Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden voor het volgende:
1. Streamen van video-content naar televisie (720 en 1080p content). (series/films)
2. Downloaden van allerlei content van verschillende bronnen. Torrentz en directe downloads.
3. Het draaien van een FTP server en een Development server binnen een virtual machine:
Dit gaat om het developpen van web-apps, en software geschreven in java/python. Er worden geen zware programma's ontwikkeld.
4. Het hosten van een TS3 server binnen een Virtual Machine
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als richtlijn voor mezelf heb ik gekozen om te proberen onder de 400 euro te blijven. Goedkoper is echter beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is ofwel aanwezig of niet benodigd. Nog geen hardware in het bezit voor dit systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en een mooie uitstraling (Komt in zicht te staan), vandaar gekozen case (blijft smaak trouwens).
Energiezuinig en stil zijn 2 kernwoorden bij het samenstellen.
Ga je overklokken?
Nop
Het systeem zal vermoedelijk Windows server gaan draaien.
De beide VM's zullen Linux distro's worden (ubuntu based).
De keuze voor de TS3 server in een VM is zodat als er iets met de server is ik enkel de VM hoef aan te passen/rebooten/resetten. En de rest van de pc er niet onder leid.
De keuze voor dev-server op een VM is het simpel kunnen verwijderen en een nieuwe clean instal doen zodra een project is afgelopen, waarbij de linux instalatie weer 100% clean is. (ja, ik weet dat ik ook virtuele envirements kan opzetten).
Overige vragen
1. (meer een softwarevraag). Ik heb zelf nog nooit meer dan 1 VM tegelijk gedraait op een systeem. En weet dan ook niet of dit mogelijk is. De vraag: Is het mogelijk meerdere VM's tegelijk te draaien ?
2. Gaat dit systeem de VM's kunnen handlen.
3. Zou de athlon-5350 een betere keuze zijn ? Of voldoet de 1,6 ghz ook voor de bovenstaande taken
4. Zou 8 gig ram een betere keuze zijn tov de 4 gig
Het systeem zal gebruikt worden voor het volgende:
1. Streamen van video-content naar televisie (720 en 1080p content). (series/films)
2. Downloaden van allerlei content van verschillende bronnen. Torrentz en directe downloads.
3. Het draaien van een FTP server en een Development server binnen een virtual machine:
Dit gaat om het developpen van web-apps, en software geschreven in java/python. Er worden geen zware programma's ontwikkeld.
4. Het hosten van een TS3 server binnen een Virtual Machine
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als richtlijn voor mezelf heb ik gekozen om te proberen onder de 400 euro te blijven. Goedkoper is echter beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is ofwel aanwezig of niet benodigd. Nog geen hardware in het bezit voor dit systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en een mooie uitstraling (Komt in zicht te staan), vandaar gekozen case (blijft smaak trouwens).
Energiezuinig en stil zijn 2 kernwoorden bij het samenstellen.
Ga je overklokken?
Nop
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 5150 Boxed | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | ASRock AM1H-ITX | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Hitachi Deskstar 7K1000.D, 1TB | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Antec ISK600 | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 29,- | € 29,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 54,90 | € 54,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 315,75 | |
Het systeem zal vermoedelijk Windows server gaan draaien.
De beide VM's zullen Linux distro's worden (ubuntu based).
De keuze voor de TS3 server in een VM is zodat als er iets met de server is ik enkel de VM hoef aan te passen/rebooten/resetten. En de rest van de pc er niet onder leid.
De keuze voor dev-server op een VM is het simpel kunnen verwijderen en een nieuwe clean instal doen zodra een project is afgelopen, waarbij de linux instalatie weer 100% clean is. (ja, ik weet dat ik ook virtuele envirements kan opzetten).
Overige vragen
1. (meer een softwarevraag). Ik heb zelf nog nooit meer dan 1 VM tegelijk gedraait op een systeem. En weet dan ook niet of dit mogelijk is. De vraag: Is het mogelijk meerdere VM's tegelijk te draaien ?
2. Gaat dit systeem de VM's kunnen handlen.
3. Zou de athlon-5350 een betere keuze zijn ? Of voldoet de 1,6 ghz ook voor de bovenstaande taken
4. Zou 8 gig ram een betere keuze zijn tov de 4 gig
[ Voor 11% gewijzigd door Temujin op 01-07-2014 11:47 ]