Laptop gekocht van mede-tweaker.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.112 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
Hallo,

Ik heb hier een laptop gekocht voor mijn vader van een mede-tweaker. (naam hou ik nog maar even voor me)

Na wat mailtjes en betaling 150 euro is de laptop verzonden.
Allemaal heel netjes.

Ik ging windows installeren, de laptop werd heel warm.
Na de installatie snel speedfan geinstalleerd.
En kwam er 90 graden in beeld.

Toen heb ik snel de laptop weer uitgedaan en de tweakers gemaild.

Hij was vergeten de 2e cooler er in te zetten. (Asus K70AB‏)
Na wat te hebben gemaild zou die koeler opsturen.
En zou ik deze er zelf moeten inzetten.

Ik dacht geen probleem. ben zelf ook wel een klein beetje een tweaker.
Dus kon dat zelf er wel in plaatsen.

Hij had aangeraden de laptop niet verder meer aan te doen. Invb met overhitting.

Mijn vader wou vandaag even snel zijn mail openen.
Maar de laptop ging niet meer aan. (enkel zwart beeld geen fans niets gaat aan)

Wat moet ik nu doen? de tweaker wil het geld niet terug geven.

Iemand die kan helpen? de tweaker had heel wat positieve recensies dus dat dacht dat zit wel snor.

Mvg, T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
Het hangt natuurlijk af van wat er in de advertentie stond, maar als er een deal was voor een goedwerkende laptop, dan heeft de verkoper - lijkt mij - een niet-conform produkt geleverd en zou de koop ontbonden kunnen worden.

Echter:
Thewisbone schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:36:
Hij had aangeraden de laptop niet verder meer aan te doen. Invb met overhitting.

Dat is dus bepaald niet handig van je: het advies om de laptop niet te gebruiken niet opvolgen. Ging de laptop nog wel aan, maar daarna op zwart? Zo ja, dan ligt de schuld (deels) ook bij jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Je kan kijken of de videokaart er last van heeft gehad, maar als dat niet zo is dan moet je een bericht sturen naar de Tweaker die het verkocht heeft, uiteindelijk is het zijn schuld en hij gef het toe ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:52

TommieW

Numa numa.

Hij was vergeten de 2e cooler er in te zetten. (Asus K70AB‏)
Na wat te hebben gemaild zou die koeler opsturen.
En zou ik deze er zelf moeten inzetten.
Hij had dus (nog niet?) een nieuwe koeler geplaatst. Dat is niet zo heel netjes, maar dat is iets wat je vrij snel over het hoofd kan zien.

Mvg, T
Ja, dit is natuurlijk gewoon heel dom. Waarom zet je 'm dan überhaupt aan, als het je wordt afgeraden?
Dat de nieuwe cooler er niet in zat, was inderdaad de schuld van de verkoper. Maar dat de laptop stuk is doordat jij hem aan hebt gezet, terwijl de verkoper duidelijk heeft aangeraden om dit niet te doen, is gewoon echt je eigen schuld.

Je zou nog kunnen proberen om de nieuwe cooler er alsnog in te zetten. Ik betwijfel echter of dit het probleem op gaat lossen. Zoals jij het beschrijft is de laptop toch aardig ver stuk. Mogelijk zijn er door de hitte wat (soldeer)verbindingen losgekomen. Het schijnt dan nog wel eens te helpen om het moederbord in de over te "bakken", maar daar moet je maar even op Google'n, als je dat gaat doen.

En alsjeblieft, begin niet iedere zin op een nieuwe regel, het leest erg irritant. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39
Ik denk niet als je wel windoows hebt geinstalleerd dat de laptop dan stuk gaat als je ff een mail wil openen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ik wil wel even melden dat er 2 koelers horen intezitten, 1 zit er dus al in.
En bij enkel mail gebruik werd de laptop 70, en bij installaties wel 90.
In de adverentie stond dat het een goedwerkende laptop was, maar zonder hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:58
K70AB, heb ik in mijn tijd als service medewerker bij een computerboer heel vaak spontaan uit zien vallen.

Wat je nog kunt proberen is om de accu er even uit te trekken (en niet op het netsnoer) en dan de power knop een aantal seconde in te houden (10 sec ong). Gaat ie dan aan: meteen uitzetten en wachten op de onderdelen die missen.

Als dit (of enige andere oplossing) niet werkt dan kun je alleen nog maar van het ergste uit gaan. Wat uitloopt op een welles-nietes spelletje tussen jou en de andere tweaker.

Ik geloof zelf niet dat het willen checken van e-mail, dus opstarten van de laptop het probleem heeft veroorzaakt. Gezien de laptop eerder wel werkte.

Het is of slijtage van de onderdelen of het probleem is voortgekomen uit warmteproblemen, in dat geval kun je de verantwoordelijkheid weer bij de andere tweaker leggen want die is immers de fan vergeten en bied het product aan als zijnde "goedwerkend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 22:11
Tenzij extreem old school is is het zeer lastig om deze kapot te maken met oververhitting.
YouTube: Tom's Hardware - Removing CPU Fans

De hardware is er op gemaakt om zich uit te schakelen of de snelheid terug te brengen als de koeler faalt.

