Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo ideaPad Y50

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om de Y50 te kopen. Ik kan hem alleen maar vinden op de site van Lenovo zelf (Lenovo.nl).
Ik vroeg mij af waar hij dan vandaan zou komen. Er staat levertijd 2-3 werkdagen. Heeft iemand ervaring met het bestellen van computers van de lenovo site en moet je hier dan invoerrechten voor betalen? Ik kom niet graag voor onverwachte kosten te staan.

Bij voorbaat dank,
Brent

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:57
Lenovo.nl zegt al genoeg. Geen invoer geneuzel aangezien je van een nederlandse webshop koopt. Of Lenovo hem dan verstuurd van polen of weet ik veel waar heb jij daar niets mee te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie.

Dat dacht ik in eerste instantie ook. Alleen bracht het volgende mij een beetje in verwarring.

Uit de Veelgestelde vragen van lenovo.nl:

Ik woon niet in de Verenigde Staten. Moet ik invoerrechten betalen?

Als u buiten de Verenigde Staten woont, kunnen douaneheffingen en toltarieven van toepassing zijn overeenkomstig de in uw land geldende invoerrechten. Deze heffingen worden niet door dit bedrijf geïnd, noch hebben wij enige controle over deze tarieven.

Kan het dan zo zijn dat ik opeens een rekening van UPS aan de deur krijg?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:57
IMO is dat een gare vertaling van de US FAQ, maar dat weet ik niet zeker. Je kan ze bellen en of mailen to be sure, of er moet hier een andere tweaker ervaring mee hebben.

btw, als je student bent krijg je korting, iets om in de gaten te houden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik mail ze wel eventjes.

En over die studentenkorting, is dit wat je bedoelt? http://shop.lenovo.com/nl/nl/portals/students
Hier staat de y50 niet bij. Of kan je ook op een andere manier korting krijgen?

• Rayun0
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-07-2024
De Y50 is ook beschikbaar bij Campusshop: http://www.campusshop.nl/...0-70-00745nl/details.aspx
Deze lijkt dezelfde specs te hebben als het basismodel van Lenovo zelf, maar dan met een betere processor voor dezelfde prijs.

• SurvivalTrotter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 13:29
Misschien idee om gezamenlijk, met flinke korting, te kopen. Ik wil in Augustus ook kopen. In Duitsland ("Qwertz:-toetsenbord, zie www.amazon.de) en Usa veel meer configuraties. In UK nog niet bij Amazon. Nu in Nederland alleen 1 configuratie bij Paradigit/Campus shop gevonden. Andere leveranciers/configuraties komen nog.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Hij is op voorraad bij Paradigit.nl
http://www.paradigit.nl/l...5nl/80030886/details.aspx

Dat is toch handiger? En als je student bent kan je em inderdaad ook bij campusshop.nl bestellen.

• Cinemaskoop
SurvivalTrotter schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:26:
Misschien idee om gezamenlijk, met flinke korting, te kopen. Ik wil in Augustus ook kopen. In Duitsland ("Qwertz:-toetsenbord, zie www.amazon.de) en Usa veel meer configuraties. In UK nog niet bij Amazon. Nu in Nederland alleen 1 configuratie bij Paradigit/Campus shop gevonden. Andere leveranciers/configuraties komen nog.
Wat voor config zou je willen dan?

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Ik ben ook opzoek naar een Lenovo Y50, maar dan een met een SSD in plaats van een SSHD en met een Maxwell GPU ipv Kepler. Bij Paradigit en Campushop is met de oude Kepler en zonder SSD.
Via de Lenovo.NL site, kan je er een kopen, maar dan moet je zelf er een SSD in laten zetten, zit je met minimaal € 150 extra kosten voor een 250GB SSD en je houdt de oude HDD over. Nog steeds een totaal prijs van bijna € 1500. Voor dat geld kan je ook een MSI Ghost Pro kopen.

Deze is in de USA te koop, maar verder nog niet gezien in andere landen.
lenovo Y50 59421863
http://shop.lenovo.com/us...0/?sb=:000001C9:000120E7:

• Cinemaskoop
duk3n schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:27:
Ik ben ook opzoek naar een Lenovo Y50, maar dan een met een SSD in plaats van een SSHD en met een Maxwell GPU ipv Kepler. Bij Paradigit en Campushop is met de oude Kepler en zonder SSD.
Via de Lenovo.NL site, kan je er een kopen, maar dan moet je zelf er een SSD in laten zetten, zit je met minimaal € 150 extra kosten voor een 250GB SSD en je houdt de oude HDD over. Nog steeds een totaal prijs van bijna € 1500. Voor dat geld kan je ook een MSI Ghost Pro kopen.

