HTPC / Downloadbak / VM:( FTP / TS3 / Dev-server)

Pagina: 1
Acties:

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 13:28

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden voor het volgende:

1. Streamen van video-content naar televisie (720 en 1080p content). (series/films)
2. Downloaden van allerlei content van verschillende bronnen. Torrentz en directe downloads.
3. Het draaien van een FTP server en een Development server binnen een virtual machine:
Dit gaat om het developpen van web-apps, en software geschreven in java/python. Er worden geen zware programma's ontwikkeld.
4. Het hosten van een TS3 server binnen een Virtual Machine

Wat mag het systeem gaan kosten?
Als richtlijn voor mezelf heb ik gekozen om te proberen onder de 400 euro te blijven. Goedkoper is echter beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is ofwel aanwezig of niet benodigd. Nog geen hardware in het bezit voor dit systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en een mooie uitstraling (Komt in zicht te staan), vandaar gekozen case (blijft smaak trouwens).
Energiezuinig en stil zijn 2 kernwoorden bij het samenstellen.

Ga je overklokken?
Nop

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5150 Boxed€ 38,95€ 38,95
1ASRock AM1H-ITX€ 46,95€ 46,95
1Hitachi Deskstar 7K1000.D, 1TB€ 59,-€ 59,-
1Antec ISK600€ 56,95€ 56,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 29,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,-€ 30,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 315,75

Het systeem zal vermoedelijk Windows server gaan draaien.
De beide VM's zullen Linux distro's worden (ubuntu based).

De keuze voor de TS3 server in een VM is zodat als er iets met de server is ik enkel de VM hoef aan te passen/rebooten/resetten. En de rest van de pc er niet onder leid.

De keuze voor dev-server op een VM is het simpel kunnen verwijderen en een nieuwe clean instal doen zodra een project is afgelopen, waarbij de linux instalatie weer 100% clean is. (ja, ik weet dat ik ook virtuele envirements kan opzetten).

Overige vragen

1. (meer een softwarevraag). Ik heb zelf nog nooit meer dan 1 VM tegelijk gedraait op een systeem. En weet dan ook niet of dit mogelijk is. De vraag: Is het mogelijk meerdere VM's tegelijk te draaien ?
2. Gaat dit systeem de VM's kunnen handlen.
3. Zou de athlon-5350 een betere keuze zijn ? Of voldoet de 1,6 ghz ook voor de bovenstaande taken
4. Zou 8 gig ram een betere keuze zijn tov de 4 gig

[ Voor 11% gewijzigd door Temujin op 01-07-2014 11:47 ]

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:04
Prima systeempje, alleen verwacht geen wonderen van die CPU.

Uitpakken en repairen op low priority als je aan het streamen bent, anders krijg je van die mooie haperingen ;-)

(mocht je automatisch downloaden met bv sickbeard/sab/tomato)

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
als ik jouw was zou ik naar een pentium zoeken met een bijhorende moederbord.
Mocht je cpu niet sterk genoeg zijn kun je nog upgrade naar een i3 of i5 (allemaal 1150 socket)

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
redbullet schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:14:
als ik jouw was zou ik naar een pentium zoeken met een bijhorende moederbord.
Mocht je cpu niet sterk genoeg zijn kun je nog upgrade naar een i3 of i5 (allemaal 1150 socket)
Als ik naar een pentium zou kijken kom ik al snel terecht bij de g3240t Dit is een Tray versie (en dus moet ik er zelf nog een koeler bij aanschaffen extra money bovenop de al duurdere aanschafprijs).

Het is een dual core op 2,7 ghz.

zou de in de openingspost genoemde athlon 5350 (4x 2,3 ghz) dan niet betere keuze zijn (zeker gezien het mindere verbruik, en de lagere prijs) ?

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
als de TS niet genoeg heeft aan een 5350 zou hij bij een intel setup makkelijk kunnen upgrade, volgens mij is de athlon ongeveer even krachtig als pricewatch: Intel Pentium G3240 Boxed

(dus zn setup is meer toekomst gericht)

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
Als ik het goed begrijp word mij voornamelijk geadviseerd om de intel setup te nemen in verband met mogelijke upgrades in de toekomst.

Ik heb enkel nog geen antwoorden op de vragen onderaan mijn opening post, dus zou deze nog even opnieuw plaatsen dmv een quote:

Overige vragen
1. (meer een softwarevraag). Ik heb zelf nog nooit meer dan 1 VM tegelijk gedraait op een systeem. En weet dan ook niet of dit mogelijk is. De vraag: Is het mogelijk meerdere VM's tegelijk te draaien ?
3. Zou de athlon-5350 een betere keuze zijn ? Of voldoet de 1,6 ghz ook voor de bovenstaande taken

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
Temujin schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:18:
Als ik het goed begrijp word mij voornamelijk geadviseerd om de intel setup te nemen in verband met mogelijke upgrades in de toekomst.

Ik heb enkel nog geen antwoorden op de vragen onderaan mijn opening post, dus zou deze nog even opnieuw plaatsen dmv een quote:

Overige vragen
"Bump"
Excuses voor de dubbel-post. (topic verdwijnt alweer op 2e pagina)

Nog meer mensen met feedback ?
Pagina: 1