Heb je de nieuwe koeler al geïnstalleerd? Check nog eens of alles op zijn plek zit.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Koeler heb ik nog niet binnen gekregen, ik zal zo even die tips van jullie proberen.
En nog even contact opnemen met de betrefte tweaker. en ik laat hem dit ook even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:51
Voor mij is dit heel simpel.

De verkoper is in gebreken gebleven hij heeft je een laptop verkocht die niet 100% was.
De laptop had het ook al eerder kunnen begeven, en dan ?

Het opsturen van de Fan is ook niet de oplossing en voor jou niet handig gedaan, want wat als jij met het inbouwen iets defect maakt ? Dan kan je het niet meer verhalen.

Conclusie

1: Een niet 100% werkende laptop is verkocht ( er is niet van te voren aangegeven dat deze iets mis of iets mis was ) en had dus al defect kunnen gaan bij de eerste opstart.
2: Na melding van jou komt hij met de Fan aan en geef hij jou een advies, mooi dat hij dit advies geeft maar het is te laat het kwaat is al geschiet. ( De laptop is waarschijnlijk al defect gegaan bij de installatie )

ik zou deze koop ongedaan maken een mijn geld terug vragen, misschien zou ik de verzendkosten nog voor lief nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door ErwinJ op 01-07-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
De verkoper blijft zeggen dat het mijn fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-10 18:17
Is ook wel wat voor te zeggen als je de laptop in de tussentijd blijft gebruiken... Welke temperatuur heb je dan gemeten? Dat bijvoorbeeld de CPU 70 graden wordt wil niet zeggen dat andere onderdelen niet nog warmer worden...

Het is inderdaad een fout van de koper om de 2e fan niet te hebben geïnstalleerd, maar jij bent er zelf mee akkoord gegaan om de fan op te laten sturen en deze te monteren. Daarnaast heeft de verkoper nadrukkelijk aanbevolen de laptop in de tussentijd niet te gebruiken. Echter is de laptop in de tussentijd wel in gebruik geweest wat (als ik het zo lees) waarschijnlijk door een hitte probleem nu niet meer op wil starten...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Allereerst, ik ben dus de verkoper.

Ik weet dat het mijn fout was dat ik de fan vergeten ben (GPU fan).
Heb hierdoor ook met de koper afgesproken dat ik hem de fan zou toesturen zodra hij binnen was (was namelijk al besteld), Hij is hier gewoon mee akkoord gegaan (zie afbeeldingen hieronder voor de bevestiging).

Hij heeft zelf ook gezegd dat hij er een externe koeler aan zou hangen, dit na mijn advies om de laptop niet te gebruiken totdat de fan erin zat (zie afbeelding), dus zoals ik het zie is het toch zijn eigen schuld gezien de laptop zonder optimale koeling gebruikt is.

Heb de gegevens van de koper even weggelaten, dit omdat ik niet weet of hij dit openbaar wilt of niet...

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2mhvuv9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/egpw03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/kc0x1x.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Tiic op 01-07-2014 14:29 ]

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ja externe koeler kon ik thuis niet vinden dus die is er niet op geweest.
En laptop is maar amper tot niet aan geweest.

Enkel snel voor email.

-

En hoe kan je zeggen dat het mijn schuld is.
Dit is wel heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:58
als ik iets in de winkel gekocht zou hebben en het wordt geleverd met gebreken, dan zou ik ook mijn geld terug willen als die door de gebreken waar de verkoper schuldig aan is kapot is gegaan

lekker makkelijk de ander de schuld gaan geven, wie verkoopt er nou een laptop met een kapotte fan/geen fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Zelfs dit kan al doorslaggevend geweest zijn, vandaar mijn advies om em gewoon even aan de kant te laten liggen...
thedon46 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:33:
als ik iets in de winkel gekocht zou hebben en het wordt geleverd met gebreken, dan zou ik ook mijn geld terug willen als die door de gebreken waar de verkoper schuldig aan is kapot is gegaan

lekker makkelijk de ander de schuld gaan geven, wie verkoopt er nou een laptop met een kapotte fan/geen fan
Hij is ermee akkoord gegaan (om de fan later op te sturen), dan mag je er toch rustig vanuit gaan dat het een eigen keuze is of niet dan?

[ Voor 111% gewijzigd door Tiic op 01-07-2014 14:37 ]

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:43
Je hebt de verkoper laten weten dat er een gebrek was. Hierop kon je twee dingen doen;
- oftewel afzien van de verkoop
- oftewel wachten tot gebrek verholpen is.

Je hebt voor het tweede gekozen. Hierbij gaf de verkoper je nog de goede raad de laptop niet te gebruiken. Dit toch gedaan. Hierdoor ben jij (deels) in fout.

Naar de andere kant kijkend, de laptop is misschien ook deels kapot gegaan tijdens de installatie van Windows, en dit door de ontbrekende fan. Dan is de verkoper in fout.

Moeilijke situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je hebt het hier ook over een tweedehands product met de bijbhorende prijs en ongemakken. Als de verkoper aangeeft dat je hem niet moet gebruiken totdat de koeler er is dan moet je dat niet doen, ook niet voor email. Als je snel een notebook nodig hebt dan moet je er een in de winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:51
Het probleem met het geld wel of niet terug geven... Het is en blijft tweedehands, en volgens mij zitten daar verder geen "beschermingen" bij.

