Mijn huidige receiver heb ik onderhand alweer een jaar of 5, en het begint te kriebelen. Helemaal met alle nieuwe ontwikkelingen op dit gebied. Daarnaast wil ik de komende tijd mijn setup gaan upgraden, en de receiver staat als eerste op mijn lijst(je).
Ik zoek een:
Nieuwe reciever.
Mijn budget is:
Voor mezelf had ik de max gezet op 700,- euro. Mochten er nu receivers zijn die 'iets' duurder zijn, maar daarvoor zit er een heleboel meer in/op/aan/etc. dan zit er nog wel wat rek in het budget.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:
Om mij tijdens het kijken van series & films en het luisteren naar muziek, van daadwerkelijk geluid te voorzien
Er zijn een paar harde eisen waar de receiver aan moet voldoen:
Toen ik begon met zoeken heb ik me vooral gefocused op de twee HDMI out's die op de receiver moeten zitten. Toen kwam ik op de onderstaande twee receivers uit:Met het oog op de toekomst ben ik aan het kijken geweest naar receivers die 4k ondersteunen. Om vervolgens terecht te komen in een oerwoud van HDMI standaarden en fps-en die wel of niet ondersteund worden. Wat ik er tot nu toe van opgepikt heb is HDMI 2.0 ondersteuning (het liefst 2.2) dan kan 4k op 60fps door gegeven worden. Na de verdiepingsslag met betrekking tot 4k, ben ik uitgekomen op het onderstaande lijstje:Opties die ik heb:
In het kort staan hieronder de opties die ik op dit moment zie,
Ik zoek een:
Nieuwe reciever.
Mijn budget is:
Voor mezelf had ik de max gezet op 700,- euro. Mochten er nu receivers zijn die 'iets' duurder zijn, maar daarvoor zit er een heleboel meer in/op/aan/etc. dan zit er nog wel wat rek in het budget.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:
Om mij tijdens het kijken van series & films en het luisteren naar muziek, van daadwerkelijk geluid te voorzien
Er zijn een paar harde eisen waar de receiver aan moet voldoen:
- 2x HDMI out ----> In de toekomst zal er een beamer en tv aan de receiver komen te hangen
- 2x Optical in
- Max hoogte = 18cm
- Max breedte = 45 cm
- Hij moet beter zijn dan mijn huidige receiver
(pricewatch: Onkyo TX-SR506)
Toen ik begon met zoeken heb ik me vooral gefocused op de twee HDMI out's die op de receiver moeten zitten. Toen kwam ik op de onderstaande twee receivers uit:Met het oog op de toekomst ben ik aan het kijken geweest naar receivers die 4k ondersteunen. Om vervolgens terecht te komen in een oerwoud van HDMI standaarden en fps-en die wel of niet ondersteund worden. Wat ik er tot nu toe van opgepikt heb is HDMI 2.0 ondersteuning (het liefst 2.2) dan kan 4k op 60fps door gegeven worden. Na de verdiepingsslag met betrekking tot 4k, ben ik uitgekomen op het onderstaande lijstje:Opties die ik heb:
In het kort staan hieronder de opties die ik op dit moment zie,
- Niks doen, nog 2 a 3 jaar wachten en dan nogmaals kijken.
- Op dit moment een Denon X4000 of de Marantz SR6007 (eerste lijstje) kiezen, daar vervolgens weer 5 jaar mee doen. Daarna upgraden naar een receiver met 4k standaarden.
- Nu een upgrade doen naar een receiver die 4k ondersteund.
- Met de twee bovenstaande lijstjes in het achterhoofd, is het verstandig om nu die upgrade al te doen?
- Waar zit het prijs verschil in tussen bijvoorbeeld de X4000 en de nieuwe receivers van Pioneer en Sony. De laatste twee zijn 600,- en nieuwe modellen terwijl de X4000 560,- euro kost en een oud model is? De genoemde Pioneer en Sony ondersteunen wel het hele 4k verhaal, terwijl de Denon dat niet doet. Is de kwaliteit tussen beide dan zo verschrikkelijk groot?