Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Beste tweakers,

Inmiddels werk ik 4 jaar bij een hotel/restaurant als keukenhulp en officieel zou ik per vandaag stoppen, maar door een personeelstekort in de keuken vroeg de chefkok mij om nog een paar extra dagen te helpen. Hiervoor is wel weer een nieuw contract nodig. Dit zette er mij toe aan om nog eens de minimumlonen in de horeca te controleren, ook omdat er vaker gezeur is geweest over de minimumlonen bij dit bedrijf.

Nu keek ik op mijn vorige periode overzicht, daar zag ik een uurloon van 8,01 euro staan en na brutoloon te hebben gedeeld door het aantal gewerkte uren kwam daar inderdaad (iets minder dan) 8 euro en 1 cent uit.

Volgens deze link zou ik echter 9,02 moeten verdienen?

Ik ben inmiddels 23 jaar met precies 4 jaar achter de rug bij dit bedrijf in dezelfde functie: Keukenhulp (schaal I?)
Klopt mijn vermoeden dat ik dan onderbetaald ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zoals je het nu steld wel ja :)
Voor 23 is het minumumloon 9.02, mits je onder deze cao valt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Even naar je contract kijken welke cao daar genoemd word. Als het goed is heb je in die 4 jaar iedere keer wel een automatische verhoging gekregen neem ik aan?

Verder lijkt mij dit geen opzet en als het klopt dan gewoon even aankaarten bij je leidinggevende. Die zal daar ook niet moeilijk over doen schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ja ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie waardoor dit ineens niet geldt.

In de e-mail betreffende het nieuwe contract staat: "Bij deze bepalingen hoort het arbeidsvoorwaardenreglement van de Koninklijke Horeca Nederland, deze vind je in de bijlage."
Dit heeft mij geleid tot de tabel genoemd in mijn eerste post.

In mijn contract wordt het Horeca-CAO genoemd, als ik zo google kom ik bij de KHN cao uit.

Edit: Ik heb overigens een 4-uren contract.

[ Voor 6% gewijzigd door Sibrand op 01-07-2014 16:01 ]