Ik weet zelf niet wat er precies in de advertentie stond, maar zover ik in het mail contact kan zien is hij wel fair. Hij geeft je aan dat hij het wilt versturen, en jij gaat ermee akkoord. Je had ook kunnen zeggen van "laat maar" of "ik stuur hem terug en jij mag de fan erin zetten". Een tweedehands product heeft zover ik weet nooit garantie, en dit kan ook een wijze les voor je geweest zijn.... :)

Hij geeft aan, de laptop niet te gebruiken, doe je dit echter wel dan is dit wel jou schuld (Als ik het fair dat je het wel aangeeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
P.S als toevoeging, ik heb ook aangeboden de laptop kostenloos voor hem te controleren en eventueel te "repareren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:33
Lastig. Ik zit het verhaal zo te lezen en in ieder geval is het duidelijk dat de GPU fan is vergeten. Erg dom. Je ziet toch bij het weer in elkaar zetten dat er onderdelen over blijven?

Ook beetje naief van de koper om te denken dat hij die ventilator er zelf in kan zetten. Het is niet moeilijk maar wel een irritant klusje. Ik neem aan dat 't moederbord er helemaal uit moet?

De koper had I'm meteen terug moeten sturen dan had de verkoper de ventilator moeten inbouwen. De verkoper dat die extra verzendskosten moeten betalen. Het is immers zijn fout.

Maar koper is akkoord gegaan met het zelf inbouwen en heeft de laptop aangezet terwijl de verkoper expliciet zei dit in geen geval te doen. Dom.

Dus tja.

Als jullie het schappelijk willen oplossen dan zou de koper de laptop terug moeten sturen en van de verkoper de helft van het aankoopbedrag + verzendkosten terug moeten krijgen. Dat lijkt me schappelijk want jullie zitten allebei fout.

Maar de verkoper is niks verplicht. Valt niet onder de wet koop op afstand. Garantie tot aan de deur zeg maar. Triest maar waar. Maar wij tweakers zijn doorgaans erg schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Maar als T!Mr zijn profiel zo bekijk zie ik zoveel positieve reacties,

En lijk het meer op een klein bedrijfje.

Dan mag je wel wat service verwachten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ik heb hem eigenlijk via marktplaats gekocht, maar kwam er via mail contact ook achter dat hij ook een tweakers was.

Dit zegt het wetboek er over.

Het Burgerlijk Wetboek stelt dat een koper na de koop van een product recht heeft op retour tot een periode van 7 dagen. Dit is het geval. Indien de verkoper hiermee niet akkoord gaat, volgt automatisch aangifte bij de politie en een melding bij Marktplaats voor het niet nakomen van hetgeen de wet op dit gebied van 'waarborgingsplicht bij verkoop' 'voorschrijft.. De computer gaat retour en het bedrag zal binnen één week dienen te worden teruggestort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 22:23
Een apparaat gebruiken waarbij afgeraden wordt om het te gebruiken is natuurlijk eerste klas stom te noemen. Dat is in de trend een spam-mail openen en heel snel weer dichtdoen en dan te verwachten dat alles nog ok is.

Wat te doen? Probeer het netjes op te lossen, je wilt er allebei beter van worden. Beiden hebben jullie een punt dat de ander iets stoms gedaan heeft. Deel dan de kosten en schik daarin. Het gaat ook niet om een schokkend hoog bedrag.

[ Voor 5% gewijzigd door Jolke op 01-07-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Gurd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:43:
Ik neem aan dat 't moederbord er helemaal uit moet?
De laptop is zeer gebruikersvriendelijk gebouwd, alleen de kapje moet eraf en dan 4 schroeven, en je bent klaar.
Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:43:
Maar als T!Mr zijn profiel zo bekijk zie ik zoveel positieve reacties,

En lijk het meer op een klein bedrijfje.

Dan mag je wel wat service verwachten toch?
Ik ben een hobbyist :)
Is gewoon iets wat ik doe langs mijn studie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij handel in tweedehands spul tussen twee particulieren is dit allemaal niet van toepassing. Daar is de aankoper eigenlijk gewoon altijd het bokje, dat is het risico van op een dergelijke wijze producten kopen.

@TS:

Dreigen met aangifte en meldingen mij marktplaats is niet echt handig natuurlijk. Probeer er gewoon gezamelijk uit te komen, je hebt geen poot om op te staan en bent dus volledig afhankelijk van de verkoper.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 11:15

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:45:
Ik heb hem eigenlijk via marktplaats gekocht, maar kwam er via mail contact ook achter dat hij ook een tweakers was.

Dit zegt het wetboek er over.

Het Burgerlijk Wetboek stelt dat een koper na de koop van een product recht heeft op retour tot een periode van 7 dagen. Dit is het geval. Indien de verkoper hiermee niet akkoord gaat, volgt automatisch aangifte bij de politie en een melding bij Marktplaats voor het niet nakomen van hetgeen de wet op dit gebied van 'waarborgingsplicht bij verkoop' 'voorschrijft.. De computer gaat retour en het bedrag zal binnen één week dienen te worden teruggestort
Mag ik er van uitgaan dat dit niet in het NL wetboek zo vermeld staat? En dat hier eigenlijk een enter moest tussenstaan?

