Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voordelen van verhuizen naar datacenter

Pagina: 1
Acties:

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 11:37
Hoi allen,

Wij hebben in onze organisatie 2 verschillende locaties met een aantal servers.
Deze worden gerepliceerd over glas. ( AD via sites en services en data).
De rollen die we gebruiken op de server zijn:

AD
File Server
Print Server

Kan iemand mij grote voordelen opnoemen op deze naar een Datacenter te verhuizen?

Wij zelf hebben geen goede koelsystemen en geen noodstroomvoorzieningen dus misschien dat deze voordelen de enige zijn, maar voor de rest zou ik niet weten waarom we deze servers uit huis moeten plaatsen.
De manier waar op het nu gaat, gaat al 12 jaar goed.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:44:
Kan iemand mij grote voordelen opnoemen op deze naar een Datacenter te verhuizen?
Zoals je het nu met je summiere info geeft is het enige wat ik nu met zekerheid kan zeggen dat je garanties krijgt door middel van SLA's over stroom- en koelkapaciteit.

Aangezien je eigenlijk 0,0 informatie geeft over kosten, netwerkverbindingen, wat je huidige ruimtes nu kosten aan beheer en operationele kosten valt er verder niks zinnigs over te zeggen. Daar zul je een business case voor moeten opstellen.
De manier waar op het nu gaat, gaat al 12 jaar goed.
Dat zegt niks natuurlijk.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Je noemt zelf twee van de grootste voordelen op. Voorziening in noodstroom en goeie koeling. Wat ook een voordeel is, is dat de 'omgeving' waarin de servers zich bevinden een zorg minder is. Als je zelf niet moet zorgen voor koeling, redudante stroom, connectivity is dat een onderdeel die weg valt waar je zelf geen onderhoud aan hebt.

Dat zij natuurlijk ook maar 'algemene' voordelen. je moet voor jezelf uitmaken of dat voordelen zijn en of je er voordeel aandoet om alles te verhuizen naar een datacenter, verschil in kosten, verschil in uptime...

Zijn allemaal dingen dat je voor jezelf zal moeten uitmaken.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:43
Buiten de hierboven genoemde zaken is de flexibiliteit een een groot voordeel. Je hoeft geen meters te reserveren voor een serverhok, je bent pand onafhankelijk (maw, je kunt verhuizen), certificeringen behalen/behouden zijn eenvoudiger etc.

Nadeel, als je nog met tapes werkt moet je elke keer naar het DC om de tapes te wisselen.

U+

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Probleem is wel internet weg, verbinding met de servers weg, als ze lokaal staan heb je dat niet.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Fysieke beveiliging kan een voordeel zijn. Als je servers nu in de bezemkast staan waar iedereen er bij kan dan is een datacenter met sloten op de deur, camera's aan het palfond en een beveiliger bij de ingang natuurlijk in het voordeel.

Maar leg je vraag eens nader uit. Van wie zou dat moeten? Heeft je baas iets besloten zonder het uit te leggen?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:48:
Nadeel, als je nog met tapes werkt moet je elke keer naar het DC om de tapes te wisselen.
Eventueel kan je ook de tape unit lokaal houden (offsite backup).

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:12

BCC

24/7 bewaking, kennis en kunde beschikbaar over netwerken, iso 27001, dubbele stroom, duizenden liters diesel op voorraad.
De vraag is niet of je het zelf kan, want dat kan je niet. De vraag is: heb je het nodig voor de continuïteit van je business en is het voor jou dat extra geld waard.

Bij mijn vorige werk was de afweging vrij simpel: op het moment dat het hoofdkantoor afbrandt heeft 500 man geen werkplek meer en kunnen ze ook niet meer bij hun bestanden vanuit huis. Op het moment dat de servers in een dc staan kan in zon geval iedereen doorwerken. En ja, omdat die ook kan afbranden zitten ze nu in 2 geografisch gescheiden dcs.

[ Voor 37% gewijzigd door BCC op 02-07-2014 13:11 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1