[feat] Pricewatch afgedaan door Amazon.de ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuizt
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09-2024
Hallo,

Pricewatch is door mij een van de meest gebruikte sites. Geweldig wat een info over alles in de ICT markt.
Zoals de naam al aangeeft is hierbij prijs leidend. Laat dit nu net niet meer werken door het tweedehands aanbod van Amazon. Hierdoor klopt de prijs indexering niet meer en heeft de site zijn nut als "pricewatch" verloren

Zou dit graag uitfilteren want zo heeft voor mij de Pricewatch verder afgedaan. Zie ik iets over het hoofd ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48

crisp

Devver

Pixelated

Daar kan ons Pricewatch Team beter op antwoorden denk ik ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Kan je misschien een voorbeeld geven? Tweedehands producten zijn niet de bedoeling.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee of 't 2e hands is, maar pricewatch: Garmin Nüvi 2495LMT laat een mooi voorbeeld zien. In 't overzicht voor navigatie met alleen Garmin, gesorteerd op prijs (oplopend) komt-ie met €130 naar voren als degelijke prijs, terwijl Nederlandse winkels 'm voor €149 verkopen waardoor 't product eigenlijk 3 plaatsen lager hoort te staan. Beetje vertekend beeld, vooral als er voor Amazon.de al deze tekst staat:
De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters ('iDeal' en 'Opsturen'):
Als dat filter er al is, laat dan heel Amazon niet zien als prijsresultaat. Of iig bij 't overzicht van alle producten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

De prijs die je binnen de categorieen ziet (dus http://tweakers.net/categorie/478/autonavigatie/producten/), is altijd de laagste prijs, hierbij wordt niet gekeken naar eventueel ingestelde betaal- of verzendmethodes. Het filter staat default op iDeal en Opsturen (of Visa en Opsturen als je vanuit België onze site bezoekt), maar dit is in te stellen en kan dus potentieel voor iedereen weer anders zijn. Deze prijzen zullen dus steeds opnieuw moeten worden berekend en dat is simpelweg te zwaar voor die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 23:32
Ah, dan verklaart dat waarom ik gisteren de Nexus 7 voor € 222 bij Amazon.de zag staan, maar vervoglens op hun site nergens meer die € 222 kon vinden (sterker nog, hij kost € 268 bij Amazon!!)

pricewatch: Asus Nexus 7 (2013) WiFi 32GB Zwart

Die linkt naar: http://www.amazon.de/dp/B...4&creativeASIN=B00EOBV10Y

Maar € 222, ho maar! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Komt dat niet vanuit die 'nieuw voor XX' lijst van Amazon?

http://www.amazon.de/gp/o...new?ie=UTF8&condition=new
Gok dat er hier dan 1tje verkeerde prijs had moment dat ze de prijzen op de PW gingen bijwerken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Of het hier ook om een tweedehands prijs ging, kan ik niet meer achterhalen. Hoe dan ook is de prijs gewoon fout, dus die heb ik verwijderd. Als Amazon.de (of welke shop dan ook) een prijs vermeld, moet dat de prijs zijn die je betaalt als je het product bij Amazon.de bestelt en dus niet via een andere shop die er toevallig bij staat en misschien goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar de prijs bij Amazon is toch 99% van de tijd een prijs die een 'shop die verkoopt via Amazon' prijs is? Je besteld wel via Amazon, maar levering komt bijna altijd via 3rde partij (wat Bol.com nu ook regelmatig doet).

Dus best aannemelijk dat 1 van de 3rde partijen verkeerde prijs had staan.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Even deze pagina als voorbeeld: http://www.amazon.de/dp/B...4&creativeASIN=B00GJG0Q0I

Zoals ik het begrijp, kan ik voor 159 euro het toestel bestellen via Amazon.de. Er staat ook "51 neu ab EUR 143,00" en als je daar op klikt, zie je andere, bij Amazon.de aangesloten shops staan, die dus het toestel leveren met een prijs vanaf 143 euro. In de Pricewatch staat 159 euro: pricewatch: Motorola Moto G 8GB Zwart, en dat klopt precies.

Ik heb even wat producten aangeklikt, maar ik kan nergens verder een foute prijs vinden. Daarom vraag ik hetzelfde wat mijn collega eerder vroeg: kom ajb met voorbeelden :) Als het echt niet klopt, zullen we zeker maatregelen treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aaah op zo'n manier, nu ik dat nakijk heb je inderdaad gelijk :). Ze horen dus de prijs in PW te zetten waarvoor Amazon zelf verkoopt, ondanks andere '3rde' dus goedkoper kunnen zijn.

pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB
Staat netjes voor 54.90, waar de goedkoopste 3rde voor 52.99 gaat.

Bij andere randoms lijkt het zelfde verhaal, al hebben ze bijna 15.000 producten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Maar ja dat is bij bol.com ook zo? 40% van de producten van Bol worden ook door derden geleverd, maar de prijs die op de bol.com site staat is wel exact en duidelijk wat je ook betaald, de financiele afhandeling ligt ook bij bol.com.