Zoja, waarom begin je nu met "dreigen" over aangifte en politie?
Probeer anders eerst eens rustig de situatie te bekijken en samen te bespreken, ipv in emotionele toestand dit op GOT te gooien, mijn indruk is dat je op dit moment niet rationeel bezig bent.

Je hebt de nieuwe fan nog niet binnen, dus waarom niet gewoon wachten en plaatsen en vervolgens kijken of hij terug opstart? Eventueel, want zoals ik uit de mails kan opmaken heb je hier niet veel ervaring mee, afspreken met verkoper om al dan niet samen erin te plaatsen --> Leer je nog iets van en kunnen jullie, in het beste geval na afloop nog een biertje drinken en in het slechtste geval overeenkomen hoe op te lossen...

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

Sick Nick

Drop the top!

Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:30:

Enkel snel voor email.

-

Niet alleen voor email natuurlijk maar ook een volledige windows installatie (met flinke CPU load en dus extra hitte).
Ook kan een laptop koeler nooit een interne fan vervangen, scheelt misschien een paar graden maar tegen de onderkant aan blazen is bij lange na niet zo effectief als door het koelblok zelf blazen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:43
Het reglement van Marktplaats is geen wetboek.

Daarnaast ben ik van mening dat je zelf nalatig bent geweest en daarbij ook vrij naïef. Wat je had moeten doen is direct na constatering van het probleem (dus toen je zag dat het ding zo warm werd) contact opnemen met de verkoper en de koop ontbinden.
Nu heb je zelf advies in de wind geslagen, en net zoals bij garantie in de winkel, als je niet de regeltjes volgt kun je fluiten naar je centen.
Sorry maar ik vind het niet fair van je om de verkoper in gebreke te stellen. Deze heeft (gezien de mail wisseling) netjes gehandeld.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat de verkoper hier te goeder trouw heeft gehandeld. Deze heeft weliswaar een laptop verkocht zonder 2de koeler, die natuurlijk wel noodzakelijk is voor de goede werking van dit product, maar corrigeert zijn fout later door te melden dat hij deze onbekende koeler zonder extra kosten na zal sturen. Hiermee is de kopende partij akkoord gegaan. De verkoper heeft daarnaast aangegeven de laptop zolang niet te gebruiken. Ook hier zie ik geen afwijzende reactie van de koper.

Het lijkt mij dat de kopende partij en de verkoper beide tot een overeenkomst zijn gekomen met betrekking tot de oplossing van deze zaak. Het feit dat de koper het advies over gebruik van deze laptop negeert is niet het probleem van de verkoper, die heeft namelijk al een overeenkomst om die fan na te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ik kan opzich zelf wel die FAN er in doen, heb zelf ook genoeg laptops opgemaakt en doorverkocht.

Maar dreigen politie heb ik helemaal nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:59

Tazzios

..

Mij is niet helemaal duidelijk wanneer er werd geconstateerd dat de Fan ontbrak, voor of na de Windows installatie?

Voor, probleem van koper. Er was afgeraden om hem te gebruiken.
Na, probleem van de verkoper. De koper heeft hem wel is waar na advies om het niet aan te zetten hem geprobeerd aan te zetten maar van de Windows installatie is de grafische kaart mogelijk al defect gegaan.

In beide gevallen blijft wel gelden dat jullie het samen moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:52:
Maar dreigen politie heb ik helemaal nooit gedaan.
Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:45:
Indien de verkoper hiermee niet akkoord gaat, volgt automatisch aangifte bij de politie
:z
Tazzios schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:53:
In beide gevallen blijft wel gelden dat jullie het samen moeten oplossen.
De verkoper heeft geen plichten in deze, als hij het wil oplossen voor de koper is dat een gunst.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:33
@Thewisbone Zeg even in welke omgeving je woonachtig bent. Als het bij mij in de buurt is wil ik die ventilator wel voor je plaatsen. Voor 't schappelijke tarief van een bak koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
ik vind het grappig dat de laptop "werkend" wordt geleverd, maar dat er alleen nog een fan in moet.
vervolgens zet je doodleuk de laptop aan en die gaat kapot.

Dan zeg je doodleuk he hij is tijdens mijn gebruik kapot gegaan terwijl ik wist dat er nog een fan in moest, ik ga de schuld bij de verkoper neerleggen.

Goh als mijn auto zonder olie loopt ga ik ook ma bij de garage stennis schoppen ipv tijdig olie bijvullen als het lampje brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/mutobp.jpg

Is ook rond de 90 graden geweest gelijk na de installatie.

Ik kwam er dus pas na de windows installatie achter.
En later op de dag kreeg ik te horen dat de fan miste.

[ Voor 3% gewijzigd door Thewisbone op 01-07-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:56:

Is ook rond de 90 graden geweest gelijk na de installatie.

