Scherm geeft ''Geen Signaal'' weer

Pagina: 1
Acties:

• JeffreyM
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-08-2015
Beste Tweakers,

Ik weet niet zeker of dit de juiste sub-forum is dus vooralsnog mijn excuses mocht dat het geval zijn.

Tijdens het spelen van Wildstar op mijn Desktop kreeg ik ineens een zwart scherm van 1-2 seconde. Dit gebeurde zo een 5-6 keer in 15 minuten tijd dus leek het mij verstandig op mijn Pc uit te zetten en te kijken wat de oorzaak hiervan was.

Op het moment dat ik mijn PC wilde uitzetten kreeg ik allemaal gekleurde strepen door mijn scherm heen circa 1 seconde. Toen viel het scherm uit en gaf die aan ''Geen Signaal''
De PC was nog wel bezig met afsluiten en deed dit ook gewoon zoals normaal (zonder enige piepjes etc.)

Uiteindelijk wilde ik mijn PC weer op starten maar kwam ik niet verder dan het Windows 7 Loading scherm waarna ik vervolgens wordt verwelkomd door het beeldscherm met ''Geen Signaal''
Overigens maakt de PC nog steeds geen gekke geluiden.

Tot zoverre heb ik alle componenten eruit gehaald en te kijken of die het vervolgens deed (op de CPU en GPU na). Maar helaas.
Als ik nu mijn PC opstart dan krijg ik helemaal geen weergave meer en staat er niks anders dan ''Geen Signaal''

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Toen ik gisteren het moederbord ging aftasten vlak na ''de crash'' voelde het rondom de CPU wel erg heet, de GPU daarentegen was nog zeer gekoeld.

Dit zijn overigens mijn systeem specs van mn PC

- Asus m3n78se moederbord
- AMD Phenom II X4 940 Black Edition
- 4 GB DDR 2
- Nvidia 560 GTX
- 350 GB 7200 RPM
- 450 WATT PSU
- Acer H223HQ 21,5'

Alvast dank! O+

edit: momenteel met opstarten maakt die 1 extra piepje wat die normaal dus niet doet. Maar ik krijg nog steeds geen beelden te zien op mijn scherm

[ Voor 4% gewijzigd door JeffreyM op 02-07-2014 17:20 ]

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:17
Probeer je kabel van je pc naar monitor eens op je mobo aan te sluiten, dan kan je uitsluiten dat het iets met je gpu is.

• JeffreyM
Zit geen onboard op helaas.
Heb al geprobeerd op te starten met 1 ram sticky maar helaas ook geen resultaat

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-02 21:39
Welk scenario heb je nu?
- Kun je helemaal niet meer opstarten?
- Start de pc op (fans gaan draaien, hdd spint op etc) maar krijg je geen beeld? (dan verdenk ik de videokaart)
- Start de pc op tot het windows scherm en krijg je dan geen beeld? (probeer dan in veilige modus te booten en verwijder + herinstalleer je videodrivers)
JeffreyM schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:37:
edit: momenteel met opstarten maakt die 1 extra piepje wat die normaal dus niet doet. Maar ik krijg nog steeds geen beelden te zien op mijn scherm
http://support.asus.com/T...4zbYNEEjUKRREK&os=&no=978
quote: ASUS
1.4.1 If there is no beep, please contact your retailer for a check

1.4.2 If there is beep, please try to judge from the beep code as the following steps, if the problem still remains after the troubleshooting, please contact your retailer for a check.

1.4.2.1 Memory issue: Beep (1 long 2 short)

A Clean the Golden Finger of memory
B Clean the memory slots
C Leave only one memory stick to test
D If convenient, please change different memory to test again

1.4.2.2 Graphics card issue: Beep (1 long 3 short)

A. Clean the Golden Finger of graphics card
B. Clean the graphics card slots
C. Try to test the onboard graphics card if there is onboard VGA integrated
D. If convenience, please change different graphic cards to test again

1.4.2.3 CPU issue: Beep (5 short)

A. Check whether the CPU is in our CPU support list
B. Check whether there are any damagers of your CPU or CPU socket.
C. .Check whether the CPU fan is correctly connected
D. Check whether the ATX_12V power cable is connected well
E. If possible try to test with another CPU
Komt niet het scenario van 1 piep in voor, is het een lange of een kort piep? deze had je eerder niet? er zijn namelijk moederborden die een piepje geven als ze door hun check's heen zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door itsme9x op 01-07-2014 15:35 ]

• JeffreyM
itsme9x schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:30:
Welk scenario heb je nu?
- Kun je helemaal niet meer opstarten?

De PC start op met 2 beeps (1 meer dan normaal) maar zonder beeld

- Start de pc op (fans gaan draaien, hdd spint op etc) maar krijg je geen beeld? (dan verdenk ik de videokaart)

Hij start inderdaad op en alles draait gewoon, gisteravond kreeg ik nog wel beeld tot aan het Windows logo maar nu niet meer
Ik denk persoonlijk ook dat het de videokaart is, maar of het dan de videokaart zelf is of de PSU (die is al 8 jaar oud) en is maar 450 watt. Het minimum voor de gtx 560 is 450 Watt.
Komt niet het scenario van 1 piep in voor, is het een lange of een kort piep?

