven op 1.000 creditcards valt daar niet op, maar 1.000 dollar op 10 creditcards wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
niic schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:50:
[...]
10 dollar afschrijven op 1.000 creditcards valt daar niet op, maar 1.000 dollar op 10creditcards wel.
En toch was het in mijn geval aankopen bij iTunes ten waarde van 6,99 dollar o.i.d. wat hen opviel. Gewoon op basis van mijn eerdere aankopen namelijk, gezien ik nooit eerder wat bij iTunes gekocht had. Dus zelfs dat viel al meteen op. Als aankopen buiten je historie aan aankopen vallen gaat bij hun al een lampje branden kennelijk ongeacht het aankoopbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 16:39

mrsar

waar een sar is,is een wodka

klopt,is gewoon op basis van profiel.
gelukkig zelf nog niet meegemaakt ondanks mijn vele bestellingen en reizen :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 13:47
Klopt, ik ben zo wel eens gebeld door een Visa medewerker met de melding dat er verdachte aankopen gesignaleerd werden op mijn kaart. Maar ik was het destijds wel degelijk zelf die eens een uitzonderlijke aankoop deed in het buitenland + wat via iTunes had gekocht. Vond het toen ook wel sterk dat ze dat meteen als dubieus markeren en even bellen om te dubbelchecken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:22
Joosie200 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:43:
[...]

Gelukkig houden de banken zulke dingen nauwlettend in de gaten en grijpen in zodra ze wat zien. :)
Toch vraag ik mij altijd af wat voor methodes er nou daadwerkelijk gebruikt worden. Ik ga zelf regelmatig naar de VS met mijn Mastercard en heb nu 2 keer meegemaakt dat deze geblokkeerd werd uit voorzorg.

Eén keer nadat ik al 4 maanden op dezelfde locatie zat en de 2e keer, vrij recent nadat ik al 2 weken aan het rondtrekken was en over heel het land al verschillende uitgaven gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb wel eens een maandelijks abonnement gehad die ik maanden lang bleek te betalen. Ik had er geen weet van. Ik heb het volledige bedrag terug ontvangen.

Ik heb wel eens een auto gehuurd en veel gedoe gehad met de borg terug te krijgen. Uiteindelijk kreeg ik het bedrag terug, maar liep ik €60 aan koersverschil/transactiekosten mis. Dit heeft de bank (ING) terugbetaald.

Ik wilde een keer een auto huren. Ik was toen in Namibië, Afrika. De bank had toen preventief m'n Credit Card geblokkeerd en moest ter plekke de bank opbellen de blokkade te verwijderen. Dat was echt niet handig.

Duur systeem, zo'n credit card, en vooral erg foutgevoelig.

[ Voor 22% gewijzigd door kamerplant op 01-07-2014 15:58 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niic
@Datafeest: creditcard is een prijzige manier van betalen inderdaad. Jammer dat ze wereldwijd nog geen iDeal hebben. :)

@Joosie20, The Realone en Datafeest: grappig, dan blijkt het wel weer een heel diep schepnet waarmee de banken de verdachte transacties proberen op te vissen. Ik hoor vaker van vrienden dat ze in het buitenland - meestal in Zuid-Amerika en Afrika - ineens met een geblokkeerde creditcard stonden.

Volgens de Europese Centrale Bank is creditcardfraude trouwens een steeds groter probleem: van 2011 naar 2012 (meest recente data) steeg de schade van de identiteitsfraude met creditcards naar 794 miljoen euro.
Dat gebeurt vooral inhet VK, maar in Nederland wordt de creditcard steeds vaker gebruikt dus zal het hier waarschijnlijk ook toenemen.

Ik vraag me overigens nog steeds af hoe precies men mijn data heeft ontfutseld. Ik gok een bestelling bij een buitenlandse webshop, maar ik bestel meestal niet bij heel dubieuze winkels. :)

[ Voor 24% gewijzigd door niic op 01-07-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zelfs eens 2 x een gelijk bedrag met een maand er tussen van iets onbekends gehad terwijl ik de kaart nog nooit gebruikt had.. Ook zonder problemen incl. wisselkoers verschil teruggehad.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 15:02

Fixer

FP ProMod
Ja, een jaartje of 2 geleden kreeg ik opeens een telefoontje van mijn creditcardmaatschappij. Ze hadden verdachte transacties opgemerkt, waaronder vliegtickets van ~€2000, order bij Zalando van ~€500 en nog een aantal andere transacties van bij elkaar een paar honderd euro. Uiteindelijk dus zo'n €3000,- schade.