Ik kwam er dus pas na de windows installatie achter.
En later op de dag kreeg ik te horen dat de fan miste.
Dude, misschien je eigen mail adres weg halen en de naam van de verkoper?
En je zit te mailen vanaf de laptop waarmee je problemen hebt, icm speedfan laten lopen....

Hoe ik het momenteel zie is er wel "meer" mee gedaan dan enkel "snel mail" checken, maar zoals eerder aangegeven probeer eerst met de verkoper zelf overeen te komen. Tweakers onder elkaar kan toch niet moeilijk zijn om een compromis te sluiten? O+ O+

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25

FlyEragon

Alien Monkeys

Schade 50-50 delen, beiden hebben schuld imho. Om erachter te komen dat er geen fan in zat heeft de koper natuurlijk eerst windows moeten installeren, pas met speedfan bleek er iets mis te zijn. De schade is toen al gebeurd waarschijnlijk, gezien een installatie nogal lang duurt.

Vergelijking met auto zonder olie loopt mankt, want af garage mag je verwachten dat er olie in zit, en niet dat je dat nog buiten op de stoep nog moet vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik vind het niet netjes van T!m3r dat hij de laptop zo verkocht heeft.
Je verkoopt toch geen product wat niet in orde is, zeker als je nog moet wachten op de bestelde fan.
Beetje vreemd verhaal dit. Mag aannemen dat je wel weet wat je besteld...
Mijn mening is dat T!m3r het product terugneemt en in goede staat aflevert.
Thewisbone wist tenslotte niet meteen dat er iets niet in orde was en heeft dat pas ontdekt na de installatie van Windows. Dat neemt al wat tijd in beslag waardoor de machine mogelijk beschadigd is geraakt door de hitte.
T!m3r probeert er hier wel makkelijk vanaf te komen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
dj_vibri schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:59:
[...]

Dude, misschien je eigen mail adres weg halen en de naam van de verkoper?
En je zit te mailen vanaf de laptop waarmee je problemen hebt, icm speedfan laten lopen....

Hoe ik het momenteel zie is er wel "meer" mee gedaan dan enkel "snel mail" checken, maar zoals eerder aangegeven probeer eerst met de verkoper zelf overeen te komen. Tweakers onder elkaar kan toch niet moeilijk zijn om een compromis te sluiten? O+ O+
Toen wist ik het toch nog niet?!

Ik vraag enkel hier om advies.
Als je verder in het topic terug kijkt gebruikt die toch ook zijn eigen naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:00:
[...]

Toen wist ik het toch nog niet?!

Ik vraag enkel hier om advies.
Als je verder in het topic terug kijkt gebruikt die toch ook zijn eigen naam?
*oeps* mijn foutje, had inderdaad niet gezien dat zijn naam reeds gepost was. Maar wel je mail adres :)
*;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Mijn naam is zowiezo ook te zien op mijn profiel dus dat maakt me niet al teveel uit.
Ik heb meerdere malen aangeboden om de laptop kostenloos te bekijken zonder enige reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ja hebt het al veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Wat was de staat van de laptop nadat jij met verkoper overeengekomen bent om die fan zelf te vervangen?

Uit je verhaal lees ik dat hij daarna pas kapot is gegaan, toen je vader zijn mail heeft proberen te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51
Het is niet zo dat de verkoper zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Het is alleen zo dat de koper de laptop niet meer aan had moeten zetten na het antwoord van de verkoper. Als de laptop na het plaatsen van de fan niet meer werkte, dan had de verkoper dit zeker wel recht gezet.

Ikzelf zou ook niet happig zijn in bovenstaande situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
T!m3r schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:03:
Mijn naam is zowiezo ook te zien op mijn profiel dus dat maakt me niet al teveel uit.
Ik heb meerdere malen aangeboden om de laptop kostenloos te bekijken zonder enige reactie...
T!m3r daar krijg je nog wel reactie op, maar niet van mij.
Maar van me vader. laptop is van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-10 09:56
Ik vind dat dit naar de rijdende rechter moet, klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
supayoshi schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:05:
Hahaha, noooo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
redbullet schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:54:
Goh als mijn auto zonder olie loopt ga ik ook ma bij de garage stennis schoppen ipv tijdig olie bijvullen als het lampje brand?
FlyEragon schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:59:
Vergelijking met auto zonder olie loopt mankt, want af garage mag je verwachten dat er olie in zit, en niet dat je dat nog buiten op de stoep nog moet vullen.
Hele rare vergelijking inderdaad... Lijkt eerder dat het olielampje niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:03:
Het is niet zo dat de verkoper zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Het is alleen zo dat de koper de laptop niet meer aan had moeten zetten na het antwoord van de verkoper. Als de laptop na het plaatsen van de fan niet meer werkte, dan had de verkoper dit zeker wel recht gezet.