1 Korte piep, eigenlijk zijn ze identiek

deze had je eerder niet?

Nee voorheen nooit gehad tot vandaag

er zijn namelijk moederborden die een piepje geven als ze door hun check's heen zijn.

Ik had inderdaad ook al de Asus handleiding doorgekeken maar kon helaas hier niks over vinden

[ Voor 26% gewijzigd door JeffreyM op 01-07-2014 15:40 ]

• JeffreyM
Update: Heb de BIOS ge-reset en momenteel krijg ik 2 snelle piepjes achter elkaar.

Verwijderd

Even hier naar kijken
http://www.computerhope.com/beep.htm

• JeffreyM
Die had ik inderdaad bekeken, ik weet alleen niet welke ik heb..
Maar ik denk dat het

'' 1 long, 2 short Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information ''

zal zijn

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02-2025
itsme9x schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:30:

Dat hoeft niet de videokaart te zijn, kan ook door defect geheugen/defecte geheugen slots op het mobo komen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Op het moment dat ik mijn PC wilde uitzetten kreeg ik allemaal gekleurde strepen door mijn scherm heen circa 1 seconde. Toen viel het scherm uit en gaf die aan ''Geen Signaal''
Videokaart kapot, strepen in beeld is meestal defect videogeheugen.

Overigens, Ati 560GTX kan natuurlijk niet he ;)

• JeffreyM
Ubahnub schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:54:
[...]

Dat hoeft niet de videokaart te zijn, kan ook door defect geheugen/defecte geheugen slots op het mobo komen.
Ik heb dus inderdaad allebei de stickies apart geprobeerd om te kijken of er dan iets gebeurde maar het gaf vrij weinig resultaat
Nemesizz schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:27:
[...]

Videokaart kapot, strepen in beeld is meestal defect videogeheugen.

Overigens, Ati 560GTX kan natuurlijk niet he ;)
Dat hoorde ik ook al van iemand anders, dus ik koop ff een goedkoop kaartje om te kijken of die het dan wel doet.

Overigens, niet? Wat raad u me dan aan, want de cpu etc. is ook al aardig verouderd, dus hoef niet echt een superkaart ofzo. Ik dacht aan de R7 240x maar die is wel heel traag volgens videobenchmark.net

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij doelt meer op het feit dat het geen Ati 560GTX kan zijn. De 560GTX is namelijk een Nvidia chipset welke niet door Ati/Amd gemaakt wordt.

Als je hem hier opzoekt:http://www.videocardbenchmark.net/video_lookup.php?gpu=GeForce+GTX+560

Kan je kijken wat redelijk in de buurt zit en vergelijkbaar is.

[ Voor 37% gewijzigd door Viper® op 02-07-2014 17:20 ]

• JeffreyM
Ah ja! Dat ik het zelf niet eens in de gaten had. Stom van me!

Maar wat raden jullie als vervanging aan ?

[ Voor 27% gewijzigd door JeffreyM op 02-07-2014 17:21 ]

• Viper®
  • Niet online
Overigens staat de R7 260x onder de 560GTX, dus dat zou ik niet doen.
R9 270 staat een stuk hoger, maar die is wel aan de prijs.

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
De kaart hoeft niet stuk te zijn, als je vergeet de 6 pin power op de kaart aan te sluiten kan hij ook de piepen geven. Het ligt dan aan de voeding.
Heeft de voeding een tweede 6 pin connector die je kan proberen of heb je toevallig een molex to 6 pin kabel om te proberen?

• Viper®
  • Niet online
hoekies schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:07:
De kaart hoeft niet stuk te zijn, als je vergeet de 6 pin power op de kaart aan te sluiten kan hij ook de piepen geven. Het ligt dan aan de voeding.
Heeft de voeding een tweede 6 pin connector die je kan proberen of heb je toevallig een molex to 6 pin kabel om te proberen?
Het lijkt mij vrij sterk dat tijdens het gebruik van het systeem de voedingskabel van de GPU ineens losspringt.

• JeffreyM
Het is dus een aardig oude PSU, dus ik heb 2x een Molex gebruikt om die gtx 560 aan te draaien.

Nog vreemder, ik had er destijds 1 molex uitgehaald maar vergeten terug in te stoppen maar alsnog kon ik er gewoon mee overweg... 8)7

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Piepen wel, maar artefacts geven niet. Dus reken maar dat de kaart wel kadoek is.

• JeffreyM
Zojuist een Geforce 9300 GE erin gestoken, en helaas krijg ik nog steeds geen signaal van mn monitor en ik hoor nog steeds 1 normale piep en 2 snelle piepjes

Update:

Momenteel doet mn desktop het gewoon ook met mijn oude GTX 560. Kreeg wel eerst problemen met boot up maar nu werkt die naar toebehoren, laten we hopen dat het ook zo blijft

[ Voor 38% gewijzigd door JeffreyM op 10-07-2014 21:43 ]

Pagina: 1