Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Alles kan, zolang het maar mogelijk is...
edit:Kan helaas geen hashes vinden op de download pagina van Immunet, is er nog een andere optie om het te checken? De download heeft in ieder geval dit als hash.
CRC32: B957D49D
MD5: EAB570226DC3B25F66E676896DC49D35
SHA-1: 8FC7787B5E9430EA89A6DDA69B192018F5C32A28
[ Voor 65% gewijzigd door chickpoint op 01-07-2014 12:21 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
False-positive op een .crdownload?
Dat klopt, maar afgaand op wat de screenshot meld, is het geen .exe, toch?roughtodacore schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:11:
OP meldt dat bij het voltooien van de download deze melding in beeld komt. Kan het zijn dat het nog de .crdownload extensie heeft omdat de virusscanner deze vroegtijdig in quarantaine zet?
Ligt eraan, als de eerste 4 bytes van het bestand wel de .exe signature hebben, herkent de virusscanner als deze. Maar aangezien niet alle bytes zijn gedownload, maakt Chrome er denk ik zelf een .crdownload van. Ondertussen gaat de virusscanner er misschien wel vanuit, aangezien de signature wel aan het begin van het bestand staat, dat het een .exe is.Deshmir schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:14:
[...]
Dat klopt, maar afgaand op wat de screenshot meld, is het geen .exe, toch?
Ik zie hem oplopen tot de grootte van het bestand (525 KB) en dan kapt Immunet de download af en gooit hij het bestand in quarantaine. Zojuist even een mailtje gestuurd naar de jongens van Sourcefire of het mogelijk is om een MD5 hash te krijgen zo dan niet ook op de download pagina.Standeman schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:03:
Heb je toevallig niet al een virus die de download blokkeert en je huidige virusscanner manipuleert. Als ik jou was zal ik even scannen met een andere scanner.
Als ik het via internet explorer download geeft het een vergelijkbaar resultaat (om chrome uit te sluiten). MBAM geeft in ieder geval geen rommel aan (nu voor de zekerheid inderdaad ook nog even met ESET online scanner er doorheen jagen)
edit: Eset heeft ook niks gevonden dus de PC zelf moet als het goed is schoon zijn. Ben benieuwd wat SourceFire mij gaat sturen.
Dat kan kloppen, het is dan ook een oudere versie, de nieuwste versie is 3.1.13.9666Damic schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:35:
Heb deze gevonden: heeft een volledige andere hash (zie technical): http://www.filehippo.com/..._protect_free/tech/10263/
[ Voor 43% gewijzigd door chickpoint op 01-07-2014 16:37 ]
Verwijderd
Dat is een compleet bestand, met kloppend digital signature.chickpoint schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:53:
Als ik de link een keertje door Virus Total gooi dan kan die niks vinden. Zal dit gewoon een False Positive zijn?
Soms zijn er false positives op incomplete bestanden. (Malware wil nog wel eens invalid PE headers hebben.)
Hey,
The MD5 for it is: eab570226dc3b25f66e676896dc49d35. Any other information you might need can be found here: https://www.virustotal.com/results
Let me know if there is anything else.
- Reg
[ Voor 8% gewijzigd door chickpoint op 02-07-2014 00:21 ]