Glasvezel provider kiezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou ik ben een glasvezelprovider aan het kiezen.

Ik ben Ziggo en hun modum/router helemaal zat.
Tweede keer deze week verstoring... Vrijdag 4 juli kan de eerste monteur pas langskomen...

Maar goed, hoe zit dat precies met kabels en ontvangers?
Een collega van mij had het erover dat hij alles moest vervangen.

Ik heb nu twee harddisk recorders en dat zijn digitale TV ontvangers waar je coax in stopt. Zijn die straks volledig nutteloos of herbruikbaar? Hoe herken ik dit bij verschillende providers?

Sorry als het al ergens uitgelegd staat, ik kon het niet vidnen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:57

Dazzler2120

FP ProMod
Het ligt er helemaal aan waarvoor je kiest. Er zijn nog een paar providers wat gebruik maken van een analoog signaal. Je ziggo decoders kan je dan gebruiken voor een DVB-C signaal. (analoge zenders in digitale kwaliteit).
Deze zenders kunnen dan ook opgenomen worden door de ingebouwde recorders.
De meeste providers leveren geen analoog signaal meer en rekenen een huurprijs per maand voor een extra settopbox. De IPTV wordt geleverd via een IP signaal. Dit loopt dus via UTP kabels. Dat betekent dus dat je de coax kabels moet vervangen door UTP.

Kijk eens op www.eindelijkglasvezel.nl om de verschillende providers kwa prijs te vergelijken.
Daar staat volgens mij alle informatie op dat er nodig is van deze providers.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog even wachten als je Tweak overweegt. Die zitten midden in een migratie die niet heel soepel verloopt: Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hou ook rekening mee dat de meeste glasvezel leverancier puur resellers zijn. De keuze bestaat eigenlijk uit KPN (Xs4all, Telfort, ect) of Glashart Media (Lijbrandt, XMS, ect) óf Tweak als buitenbeentje met TV-diensten (Sparlq). Persoonlijk heb ik een hele goede ervaring met Tweak (maar ben afgehaakt vóór de migratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:57

Dazzler2120

FP ProMod
Even erop inhaken van Deveon; Ook Vodafone levert nu haar eigen TV dienst via multivisie. Voor Vodafone staat ook op de planning om via eigen (glasoperator) apparatuur in de wijkkasten te gaan leveren.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deveon schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:36:
Hou ook rekening mee dat de meeste glasvezel leverancier puur resellers zijn. De keuze bestaat eigenlijk uit KPN (Xs4all, Telfort, ect) of Glashart Media (Lijbrandt, XMS, ect) óf Tweak als buitenbeentje met TV-diensten (Sparlq). Persoonlijk heb ik een hele goede ervaring met Tweak (maar ben afgehaakt vóór de migratie).
Telfort glasvezel levert geen TV van KPN maar van Glashart Media dus met DVB-C en IPTV met HD op 1 tm 10 en HD+ wat gelijk is aan de kabel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Dazzler2120 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:27:
Het ligt er helemaal aan waarvoor je kiest. Er zijn nog een paar providers wat gebruik maken van een analoog signaal. Je ziggo decoders kan je dan gebruiken voor een DVB-C signaal. (analoge zenders in digitale kwaliteit).
Deze zenders kunnen dan ook opgenomen worden door de ingebouwde recorders.
De meeste providers leveren geen analoog signaal meer en rekenen een huurprijs per maand voor een extra settopbox. De IPTV wordt geleverd via een IP signaal. Dit loopt dus via UTP kabels. Dat betekent dus dat je de coax kabels moet vervangen door UTP.

Kijk eens op www.eindelijkglasvezel.nl om de verschillende providers kwa prijs te vergelijken.
Daar staat volgens mij alle informatie op dat er nodig is van deze providers.
Top dank je!

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1