Alle transacties werden gewoon teniet gedaan/gestorneerd en heb er vervolgens nooit meer iets van gehoord. Prima opgelost dus :)

Gebruik mijn creditcard trouwens alleen online (heeft het huis nog nooit verlaten) en ook alleen bij de bekendere websites (google, amazon etc).

[ Voor 14% gewijzigd door Fixer op 01-07-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 20:09

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik gebruik alleen een '3V Card' welke ik moet 'opladen' soort prepaid credit/debit card. Ik laad hem dus op voor wat ik nodig heb dus kan er nooit misbruik worden gemaakt van mijn kaart.

Ik gebruik hem ook weinig, ja er hangen nadelen aan de kaart b.v. het opwaarderen kost 2 euro op 50 euro, daar komt wel bij dat ik geen overige kosten heb.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

prutser001 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:01:
Ik gebruik alleen een '3V Card' welke ik moet 'opladen' soort prepaid credit/debit card. Ik laad hem dus op voor wat ik nodig heb dus kan er nooit misbruik worden gemaakt van mijn kaart.

Ik gebruik hem ook weinig, ja er hangen nadelen aan de kaart b.v. het opwaarderen kost 2 euro op 50 euro, daar komt wel bij dat ik geen overige kosten heb.
Ik heb zelf een skrill Mastercard. Zelfde principe maar veel minder kosten. :)

Heb er aan gedacht een CC te nemen bij de ING maar voor de enkele keer dat ik hem gebruik is dit goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 08:41
[quote]niic schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:46:
@Datafeest: creditcard is een prijzige manier van betalen inderdaad. Jammer dat ze wereldwijd nog geen iDeal hebben. :)

Alsjebliieft niet zeg, iDeal heeft nul kopersbescherming, dit in tegenstelling tot een creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb 3 creditcards: een Nederlandse, Britse en een corporate card van het werk. Als je vaak in het buitenland bent, dan heb je niets aan iDeal (en het gebrek aankopersbescherming is zeker een probleem) en is een creditcard een vereiste.

Bij mijn Britse credit card verwachten ze dat je van te voren aangeeft als je naar het buitenland gaat en hem denkt te gaan gebruiken, anders loop je het risico dat ze de kaart blokkeren. Ik heb aangegeven dat ik zo vaak in het buitenland ben dat ik hem continu gedeblokkeerd wil hebben.

Verder afkloppen: nog geen problemen gehad.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-06 10:39
Mijn vader heeft wel eens met fraude op zijn CC te maken gehad. Werd in Turkije enkele duizenden euro's afgeschreven. Vervolgens belde MasterCard om te vragen waar hij was, natuurlijk in NL. Ze hebben verteld dat de transactie vreemd was omdat hij meestal wat op Schiphol koopt met zijn CC voordat hij op reis gaat. Deze keer dus niet, plus dat het een groot bedrag was = alarmbellen.

Geld natuurlijk niet van z'n rekening af gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:45

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Joosie200 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:52:
En toch was het in mijn geval aankopen bij iTunes ten waarde van 6,99 dollar o.i.d. wat hen opviel. Gewoon op basis van mijn eerdere aankopen namelijk, gezien ik nooit eerder wat bij iTunes gekocht had. Dus zelfs dat viel al meteen op. Als aankopen buiten je historie aan aankopen vallen gaat bij hun al een lampje branden kennelijk ongeacht het aankoopbedrag.
Ik hoop toch dat daar wat meer verbanden aan gelegd worden dan het feit dat je daar nog nooit eerder betaald hebt. Bijvoorbeeld jij en 200 andere hebben ooit eens iets bij shop X gekocht en die beginnen in korte tijd achter elkaar aankopen te doen bij shop Y en Z.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218471

Weet iemand toevallig hoe dit soort gevallen worden afgehandeld door de CCmaatschappijen? Ik heb me dat altijd al afgevraagd. De cliënt draait dus vaak niet voor de kosten op. Waar komt dat geld dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Uit de transactie fees. Een winkel (of jij) betaald niet voor niets extra om met CC te betalen.