Deze is in de USA te koop, maar verder nog niet gezien in andere landen.
lenovo Y50 59421863
http://shop.lenovo.com/us...0/?sb=:000001C9:000120E7:
Die jij daar ziet heeft toch dezelde GPU als bij die versie van Campusshop en paradigit? Te weten een GTX860M

• duk3n
Cinemaskoop schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:28:
[...]

Die jij daar ziet heeft toch dezelde GPU als bij die versie van Campusshop en paradigit? Te weten een GTX860M
De GTX860M is er in twee verschillende versies uitgekomen. Een oude rebrand met kepler en een nieuwe met maxwell. Verschil is ongeveer 10% prestatie.
www.overclock.net/t/14824...tx-860m-maxwell-vs-kepler

• Cinemaskoop
Ja maar wie zegt dan dat er bij campusshop een kepler in zit en bij lenovo een maxwell?? Overal waar ik lees zie ik dat alle Y50's een maxwell hebben. Lijkt me sterk dat lenovo binnen een serie/behuizing verschillende kaarten gebruikt.

• duk3n
Ik zelf contact gehad met campusshop en paradigit. Vandaar dat ik denk te weten.
Helaas brengt Lenovo de Y50 in een hele hoop verschillende varianten uit. Verschillende cpu, gpu, geheugen en sshd / ssd.
Zelf wil ik er een aanschaffen, maar die versie is in nederland niet verkrijgbaar.

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:10
Dan mogen ze hun website ook wel eens aanpassen, de Kepler variant heeft namelijk 4GB geheugen, de Maxwell 2GB. Daardoor dacht ik ook dat Campusshop en Paradigit wel de 'goede' versie hadden namelijk die met de Maxwell.

Op zich vindt ik de Y50 een nette laptop alleen jammer dat het scherm niet goed schijnt te zijn ivm kleurechtheid.

[ Voor 21% gewijzigd door Big-Opti op 03-07-2014 11:19 ]

• Cinemaskoop
Volgens mij heeft paradigit ook de goede versie.. ik zal het ook nog weleens nagaan.

Een vriend van me heeft em blijkbaar gekocht hoor ik net.. Hij heeft inmiddels nagekeken en een screenshot gemaakt:

http://goo.gl/VBjyxT

Dit is de GM107-A--> Maxwell dus!

[ Voor 89% gewijzigd door Cinemaskoop op 03-07-2014 16:16 . Reden: link geplaatst ]

• Cinemaskoop
@ Duk3n, Ik zie nu net dat er een nieuwe is die volgens mij precies aan jouw wensen voldoet ( er vanuit gaande dat er een maxwell in zit maar daar heb ik later vandaag hopelijk een screenshot van ) .

http://www.paradigit.nl/l...805/80030888/details.aspx

i7-4710HQ/16GB/512GB SSD!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

CampusShop heeft er toch gewoon maxwell bij staan?? zegt genoeg toch?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Cinemaskoop
spartacusNLD schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:37:
CampusShop heeft er toch gewoon maxwell bij staan?? zegt genoeg toch?
Ow dan hebben ze het nu aangepast.. stond er gister nog niet..

Nou dan is het nu helemaal duidelijk :-)

• duk3n
Leuk om te zien dat Paradigit ook vaak het forum leest.
Vorige week contact met een medewerker gehad van campusshop en daar werd verteld dat het een Kepler was. Er zijn verschillende versies van de y50 uitgebracht, dus ik begrijp de verwarring.

@Cinemaskoop, deze nieuwe versie bij Paradigit ga ik inderdaad bestellen. Hij wordt verwacht over 11 dagen.

• Cinemaskoop
duk3n schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:15:

@Cinemaskoop, deze nieuwe versie bij Paradigit ga ik inderdaad bestellen. Hij wordt verwacht over 11 dagen.
Mooi brute notebook! :P We zien je review hier wel tegemoet ;-)
Pagina: 1