Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
De MX100 (256GB) is nu snel uitverkocht aan het raken lijkt het, als je hem deze week nog zou willen hebben dan betaal je inclusief ongeveer 109 euro*: pricewatch: Crucial MX100 256GB

* prijzen en leverbaarheid veranderen voortdurend, dus check even de prijzen voor je verder leest!

De vraag is dus, is dat het nog steeds waard? De alternatieven komen namelijk een stuk dichterbij.
De 840 EVO 250GB kost 114 euro, dat is 5 euro meer: pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

Is de 840 EVO überhaupt beter dan de MX100 qua kwaliteit en specs, of is de MX100 nog steeds beter?

Dan is er natuurlijk ook de M500 240GB, die kost maar 95 euro. Is de MX100 echt 14 euro meer waard?
pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB

Welke van de drie is nu de aanrader voor vandaag? Zijn er nog andere alternatieven die ik niet heb meegenomen?

SSDGeheugentypeCapaciteitGenoemde MTBFSchrijfsnelheidVerder
MX100MLC256GB?300MB/sPower loss beveiliging
840 EVOTLC250GB (-2%)1.5Mu520MB/s (+73%)
M500MLC240GB (-6%)1.2Mu250MB/s (-16%)Power loss beveiliging

[ Voor 33% gewijzigd door Jeroen op 01-07-2014 22:37 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De genoemde ssd's ontlopen elkaar niet veel in prestaties.
De Crucials hebben hardware matige powerloss beveiliging en velen hechten daar grote waarde aan.

Voor de rest ontlopen de MX100-256 en de EVO-250 elkaar niet veel. Aan beide heb je een goede SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:16:
De genoemde ssd's ontlopen elkaar niet veel in prestaties.
De Crucials hebben hardware matige powerloss beveiliging en velen hechten daar grote waarde aan.

Voor de rest ontlopen de MX100-256 en de EVO-250 elkaar niet veel. Aan beide heb je een goede SSD.
In dat geval zou je dus de M500 aandragen als beste in de prijs/kwaliteitverhouding, lijkt me. Ik zie in veel benchmarks dat de MX100 wel een stap voorwaarts is, maar op dit moment lijkt me dat persoonlijk op geen enkel vlak op zich 14 euro (15%) meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Op zich, hij is ~6% groter en 20% sneller volgens de specificaties (niet dat je dat laatste merkt uiteraard), dus 15% duurder is niet zo heel gek.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 01-07-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
88 Euro en 3 dagen wachten bij Redcoon, dat zou ik doen...

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Cheshire schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:55:
88 Euro en 3 dagen wachten bij Redcoon, dat zou ik doen...
Dat zou zeker de moeite waard zijn, maar bij slecht leverbare producten heb ik de ervaring dat die 'verwachte levermomenten' van webwinkels uit de lucht gegrepen zijn en dat na die drie dagen ineens de levertijd een maand is.

MyCom geeft aan dat de MX100 256GB 'in augustus' leverbaar is.
Azerty heeft er geen op voorraad bij de leverancier.
SiComputers heeft nu nog staan '4-10 werkdagen'.
Alternate zegt '3-5 werkdagen'.
Bij Conrad staat op de site 'Op voorraad', maar ik heb ze net gebeld en dat is op voorraad bij de leverancier en ze verwachten inderdaad 5 werkdagen nodig te hebben voor levering.

Op het moment dat webwinkels zelf door hun voorraad heen gaan en allemaal verwijzen naar de leveranciers, dan kan dat betekenen dat er ineens en piek in de verkoop is, maar ook dat de leverancier al een tijdje minder kan leveren dan dat er wordt verkocht en dat die dus ook weinig of niks meer hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Jeroen op 01-07-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
dan bestel je hm bij 4allshops voor 99 ex vz ...heb je hm overmorgen in huis

[ Voor 10% gewijzigd door Majin Buu op 01-07-2014 16:51 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Goeie, ik blijf kijken naar de pw en de shops die hem op voorraad hebben komen en gaan, net als de prijzen die ze rekenen. Op het moment kun je hem voor 102,95 bestellen bij 4AllShop, ik heb hem helaas vanmiddag nog besteld voor 108,90 bij SWW. Anyway, leuk om te zien waar het heengaat. Ben benieuwd of hij nog helemaal uitverkocht zal raken en wat de prijzen gaan doen in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Was nog niet zo een gek idee hem meteen bij de introductie te kopen. Ik heb 89,50 betaald, inclusief verzending.
Ik had eigenlijk verwacht dat de ssd na een weekje of wat nog eens met 10% zou dalen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees duidelijke onderbouwing voor de keuze tussen de MX100 en de 840 EVO op basis van prijs en levertijd, omdat ze in gebruik praktisch gelijk zijn. Dat helpt mij goed op weg met de keuze tussen deze twee.

In mijn geval is het wel zo dat ik de SSD in een Macbook Pro mid-2010 wil plaatsen.
De powerloss beveiliging op de MX100 spreekt me aan, al helemaal omdat dat de schijf niet duurder maakt. Plus het feit dat deze nieuwer is. Maar aan de andere kant weet ik dat Apple zelf Samsung SSD's monteert. Zou dit nog uit maken in compatibiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Compatibiliteitsproblemen gaan er niet zijn tussen een Crucial SSD en een Macbook Pro, het is toch allebei SATA. Als je een later model met PCIe SSD had, was een upgrade wat moeilijker (maar ook niet echt nodig).

De powerloss beveiliging van de MX100 is wel minder nuttig op een laptop dan op een desktop, aangezien een laptop toch bijna niet kan uitvallen, tenzij je batterij totaal geen lading meer houdt. Ik zou zelf een Crucial nemen voor een desktop, maar voor een laptop zou ik vooral kijken welke de goedkoopste is en die gewoon nemen (en die moet op een doenbare tijd leverbaar zijn natuurlijk).
Pagina: 1