Ikzelf zou ook niet happig zijn in bovenstaande situatie.
Als de laptop defect was geraakt nadat de fan erin zat zou ik de laptop wel terug genomen hebben.
Maar er is nog gebruik gemaakt van de laptop (mail gecheckd), terwijl gezegd is dit niet te doen, dit zie ik als eigen schuld ( niet vervelend bedoeld uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:51
supayoshi schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:05:
Die uitzending wil ik voor geen goud missen.. en komt wss zelfs op de frontpage en zal altijd gebruikt gaan worden in gelijke issues :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Hebben we weer een leuke aflevering om naar te kijken volgende maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
hoe ik het lees is dat de laptop uberhaupt niet meer aan gaat toen zijn vader zijn e-mail wilde checken. Dit lijkt er dus op dat het defect heeft opgetreden bij de installatie en dus de fout van de verkoper.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:04:
[...]

Jij hebt de overeenkomst gesloten, lijkt me dat jij ook kan reageren?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als ik het verhaal zo lees, dan is de laptop aangeweest, windows geinstalleerd en daarna kwam de koper er achter dat hij wel erg heet werd. 90graden zelfs.

Foutje verkoper...

Wie zegt me dat hij toen niet al stuk is gegaan?

De poging erna om de mail te checken was het al te laat; hij startte niet meer op.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Lanithro schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:06:
hoe ik het lees is dat de laptop uberhaupt niet meer aan gaat toen zijn vader zijn e-mail wilde checken. Dit lijkt er dus op dat het defect heeft opgetreden bij de installatie en dus de fout van de verkoper.
Dit dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wat is het probleem dan als de verkoper al meerdere malen heeft aangeboden om het kosteloos te repareren?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 16:43

SaN

Auto vergelijking gaat wel op als je zou stellen dat de koper er eerst mee naar huis is gereden en er daar achter komt dat de auto zonder olie heeft gereden. Wat doe je dan? Niet meer mee rijden uiteraard, maar de motor kan al zoveel schade opgelopen hebben dat hij er vrij snel mee stopt, ook al gooi je er wel weer olie in. Dan is het natuurlijk wel extreem dom om tussendoor nog even boodschappen te gaan doen met de auto als er nog geen olie in is gedaan :p

Maar goed, dit soort vergelijkingen zijn een beetje zinloos. Als de verkoper aanbiedt om de laptop te repareren lijkt me dat gewoon netjes. Als dat niet lukt zou ik de schuld persoonlijk wel bij de verkoper leggen en mijn geld terug eisen. De laptop had met fan geleverd moeten worden en nooit gebruikt mogen worden zonder. Ook niet om Windows te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Hij zei via de mail dat die het kosteloos wou nakijken. niet repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
da_PSI schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Die uitzending wil ik voor geen goud missen.. en komt wss zelfs op de frontpage en zal altijd gebruikt gaan worden in gelijke issues :P
Denk toch echt dat dit wel een goed idee, is, heb vorige keer ook een laptop gekocht hier die te warm werd, balen maar verder gewoon zelf opgelost. Zou fijn zijn als dit in de regels duidelijk stond vermeld ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:30:

Enkel snel voor email.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:08:
Hij zei via de mail dat die het kosteloos wou nakijken. niet repareren.
Hmm, hier zegt ie wat anders:
T!m3r schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:42:
P.S als toevoeging, ik heb ook aangeboden de laptop kostenloos voor hem te controleren en eventueel te "repareren"

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:05

Secsytime

Automagisch

Ik vind het trouwens niet netjes, dat je je eigen naam zwart maakt.. maar die van de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Tja, dat is twijfelachtig, zeker omdat die aangeeft dat hij die laptop in de tussentijd wel met een externe koeler zal gebruiken. Bij mij komt dat over alsof die laptop het toen nog wel heeft gedaan (anders had hij immers daar al aangegeven dat de laptop het niet meer doet) maar in de tijd erna, door eigen gebruik, kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
T!m3r schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Als de laptop defect was geraakt nadat de fan erin zat zou ik de laptop wel terug genomen hebben.
Maar er is nog gebruik gemaakt van de laptop (mail gecheckd), terwijl gezegd is dit niet te doen, dit zie ik als eigen schuld ( niet vervelend bedoeld uiteraard).
Daar heb je een punt, maar als de koper zich niet had gemeld over de warm wordende laptop had jij waarschijnlijk pas veel later erachter gekomen dat er een fan ontbrak en was hij dus nog veel meer gebruikt. Ik denk dat een oplossing vanuit jouw kant (zoals er naar kijken (wat je zelf al aangeeft te willen doen) en desnoods een vervangende laptop of geld terug indien deze niet meer redbaar is) wel redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
T!m3r schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:09:
[...]

Tja, ik weet het zo ook niet.
Was zelf niet thuis. ik zou mijn vader straks wel vragen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:43
albino71 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:07:
Als ik het verhaal zo lees, dan is de laptop aangeweest, windows geinstalleerd en daarna kwam de koper er achter dat hij wel erg heet werd. 90graden zelfs.

Foutje verkoper...

Wie zegt me dat hij toen niet al stuk is gegaan?

