Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe receiver - 700,- euro

Pagina: 1
Acties:

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Mijn huidige receiver heb ik onderhand alweer een jaar of 5, en het begint te kriebelen. Helemaal met alle nieuwe ontwikkelingen op dit gebied. Daarnaast wil ik de komende tijd mijn setup gaan upgraden, en de receiver staat als eerste op mijn lijst(je).

Ik zoek een:
Nieuwe reciever.

Mijn budget is:
Voor mezelf had ik de max gezet op 700,- euro. Mochten er nu receivers zijn die 'iets' duurder zijn, maar daarvoor zit er een heleboel meer in/op/aan/etc. dan zit er nog wel wat rek in het budget.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:
Om mij tijdens het kijken van series & films en het luisteren naar muziek, van daadwerkelijk geluid te voorzien ;)

Er zijn een paar harde eisen waar de receiver aan moet voldoen:
  • 2x HDMI out ----> In de toekomst zal er een beamer en tv aan de receiver komen te hangen
  • 2x Optical in
  • Max hoogte = 18cm
  • Max breedte = 45 cm
  • Hij moet beter zijn dan mijn huidige receiver :+ (pricewatch: Onkyo TX-SR506)
Wat heb je zelf al gevonden?
Toen ik begon met zoeken heb ik me vooral gefocused op de twee HDMI out's die op de receiver moeten zitten. Toen kwam ik op de onderstaande twee receivers uit:Met het oog op de toekomst ben ik aan het kijken geweest naar receivers die 4k ondersteunen. Om vervolgens terecht te komen in een oerwoud van HDMI standaarden en fps-en die wel of niet ondersteund worden. Wat ik er tot nu toe van opgepikt heb is HDMI 2.0 ondersteuning (het liefst 2.2) dan kan 4k op 60fps door gegeven worden. Na de verdiepingsslag met betrekking tot 4k, ben ik uitgekomen op het onderstaande lijstje:Opties die ik heb:
In het kort staan hieronder de opties die ik op dit moment zie,
  • Niks doen, nog 2 a 3 jaar wachten en dan nogmaals kijken.
  • Op dit moment een Denon X4000 of de Marantz SR6007 (eerste lijstje) kiezen, daar vervolgens weer 5 jaar mee doen. Daarna upgraden naar een receiver met 4k standaarden.
  • Nu een upgrade doen naar een receiver die 4k ondersteund.
Vragen die ik nog heb:
  • Met de twee bovenstaande lijstjes in het achterhoofd, is het verstandig om nu die upgrade al te doen?
  • Waar zit het prijs verschil in tussen bijvoorbeeld de X4000 en de nieuwe receivers van Pioneer en Sony. De laatste twee zijn 600,- en nieuwe modellen terwijl de X4000 560,- euro kost en een oud model is? De genoemde Pioneer en Sony ondersteunen wel het hele 4k verhaal, terwijl de Denon dat niet doet. Is de kwaliteit tussen beide dan zo verschrikkelijk groot?

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:44

Dhrax

Prog Lord

Waarom wil je upgraden ?
Het hele 4K verhaal is nu nog niet echt relevant gezien de content nog te summier is.

Ik zou nog een paar jaar wachten, tenzij je nu echt opties/aansluitingen mist die je echt nodig hebt ;)

• Flans
belfrink schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:01:
Waarom wil je upgraden ?
Het hele 4K verhaal is nu nog niet echt relevant gezien de content nog te summier is.

Ik zou nog een paar jaar wachten, tenzij je nu echt opties/aansluitingen mist die je echt nodig hebt ;)
Dat is de enige vraag waarop ik geen antwoord heb :( Behalve een kinderachtige 'Because I wanna!' :+

De echte reden is dat ik het idee heb dat mijn huidige receiver wat 'Oempff' mist, maar echt nodig is het inderdaad niet. Maar wel erg leuk om me weer eens helemaal onder te dompelen in receivers.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Welke receiver heb je nu en welke speakers stuur je er mee aan? Upgraden is leuk maar als je het puur doet voor nieuwe features kan je in deze tijd bezig blijven. De tijd dat we vast zaten aan DTS/Dolby Digital en we genoeg hadden aan wat Digitale Coax en/of Optische toslink is voorbij. Elke paar jaar komt er wel een nieuwere versie van HDMI waardoor een receiver haast een PC aan het worden is. Nu zijn er wel receivers die upgrades kunnen krijgen, maar die zie je niet heel veel en veelal zijn de upgrades relatief duur ten opzichte van de receiver.

Als je nu echt iets nieuws wilt zou ik voor de X4000 van Denon gaan, receiver die mijn inziens het meest value for money geeft. Je zit dan alleen wel met maximaal 30 Hz op 4K doordat de AVR-X4000 nog HDMI 1.4 heeft en geen 2.0. Maar dat laatste komt nu pas op dus zal in verhouding duurder zijn. Ikzelf wacht tot HDMI 2.0 meer is ingeburgerd en men apparaten met HDMI 1.4 gaan dumpen. Dan ga ik toch maar eens die AV8801 kopen :P. Tegen de tijd dat er genoeg bronmateriaal is dat HDMI 2.0 benut kan worden (en dat ik een TV heb die het aan kan) zijn we toch weer een heel stuk verder.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Flans
Mijn huidige receiver staat vermeld pricewatch: Onkyo TX-SR506 ;)

Daarmee stuur ik het volgende aan:
2 front speakers - jongere broertjes van de Elac 57.2
1 center: jongere broertje van de Elac 51.2
2 surround speakers: pricewatch: Boston Acoustics A 25 set (Wit)
1 subwoofer: pricewatch: Boston Acoustics ASW 650 (Zwart)

De Onkyo heeft geen netwerkfunctionaliteit, maar hij doet op dit moment wat hij moet doen en dat zonder problemen. Een upgrade is wat dat betreft ook niet echt nodig.

En je hebt ook een punt met betrekking tot de inburgering van 4k, op dit moment heb ik zelf nog niet 1 apparaat wat daar ook maar bij in de buurt komt. Hoewel mijn pc het zou moeten kunnen volgens mij... Dus wellicht is het toch verstandig om mijn eurotjes in de zak te houden... :/

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Ah, over die TX-SR506 heb ik heen gelezen. Normaal zou ik mijn twijfels hebben bij een receiver die wat "oemph" mist, maar bij de TX-Srxx6 reeks kan ik het me goed voorstellen. Als het me goed bij staat doet een TX-SR506 zo'n 20 - 25 Watt op alle kanalen. Heel de TX-SRxx6 reeks is letterlijk bagger tot de TX-SR806 als het op de voeding aan komt. Op zich leveren ze meer dan genoeg voor een normaal volume, maar je mist wel wat headroom. Maar om daar een receiver voor te gaan vervangen... aan de andere kant biedt zo'n X4000 naast meer vermogen natuurlijk ook andere dingen als netwerk, USB en ook iets als Audyssey XT32.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Flans
Dat is ook gelijk mijn punt... In principe heb ik de boel nooit echt hard staan, en in principe voldoet de Onkyo ook prima. Wat je niet hoort mis je ook niet, beetje hetzelfde als wel of geen subwoofer. Als je er eenmaal 1 hebt staat hij altijd aan wanneer er een film gekeken wordt...

Maar als ik nu ga upgraden dan wil ik graag goed upgraden dus vandaar de verdieping in 4k receivers. Maar zoals ik het nu begrijp heeft dit nog vrij weinig nut, en kan ik beter wachten.
Pagina: 1