Ik vind het niet erg om een lagere prijs te betalen bij een derde partij via amazon.de, maar dan moet die prijs wel duidelijk op de site staan en i.t.t. Bol.com doet amazon.de dat heel anders (vervelender :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Bol.com doet hetzelfde, maar heeft daarvoor bij ons een aparte shop (bol.com Plaza). Alles wat hier onder Bol.com staat (dus niet Plaza) zijn producten die volledig bij bol.com worden gekocht, dus aankoop, levering, after sales etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Aah, dat is wel heel netjes. Ik mis zo'n filter op de bol.com website...leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:54
Prijzen van buitenlandse shops (zoals amazon.de) zijn zelden interessant om in de overweging mee te nemen. Dit komt hoofdzakelijk doordat er zelden verzendkosten worden meegestuurd naar de PW vanuit buitenlandse shops, terwijl die juist het verschil maken.

De prijzen in het productoverzicht hebben nu in (te) veel gevallen geen waarde meer.

Om met concrete voorbeelden te komen:
Linksys E1200:
Goedkoopste NL: 28 euro inclusief verzending, 27,26 exclusief verzending
Amazon.de: 26,43 (inclusief verzending).

Even doorklikken bij Amazon leert dat de router in feite EUR 26,87 kost (soit...) en er komt nog EUR 3,58 verzendkosten bij. Totaal dus EUR 30,45, oftewel volkomen oninteressant.

[ Voor 8% gewijzigd door jvd-nl op 24-08-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-09 14:20

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Maar wel interesant als je toevallig ook nog iets anders nodig hebt, bijvoorbeeld een netwerkkabeltje waardoor je over de 29 euro komt en je ineens wel gratis verzending krijgt.

Bij mij is de router overigens 'gewoon' 26,43 als ik doorklik, maar dat terzijde.

[ Voor 19% gewijzigd door Kees op 24-08-2014 12:11 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
Misschien wel, maar de essentie is dat de prijs in het productoverzicht steeds minder vaak de prijs is waarvoor je het product ook daadwerkelijk thuis hebt.

Ook bij shops die de verzendkosten wel correct naar de PW meesturen geld dat dit een afweging wordt zodra je meerdere producten zou bestellen. M.i. een andere use-case dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-09 14:20

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
jvd-nl schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:11:
Misschien wel, maar de essentie is dat de prijs in het productoverzicht steeds minder vaak de prijs is waarvoor je het product ook daadwerkelijk thuis hebt.

Ook bij shops die de verzendkosten wel correct naar de PW meesturen geld dat dit een afweging wordt zodra je meerdere producten zou bestellen. M.i. een andere use-case dus.
Het probleem is de complexiteit van de verzendkosten. Helemaal als je door twee producten te combineren je ineens (bijna) geen verzendkosten meer betaald. Overigens zie ik inderdaad dat de transportkosten bij amazon niet helemaal goed staan, op de site lees ik dat het goedkoper is vanaf 29 euro terwijl op onze site 20 euro staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Kees op 24-08-2014 12:18 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
Kees schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:15:
[...]

Het probleem is de complexiteit van de verzendkosten. Helemaal als je door twee producten te combineren je ineens (bijna) geen verzendkosten meer betaald. Overigens zie ik inderdaad dat de transportkosten bij amazon niet helemaal goed staan, op de site lees ik dat het goedkoper is vanaf 29 euro terwijl op onze site 20 euro staat.
Die 29 euro is pas sinds ongeveer 2 weken, daarvoor was het 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
Maar in dit geval is de prijs toch mischien te laag, alleen weet ik niet hoe dat goed op te lossen is.
Probleem zou ook prima bij Nederlandse shops voor kunnen komen waarbij de verzendkosten niet 'kloppen'. Alleen valt het bij amazon erg op doordat die vaak het goedkoopst is.

Pasklare oplossing heb ik ook niet helaas, maar het valt me de laatste tijd wel op dat ik steeds naar de productpagina door moet klikken om de echte prijs te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
MrBrownie12 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:23:

Die 29 euro is pas sinds ongeveer 2 weken, daarvoor was het 20 euro.
Dat zou het verklaren, ware het niet dat bijvoorbeeld een TP-Link TL-WR841N voor EUR 17,89 in de boeken staat bij Amazon. Exclusief én inclusief verzending. Deze zou dan sowieso niet kloppen, ongeacht of je het oude of nieuwe model neemt.

Edit: Op Amazon zelf kost deze 18,19 en er komt 3,54 verzendkosten bij.

[ Voor 8% gewijzigd door jvd-nl op 24-08-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

Voor mij blijft het storend dat de prijzen van Amazon.de (en in mindere mate Pixmania) bepalend zijn in de prijswatchlijsten van producten.

Wanneer ik bijvoorbeeld een SSD zoek, staat er in de PW een prijs van € 130 en bij Nederlandse winkels vanaf € 139 inclusief verzending.

Voor aankopen bij Amazon is bovendien een credit card vereist, die ik (en vele anderen) niet heb of wil hebben/gebruiken. Garantie is imo sowieso beter geregeld wanneer je bij een Nederlandse/Vlaamse shop koopt.

Het lijkt mij dan ook beter om de laagste prijs in de overzichten niet door die van Amazon te bepalen, maar die van een Nederlands (evt. Vlaams) bedrijf. Het geeft een vertekend beeld van de werkelijke prijs die ik ga betalen.

Wat dat betreft heeft de prijsvergelijker van Hardware.info het beter voor elkaar en zoek ik tegenwoordig zowel op Tweakers.net (vanwege de fijnere manier van filteren) en Hardware.info (om de juiste prijs te vinden).

Ik ben een gebruiker van het eerste uur en vind het jammer dat een tool als PW het nèt niet meer is door deze manier van prijsranking.

prompt $p $g

Pagina: 1