De poging erna om de mail te checken was het al te laat; hij startte niet meer op.
Als de laptop uitgevallen was tijdens gebruik, oke. Maar dit wordt niet vermeld, anders zou de poging om mail te lezen ook niet meer ondernomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:43
Simpel, als kopende partij heb je geen poot om op te staan. Zelfs al zou je dit via een jurist laten verlopen. Het gaat om tweedehands waar. Hiervoor is geen bescherming voor de kopende partij. Helaas ben ik hier zelf ook ooit de sigaar bij geworden (al ging het toen om een auto van bijna 6k).
Daarnaast heeft de verkopende partij prima gereageerd en kan hem in mijn ogen niets meer verweten worden. Hij heeft aangegeven een fout te hebben gemaakt en dit netjes willen oplossen. Vervolgens ga je toch gewoon door met het gebruik van de laptop.

Dat is hetzelfde als dat je er na de koop van de auto (bijtijds) achter komt dat de olie onder het minimum staat.. dat je belt met de garage en dat zij zeggen "Oh dat is inderdaad een fout van ons.. blijf maar daar dan komen wij hem maken.. ga er vooral niet in rijden".. en dat jij toch de auto pakt om vervolgens naar je tante aan de andere kant van het land te rijden om te laten zien dat er geen olie in zit. En vervolgens gaan piepen dat het stuk is.
Sorry maar je hebt hier zelf teveel fouten gemaakt om de verkoper in schuld te stellen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:05

Secsytime

Automagisch

DonJunior schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:11:
Simpel, als kopende partij heb je geen poot om op te staan. Zelfs al zou je dit via een jurist laten verlopen. Het gaat om tweedehands waar. Hiervoor is geen bescherming voor de kopende partij. Helaas ben ik hier zelf ook ooit de sigaar bij geworden (al ging het toen om een auto van bijna 6k).
Daarnaast heeft de verkopende partij prima gereageerd en kan hem in mijn ogen niets meer verweten worden. Hij heeft aangegeven een fout te hebben gemaakt en dit netjes willen oplossen. Vervolgens ga je toch gewoon door met het gebruik van de laptop.

Dat is hetzelfde als dat je er na de koop van de auto (bijtijds) achter komt dat de olie onder het minimum staat.. dat je belt met de garage en dat zij zeggen "Oh dat is inderdaad een fout van ons.. blijf maar daar dan komen wij hem maken.. ga er vooral niet in rijden".. en dat jij toch de auto pakt om vervolgens naar je tante aan de andere kant van het land te rijden om te laten zien dat er geen olie in zit. En vervolgens gaan piepen dat het stuk is.
Sorry maar je hebt hier zelf teveel fouten gemaakt om de verkoper in schuld te stellen.
What he said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:48
Wat stond er oorspronkelijk in de advertentie? Stond er in de advertentie dat de laptop geen gebreken had? Laptop is toch niet als een defect artikel verkocht? Dan mag je als koper wel verwachten dat je een tweedehands laptop geleverd krijgt zonder missende onderdelen. Een laptop zonder fan lijkt mij toch wel nalatigheid aan de kant van de verkoper! Dan had je het moeten vermelden in de advertentie

T!m3r had gewoon alles moeten controleren voordat de laptop de deur uit ging. Ik vind het ook vreemd dat je zoiets "vergeet". Het is niet een klein schroefje ofzo, het is een fan.

Jullie moeten elkaar maar tegemoet komen, maar dat je een fan vergeet erin te zetten is echt een blunder.

[ Voor 8% gewijzigd door Monkeydancer op 01-07-2014 15:15 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07
Er wordt met regelmaat gesproken over het al dan niet in je recht staan en het in gebreken stellen van de verkoper. Volgens mij is het net zoals bij een aanschaf op een rommelmarkt; garantie tot aan de deur. Als koper had je een onderzoeksplicht en daarmee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:39
Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:04:
[...]

Je maakt wel een heel verhaal en zit te roepen met kreten (politie etc) maar simpel communiceren is moeilijk en laat je door je ouders doen?

- Laptop is stuk maar deed nog na constatering van ontbrekende fan (zo lees ik het).
- Wordt keurig aanbod van fan gedaan en tevens een advies gegeven de laptop niet te gebruiken tot de fan erin zit. Door de verkoper. Het is een 2e hands product en ja het hoort compleet te zijn maar het kan gebeuren.
- Aanbod wordt geaccepteerd door de koper.
- Koper heeft fan niet erin gedaan en ging de laptop gebruiken zonder enige extra vorm van koeling.
- Laptop doet het niet meer.

- Laptop nu echt stuk of niet geheel stuk? Dat is een vraag. Verkoper heeft zelf ook al aangeboden de laptop na te kijken.

Ik vind dit momenteel een beetje verkoper zwartmakerij worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Dit is wat is zover van de advertentie terug kan vinden.

''Laptop werkt perfect naar behoren. Is compleet op de hdd na (de caddy zit er wel bij). Main specs: amd turion 64 x2 zm-84 4gb ram…
''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Waar haal je de quote vanaf?
Ik zie dit nergens terugkomen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:29

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit hoort natuurlijk in het Shopping Forum en niet in CSL. Hierbij verplaatst.

Houd het inhoudelijk en ga niet speculeren mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Oké verwijder dit topic dan maar en lossen we het wel via de mail op goed? T!m3r ?

Ik vroeg hier verder enkel om advies he, ik had geen namen genoemd!
Tot dat de verkoper zelf in dit topic kwam.

