Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 11:21
Oude situatie:
Een enkele ethernetkabel loopt naar boven. Boven mijn game pc (G-PC) die daar direct op is aangesloten.

Nieuwe situatie:
Nu wil ik een oude computer als server gebruiken om Teamspeak en Minecraft en meer op te draaien/hosten. Ik kan niet nog een kabel naar boven leggen om daar op aan te sluiten. Ook kan ik niet de server dichterbij de router zetten.

Ik wil dus een oude router (R2) gebruiken als soort van "stekkerblok" voor ethernetkabels. Om dus mijn game pc en de server op dezelfde kabel aan te sluiten naar router 1 (R1). (of wanneer jullie een beter idee hebben, hoor ik het graag)

In principe gaat het prima. Ik heb gewoon internet acces. Echter, doordat de server op R2 is aangesloten kan niemand van buitenaf bijvoorbeeld de TS server bereiken. Allemaal gekloot met IP adresjes.

Hoe kan ik de server, die aangesloten is op R2, bereikbaar maken voor anderen?

Ik hoop dat jullie mijn hiermee kunnen helpen.
R1 is Linksys E3200
R2 is Sitecom WL-351
Schematische weergave van mijn netwerk:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/25rgwg2.jpg

Het is mij uiteindelijk wel gelukt met behulp van deze tutorial:

[ Voor 5% gewijzigd door Floris112 op 01-07-2014 00:17 . Reden: Issue solved ]

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Neem [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point even door, alleen is de 'wireless' router in jouw geval je Linksys.

[ Voor 42% gewijzigd door Thralas op 01-07-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
Het is me toch gelukt! Met dank aan deze tutorial:

Mochten jullie nog iets constructievere oplossingen hebben, of andere tips, hoor ik het heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat filmpje is kut (nofi)

Het is tamelijk simpel eigenlijk

1) Haal je router1 los van router2
2) Geef je 2e router een ip welke past in het subnet van de 1e router en buiten de dhcp scope valt
3) Zet dhcp uit
4) Sluit de lanpoort van router 1 op een lan poort van router 2 aan

Zo omzeil je de dubbele configuratie en je kan elkaar in het hele huis zonder geklooi bereiken.
Alle configuratie gebeurt dan de eerste router, behalve de configuratie voor het instellen van het wlan van router 2

Is je modem toevallig één met een router functie ?
dan geld hetzelfde voor router 1 en 2. en configureer je het in het subnet van het "modem"

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 01-07-2014 00:33 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groxy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04-2024
Waarom vervang je R2 niet gewoon met een switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Switch, dat is denk ik het woord dat je zoekt :+ Of ik moet compleet missen waarom je per se een router nodig zou hebben, maar anders; gewoon een switch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik go zo voor de wifi. je ziet dat ze elk op een verdieping staan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
R1 als DHCP/NAT router gebruiken.
R2 instellen als een access point, werkt precies hetzelfde als een switch dan + wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
Groxy schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:43:
Waarom vervang je R2 niet gewoon met een switch?
Omdat ik de router nog had liggen. Maar het is voor de toekomst misschien een beter oplossing.
fish schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:13:
Ik go zo voor de wifi. je ziet dat ze elk op een verdieping staan
Alleen R1 zend Wifi uit. Dat is voldoende om het hele huis te bereiken. R2 wordt alleen gebruikt als "stekkerblok".

[ Voor 36% gewijzigd door Floris112 op 01-07-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ga even in op de opmerking over het modem, wat voor modem is dat ? een met ingebouwde router toevallig?

Wat betreft dat router 2 alleen voor lan word gebruikt veranders niet aan mijn instructies die zijn nog steeds geldig. (en je zou je wifi dekking daar dus mee kunnen uitbreiden)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
fish schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:38:
Ga even in op de opmerking over het modem, wat voor modem is dat ? een met ingebouwde router toevallig?

Wat betreft dat router 2 alleen voor lan word gebruikt veranders niet aan mijn instructies die zijn nog steeds geldig. (en je zou je wifi dekking daar dus mee kunnen uitbreiden)
Het betreft een Ziggo modem van uBee. Die is enkel een modem. Ik gebruik R2 niet als extra wifi punt omdat hij dan niet snel genoeg overstapt op een wifi punt met betere dekking. Als ik bijvoorbeeld naar beneden loop, dan blijft hij hangen op R2 die boven op zolder staat.

Wat betreft de settings en dat filmpje. Ik heb gekregen wat ik wilde. Daar ga ik nu niks meer aan veranderen. Mocht er wat misgaan dan ga ik er opnieuw naar kijken en ga ik jouw instructies wel volgen.

Pagina: 1