Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP-Cam en FTP probleem

Pagina: 1
Acties:

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb 2 eminent-em6220 ip camera's en heb een probleem met het versturen van beelden naar mijn FTP op mijn Synology NAS. Poorten zijn ingesteld in mijn router, en machtigingen zijn volgens mij juist ingesteld op de NAS. In het programma E-CamViewer de juiste map opgegeven met gebruikersnaam en wachtwoord etc. Nu zou hij bij een alarm (beweging) beelden moeten uploaden naar mijn ftp, maar hij doet dus niks. Ik krijg wel een melding met foto via email, dus dat werkt. Heb van alles geprobeert maar toch lukt het niet om beelden te uploaden naar ftp. Zie ik wat over het hoofd?

De handleiding is wat sumier en op internet kom ik nog weinig tegen over dit probleem.

btw, ik hoop dat ik in de juiste rubriek zit.

[ Voor 3% gewijzigd door KSR op 01-07-2014 01:01 ]

Be Stronger Than Your Excuses

• KSR
  • Niet online
Niemand?

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:25

ACT Connectivity Solution

Bedrijfsaccount
Beste KSR,

Zoals we uit je verhaal kunnen opmaken heb je alles goed ingesteld. Wij denken dat het toch aan de maprechten van je NAS kan liggen. Je gebruikersaccount moet namelijk schrijfrechten hebben voor die bepaalde map. Dit kun je zelf controleren door een bestand vanaf je PC naar die bepaalde map op je NAS over te zetten. Lukt dit ook niet? Dan moet je de maprechten aanpassen zodat je bestanden naar de map mag schrijven.

We horen graag of het gelukt is.

Vriendelijke groeten,
Eminent

https://www.act-connectivity.com

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
Je hebt het over poorten mappen in een router, ik begrijp dus dat je camera's op een andere locatie hangen dan de FTP server. De camera's moeten via internet door NAT naar de FTP? Ik kan dit niet exliciet opmaken uit je verhaal.

1. Test of je met een FTP client kunt inloggen op de FTP vanaf extern.
2. Test of je schrijfrechten hebt.

Als dit al niet lukt zou je eens moeten kijken naar de errors. Misschien kun je een log bestand uit de Synology toveren. Hou je er rekening mee FTP achter NAT passieve poorten nodig heeft? Niet alleen poort 21.

Kan wel een heel uitgebreid verhaal doen over de werking van FTP maar het lijkt me zinvol als je iets meer informatie geeft over je setup en bovenstaande dingetjes even test. Ik ga er vanuit dat je daarna meer gericht advies krijgt.

• KSR
  • Niet online
Hoi, allereerst bedankt voor het reageren. Mijn reactie komt wat laat omdat ik het behoorlijk druk heb gehad, sorry daarvoor.

@EminentEurope, ik kan een map verplaatsen vanaf mijn pc naar mijn NAS zonder problemen. Ik zie dat er wel mapjes worden aangemaakt bv: PSD-084607-AXXX maar deze blijven leeg. Bij alarm krjg ik wel een mail met foto, maar op mijn NAS blijven de mappen leeg. Als ik de test doe via het programma ftp krijg ik de melding Test geslaagd.

@Pakjebakmeel, mijn NAS hangt in hetzelfde netwerk als mijn ip camera's maar ik bedien het ook vanaf mijn smartphone.
Via mijn smartphone kan ik wel op de ftp komen en bestanden erop plaatsen dus dat werkt goed volgens mij.

Ik zal morgen nog eens alles nalopen met wat ik nu weet, nou is het al een beetje laat en mijn bed roept.
Ik ga morgen even testen en laat het zo snel mogelijk weten.

• KSR
  • Niet online
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:57:
Je hebt het over poorten mappen in een router, ik begrijp dus dat je camera's op een andere locatie hangen dan de FTP server.
Ik schaam me, heb een klassike beginners fout gemaakt |:(
Door het zinnetje van Pakjebakmeel keek ik alle instellingen na en zag dat ik het verkeerde ip-adres had opgegeven. Na het veranderen in het juiste ip-adres werkt alles naar behoren.
Ik ben weer blij, toch bedankt allemaal voor het mee denken.

Pagina: 1