[ Voor 45% gewijzigd door Thewisbone op 01-07-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 20:18
Als in de advertentie niets stond over de ontbrekende ventilator, is het gekochte product niet conform de afspraak. Ook al is het product tweedehands, afspraak is afspraak: de één levert geld, de ander levert in ruil een laptop met bepaalde specs.

Het lijkt me niet onaannemelijk dat de laptop tijdens het gebruik voordat de missende ventilator bekend was al beschadigd is geraakt. En dat zelfs het aanzetten mét geïnstalleerde ventilator al niet eens meer was gelukt.

Door de laptop te gebruiken ondanks advies verkoper dit niet te doen is een ontbinding van de koop ook niet meer redelijk. Maar de hoofdoorzaak vind ik bij de verkoper liggen.

Allebei je les voor de toekomst hieruit trekken en de helft van de reparatiekosten dokken zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:59
Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:16:

Je hebt wel zn emailadres te grabbel gegooid. Dat plaatje staat nog steeds op tinypic (geen idee of je dat kan verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Maar welke onderdeel is er nu kapot dan, de cpu, de gpu? Start de laptop wel op, maar zonder beeld? Details please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Titusvh schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:18:
Als in de advertentie niets stond over de ontbrekende ventilator, is het gekochte product niet conform de afspraak. Ook al is het product tweedehands, afspraak is afspraak: de één levert geld, de ander levert in ruil een laptop met bepaalde specs.

Het lijkt me niet onaannemelijk dat de laptop tijdens het gebruik voordat de missende ventilator bekend was al beschadigd is geraakt. En dat zelfs het aanzetten mét geïnstalleerde ventilator al niet eens meer was gelukt.

Door de laptop te gebruiken ondanks advies verkoper dit niet te doen is een ontbinding van de koop ook niet meer redelijk. Maar de hoofdoorzaak vind ik bij de verkoper liggen.

Allebei je les voor de toekomst hieruit trekken en de helft van de reparatiekosten dokken zou ik zeggen!
Er zit niet eens een prijskaartje aanvast.
Heb aangeboden de laptop "kostenloos" na te kijken en te repareren ;)
Dacuuu schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:20:
Maar welke onderdeel is er nu kapot dan, de cpu, de gpu? Start de laptop wel op, maar zonder beeld? Details please.
zeer hoogstwaarschijnlijk de gpu

[ Voor 11% gewijzigd door Tiic op 01-07-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
T!m3r schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:20:
[...]

Als je dat dan ook doet dan zou bij deze alles opgelost moeten zijn en kunnen we dit topic sluiten.
Jij blij, koper blij, iedereen blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 17:53
albino71 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:07:
Dit lees ik er ook in. Dan maakt het toch niet meer uit dat de koper de laptop uberhaupt nog aan heeft proberen te zetten voordat de ventilator geplaatst werd? Als hij het had gedaan nadat de ventilator was geplaatst, was de laptop net zo min opgestart; hij was al overleden.

Ik kan nergens duidelijk terugvinden dat de koper willens en wetens de laptop heeft gestart en dat hij het op dat moment nog wel deed. Hoe zit het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Thewisbone schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:16:
Oké verwijder dit topic dan maar en lossen we het wel via de mail op goed? T!m3r ?

Tot dat de verkoper zelf in dit topic kwam.
Ik heb liever dat deze topic even blijft staan ter bevestiging van communicatie buiten de mail om.
Maar als je vanaf nu via de mail wilt communiceren is dat prima, je hebt mijn mailadres...
SlaadjeBla schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:21:
[...]

Dit lees ik er ook in. Dan maakt het toch niet meer uit dat de koper de laptop uberhaupt nog aan heeft proberen te zetten voordat de ventilator geplaatst werd? Als hij het had gedaan nadat de ventilator was geplaatst, was de laptop net zo min opgestart; hij was al overleden.

Ik kan nergens duidelijk terugvinden dat de koper willens en wetens de laptop heeft gestart en dat hij het op dat moment nog wel deed. Hoe zit het nou?
Dit was de 2de keer dat de mail gebruikt ging worden.
Er was hiervoor ook gebruik gemaakt van de mail.

[ Voor 39% gewijzigd door Tiic op 01-07-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
T!m3r schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:20:
[...]

[...]

zeer hoogstwaarschijnlijk de gpu
Dit heb ik dan over het hoofd gezien, via de mail zei je enkel kostenloos nakijken.
Ik zou mijn vader vanavond wel vragen en dan hoor je van me.

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat het toch nog (een beetje) goed gaat aflopen. Veel succes en hopelijk is het zonder veel gedoe te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ga verder dan dat: dit topic is verworden tot een hoop gespeculeer, warrige en nogal tegensprekende bijdragen van de topicstarter, enzovoort.

De topicstarter mag een nieuw topic maken waarbij het duidelijk wordt uitgelegd, er niet met allerlei vage screenshots en quotes wordt gegooid, en er dan gestructureerd wordt gediscussieerd.

Een nog betere suggestie is om tot tien te tellen en er proberen op een redelijke manier uit te komen met T!m3r. Die probeert namelijk wel om constructief tot een oplossing te komen, maak daar dan ook gebruik van. Verder: slotje.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.