Toon posts:

Plexiglass voorkant case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Na wat zoekwerk op Google en Tweakers toch maar hier vragen. Ik wil graag de voorkant van mijn Corsair 230T aan gaan passen. Ik wil het voorste rooster onder de 5,25" bays aanpassen naar een hexagon patroon met een razer logo erin. Het thema van de build is zwart met groene accenten.

Nou is mijn vraag wat ik voor de voorkant het beste kan gebruiken. Frosted plexiglass (Bedoelen ze daar het hele oppervlak mee of alleen de randen?), gewoon helder of groen? De gewone zou ik dan met groene leds doen, en de groene met witte leds.
Het effect wat ik wil bereiken is een beetje hetzelfde idee als Kier in zijn 'Guilty' casemod liet zien, maar dan groen. Wel dezelfde zwarte buitenkant. Het is de bedoeling dat ik het paneel laat lasersnijden.

De led fans die er standaard inzitten heb ik al vervangen door sp120's, dus daar komt geen licht vanaf.

De afmetingen van het paneel zijn 24 bij 15 cm. Het logo wordt een centimeter of 5 groot. Hebben 12V ledstrips genoeg power om het hele paneel gelijkmatig te laten oplichten, inclusief alle hexagons en het logo?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-04-2022
Persoonlijk zou ik voor een 3-4mm clear green plaat plexi gaan. Je kan het lazeren bij modwithme laten doen.
Doe er daarna een laag zwarte plak foile overheen + het gehele resultaat met een paar led's verlichten! = Badass

en ik denk als je 2x 240mm LED strip's hebt dat het well snor zit met het gelijk matig oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Essoplerck schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:30:
Doe er daarna een laag zwarte plak foile overheen
Waar kan ik dat vandaan halen? Ik weet dat ze bij bouwmarkten plakfolie verkopen, maar is dat stevig genoeg om permanent te blijven zitten? Is er een speciaal soort folie dat hiervoor te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:43:
[...]

Waar kan ik dat vandaan halen? Ik weet dat ze bij bouwmarkten plakfolie verkopen, maar is dat stevig genoeg om permanent te blijven zitten? Is er een speciaal soort folie dat hiervoor te gebruiken is?
Dat is stevig genoeg, om het netjes "bubbelvrij" te krijgen is het handig eerst de plaat nat te maken met een plantenspuit oid voordat je het folie erop legt. Dan kun je het nml nog verschuiven tot je al het water eronder vandaan hebt gewreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, hier heb ik wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

TheK1ng schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:46:
[...]

Dat is stevig genoeg, om het netjes "bubbelvrij" te krijgen is het handig eerst de plaat nat te maken met een plantenspuit oid voordat je het folie erop legt. Dan kun je het nml nog verschuiven tot je al het water eronder vandaan hebt gewreven.
Haha, je pikt het snel op, meteen hier een beetje patsen met je net verworven wijsheden :D _/-\o_

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Meelobee schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:08:
[...]

Haha, je pikt het snel op, meteen hier een beetje patsen met je net verworven wijsheden :D _/-\o_
Haha jatoch, zo hebben andere mensen er ook wat aan. :D Geloof me ik heb er nog hoofdpijn van,het proberen het folie er bubbelvrij op te krijgen, dat bespaar ik de ts liever :+
Pagina: 1