Ik heb zelf meerdere malen gehad dat transacties betwist werden. Bijv in NY in een BestBuy en probeer 2 x iPad af te rekenen en CC geweigerd. Binnen 2 mins daarna gaat mijn telefoon met iemand van de CC maatschappij in NL (op dat moment 03:00 in NL) wat ik aan het doen was. Na wat doorspreken van gegevens transactie daarna opnieuw gedaan zonder problemen. Werkt eigenlijk best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511904

Volgens mij werken die filters wel iets geavanceerder dan een enkel op een betaling in het buitenland. Zo heb ik ook geen vragen gekregen toen er twee keer 2500 werd afgeschreven door een reisbureau op de Malediven. Een legitieme betaling hoor maar ik was in Nederland en ik had op zijn minst een telefoontje verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 15:06
@Fastmat - een legitieme betaling, dus via internet of zo? Dan kunnen ze vast wel zien dat de transactie vanuit Nederland plaatsvond.

Filters en beslisbomen zijn heel gedetailleerd en ook wel geheim (natuurlijk). Veel voor de hand liggende kun je ook zelf wel bedenken (aankopen in korte tijd op grote afstand van elkaar etc). Groot voordeel voor CC-transacties is dat veel van deze realtime plaatsvinden. De maatschappij kan dus aan fraudedetectie doen op het moment dat de transactie plaatsvindt en dus een betaling direct tegenhouden.

Bij pinbetalingen gebeurt dit niet direct, maar gaat alles via interpay en worden de betalingen pas 's nachts verwerkt - en dan vind ook pas fraudedetectie plaats (mijn info is alweer wat jaren oud, dus misschien dat dat ook steeds meer realtime gebeurt).

Zelf gelukkig nooit problemen gehad met CC-fraude (of rare pinbetalingen). Wel met spookfacturen maar dat is weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eenmaal is het me in NL gebeurd; mijn CC was gebruikt om bij een NL postorderbedrijf een TV en nog wat ander spul te kopen. Ik moest er zelf achter komen (wat ik dus pas deed toen een maand later het geld van mijn lopende rekening werd afgeschreven), maar na aangifte is het keurig teruggestort door de Rabobank (of Mastercard?)
gambieter schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:02:
Bij mijn Britse credit card verwachten ze dat je van te voren aangeeft als je naar het buitenland gaat en hem denkt te gaan gebruiken, anders loop je het risico dat ze de kaart blokkeren. Ik heb aangegeven dat ik zo vaak in het buitenland ben dat ik hem continu gedeblokkeerd wil hebben.
Ik kan dat IIRC per werelddeel aangeven; ik vloog bijv. nooit naar Azië nou ja, vakantie in Turkije tel ik even niet mee dus laat dat mooi uit staan.

Verder heb ik nog een tweede merk CC omdat Mastercard niet overal wordt geslikt, nooit problemen mee gehad. (Afkloppen)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-06 16:41
Anoniem: 218471 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:47:
Weet iemand toevallig hoe dit soort gevallen worden afgehandeld door de CCmaatschappijen? Ik heb me dat altijd al afgevraagd. De cliënt draait dus vaak niet voor de kosten op. Waar komt dat geld dan vandaan?
Yes. Het lijkt alsof je bank "doorheeft" dat er iets niet in de haak is. Dit is echter een ander bedrijf/orgaan. Voor het bedrijf waar ik werkte was dit Cetrell in Luxemburg. Dit hield alle transacties in de gaten en gaf het door aan ons als bank als er waarschijnlijk iets niet pluis was/is. Hoe het precies werkt weet ik niet precies, maar er kwamen weleens false-positives langs en dan was de blokkade zeer ongewenst. Het is vaak ook de kracht van de kleine getallen zodat het niet opgemerkt wordt.

Daarnaast, banken coveren die kosten zelf, danwel uit een potje.
Als een online toko niet levert, geen gehoor geeft, verkeerde verstuurd etc. kan je een dispute formulier opsturen dat je het niet met een CC transactie eens bent. in 80% van de gevallen doen ze niet moeilijk en geven ze je het geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Vorige week is er voor 400 euro aan tickets besteld via mijn paypal account (waaraan cc is gekoppeld) wat van mijn rekening werd afgeschreven.
Ik kreeg opeens 4 mails met het transactie bewijs. Gelijk contact met paypal opgenomen en alles is netjes opgelost.
Ook het ticketbedrijf gemaild, en heb het ip adres, emailadres en naam gekregen (simpel hotmail adres icm waarschijnlijk een verzonnen naam), van de persoon (uit nederland) die de bestelling heeft geplaatst. (Tickets zijn geblokkeerd)
Geen idee hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen. Password gelijk veranderd. (Was redelijk password) Uitgebreide scans gedaan op mijn pc, maar geen virussen of malware gevonden. Ooit 2x iets met paypal gekocht op 'grote bekende sites' en verder nooit ingelogd. (Januari voor het laatst)
Paypal kan het ook niet achterhalen.

Alles was gelukkig vrij snel opgelost, van mijn creditcard wordt eind van deze maand 400 euro afgeschreven, paypal heeft ook gelijk 400 terug gestort dus ik merk er niks van.

Met de verstrekte gegevens ga ik aangifte doen (waarschijnlijk zinloos, maar dan staat het in ieder geval zwart op wit, mocht ik er ooit nog hinder van ondervinden)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:49
Anoniem: 218471 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:47:
Wat ik mij ooit heb laten vertellen is dat de CC maatschappij - of degene erachter - het geld 'gewoon' terughaalt van de rekening waar het geld naartoe is gegaan. Daarom zie je ook steeds vaker dat winkels soms hun 'eigen' check doen alvorens ze iets gaan verzenden.

De winkel komt namelijk zónder geld te zitten én zonder product want die had zomaar al opgestuurd kunnen zijn. De winkel moet er dan zelf maar voor zorgen dat ze ooit aan het product komen want het geld wordt teruggevorderd.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Twee jaar geleden mijn cc geblokkeerd vanwege fraude, en vorig jaar mijn bankpas, met chip. Met mijn cc waren twee vliegtuigtickets plus hotel geboekt, met mijn bankpas was geld opgenomen in de VS. Beide gevallen uiteraard niet door mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Mijn vriendin werd eens gebeld door de creditcardmaatschappij.

Met haar kaart was blijkbaar een hotelkamer met bubbelbad en roomservice betaald. Ik was inderdaad met twee andere dames in het buitenland, in een hotelkamer met bubbelbad.

Wat bleek: ik had per ongeluk haar kaart meegenomen en mijn eigen kaart thuisgelaten. Toen m'n vriendin toen mijn kaart zag liggen kon ze de creditcardmaatschappij overtuigen om de kaart niet te blokkeren.

Maargoed, het systeem van creditcard is wel erg onveilig gemaakt door ICS. Als je een internettransactie doet, dan kom je op zo'n vangpagina met catchpa. Bovendien is een creditcardnummer slechts 19 cijfers. Dat kan iedere crimineel natuurlijk onthouden en overtypen. Als de catchpa nou een zelfgekozen code zou zijn, dan zouden internetbetalingen al veel veiliger zijn.

Ik heb wel het gevoel dat de creditcardmaatschappijen het betaalgedrag erg goed in de gaten houden tegen fraude. Verbaast mij overigens dat nog geen enkele privacyorganisatie daar iets over heeft gezegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 05-07-2014 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

CC is vrij veilig imho. Heb zelf een CC ooit genomen (ING) puur voor, destijds, de 360 en PS3 waar anders betalen toen nog lastig was. Dit met max. limiet van 1500. Daarna één keer gebruikt voor een aankoop bij een Nederlandse webshop voor een monitor en nog iets, en werd daarna direct gebeld door de ING of dit wel klopte, daar ik dus nooit iets deed met het ding.

Vertrouw er verder wel op. Gebruik hem nog steeds voor mijn PSN account en het is heel handig voor tolwegen (bij Parijs hoefde ik alleen het ding in te voeren). Verder..kopen op krediet, nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 11:52

InFamous

excommunicado

SacreBleu schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:54:
[...]

Wat ik mij ooit heb laten vertellen is dat de CC maatschappij - of degene erachter - het geld 'gewoon' terughaalt van de rekening waar het geld naartoe is gegaan. Daarom zie je ook steeds vaker dat winkels soms hun 'eigen' check doen alvorens ze iets gaan verzenden.

De winkel komt namelijk zónder geld te zitten én zonder product want die had zomaar al opgestuurd kunnen zijn. De winkel moet er dan zelf maar voor zorgen dat ze ooit aan het product komen want het geld wordt teruggevorderd.
Klopt, de CC maatschappij doet een charge back verzoek bij de payment provider van de web shop.
De payment provider zal dit dan doorspelen naar de web shop, en mocht er inderdaad fraude zijn gepleegd dan dient de payment provider dit terug te betalen aan de CC maatschappij, ofwel de transactie terugdraaien met als gevolg dat de web shop zonder geld en producten zit.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-06 18:00
General_Snuss schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:56:
[quote]niic schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:46:

Alsjebliieft niet zeg, iDeal heeft nul kopersbescherming, dit in tegenstelling tot een creditcard.
Die kopers bescherming betaal je zelf. Op creditcard betalingen betaal je enorme rentes over de periode van de creditcard betaling en de afschrijving van je rekening. Daarnaast is met creditcard betalen vaak nog extra duur, omdat het voor een verkoper ook duur is om creditcard betalingen te accepteren (+/- 3.5% van de transactie moeten afdragen aan de creditcardmaatschappij).

Kortom, met creditcard betalingen betalen wij allemaal een soort verzekeringspremie voor dit soort fraude gevallen. iDEAL is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:10
Tozz schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:31:
[...]

Die kopers bescherming betaal je zelf. Op creditcard betalingen betaal je enorme rentes over de periode van de creditcard betaling en de afschrijving van je rekening. Daarnaast is met creditcard betalen vaak nog extra duur, omdat het voor een verkoper ook duur is om creditcard betalingen te accepteren (+/- 3.5% van de transactie moeten afdragen aan de creditcardmaatschappij).
Het eerste is meestal niet van toepassing, tenzij je koop op afbetaling of vergelijkbare, additionele kredietfaciliteiten hebt afgesloten bij je card. De Mastercards, VISA's en AMEX' in Nederland zijn in principe charge cards en geen zuivere credit cards. Het door jou bestede bedrag wordt aan het einde van de maand in een keer van je rekening gehaald. Heb je op dat moment te weinig saldo, dan kan je vaak nog enkele dagen zelf storten voordat strafrentes in rekening worden gebracht.

Het tweede argument wordt ook steeds minder relevant. Door concurrentie e.d. rekenen bedrijven steeds minder vaak een opslag voor betalen met credit cards. Het is echt alweer even geleden dat ik dat tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Ik heb een creditcard via de Rabobank (Mastercard) en ik gebruikte het nog wel eens voor Google Play aankopen. Toen ik een tijdje niets gekocht had met de creditcard en na de aanschaf van een nieuwe telefoon ook wat nieuwe apps kort na elkaar aan wilde schaffen lukte dat ineens niet meer.

Een paar dagen later ontving ik een brief met uitleg dat er verdachte activiteit heeft plaats gevonden op mijn creditcard. Ik kon een telefoonnummer bellen om het te deblokkeren. De bank gaf mij wat uitleg wat er gebeurd was, heeft samen met mij de betalingen geverifieerd (waren allemaal door mij zelf herkende betalingen) en mijn pas werd binnen een dag weer gedeblokkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Tozz schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:31:
[...]

Kortom, met creditcard betalingen betalen wij allemaal een soort verzekeringspremie voor dit soort fraude gevallen. iDEAL is een stuk goedkoper.
De rente van een creditcard is momenteen hoger dan die van een spaarrekening. iDEAL levert mij geen geld op. Mijn creditcard wel. Met iDEAL kan ik volgens mij niet eens debit staan.
Pagina: 1