Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Nick_harmsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 15:06
Hallo,

Op dit moment maak ik gebruik van een HTC One V. Ik ben hier redelijk over te spreken en heb ook niet al te hoge eisen, verwachtingen. Mijn HTC One V is inmiddels een aantal jaar oud en aan vervanging toe.
Nu ben ik op zoek naar een smartphone voor max. ongeveer €150 met de volgende mogelijkheden.

Android besturingssysteem (bij voorkeur zonder toeters en bellen)
Geheugen uit te bereiden met micro sd kaart
4G
Redelijk/goede camera
Een niet al te groot scherm, moet vooral handzaam blijven, zat zelf te denken aan max. 4.5 inch, maar bij voorkeur 4 inch.
Navigatie software (google maps is prima)

Wat zouden jullie mij adviseren? Ik zie door de bomen het bos niet meer :)
Zijn er smartphones te verkrijgen die aan mijn eisen voldoen en die bovendien toch weer een stap vooruit zijn in vergelijking met mijn HTC One V? Of kan ik beter iets meer betalen en bijvoorbeeld voor de Moto G 4G 8gb gaan van ongeveer €200.

Alvast bedankt

Verwijderd

Specifiek met jouw eisen maak je zeer veel compromissen als je maar 150 euro uitgeeft.
Tenzij je iets 2e hands bent bereid te kopen zou ik dat niet doen.

In dit topic zal iedereen je waarschijnlijk de moto-4 (4g) adviseren. (€200)
Omdat ook een sd kaart lezer heeft, 720P, en een goed werkende versie van android draait.

Ik zou zelf dan gaan voor een pricewatch: BlackBerry Z10 Zwart (€200) omdat die:
-Ook android apps draait (incl google maps)
-De CPU beter is
-De GPU beter is
-je 2x meer RAM hebt.
-je een scherm met hogere resolutie hebt.
-je een betere camera hebt.
-je ook kaartjes met meer dan 32GB geheugen erin kan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 22:22 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:22:
Specifiek met jouw eisen maak je zeer veel compromissen als je maar 150 euro uitgeeft.
Tenzij je iets 2e hands bent bereid te kopen zou ik dat niet doen.

In dit topic zal iedereen je waarschijnlijk de moto-4 (4g) adviseren. (€200)
Omdat ook een sd kaart lezer heeft, 720P, en een goed werkende versie van android draait.

Ik zou zelf dan gaan voor een pricewatch: BlackBerry Z10 Zwart (€200) omdat die:
-Ook android apps draait (incl google maps)
Maar niet alle apps draaien en sommige apps werken maar deels of werken traag. Als je Android apps wil draaien kun je beter een Android toestel kopen.
-De CPU beter is
-De GPU beter is
De CPU is niet heel veel sneller, de z10 heeft een snelle dualcore waar de Moto G een zuinigere quadcore heeft. De GPU van de z10 is ook sneller maar wederom een stuk minder zuinig. En dan kom je direct ook bij het grootste minpunt van de z10 die je voor het gemak maar even achterwege laat, namelijk de matige accuduur. De Moto G is hier echt in het voordeel, mede door de grotere ingebouwde accu en de zuinigere SoC.
-je 2x meer RAM hebt.
-je een scherm met hogere resolutie hebt.
-je een betere camera hebt.
-je ook kaartjes met meer dan 32GB geheugen erin kan doen.
Het verschil in resolutie is verwaarloosbaar, 1280x768 om 1280x720. Daarbij heeft de Moto G een groter scherm wat ook z'n voordelen heeft. Overigens draait de Moto G prima met 1GB geheugen i.c.m. Android 4.4. De beperking van maximaal 32GB micro-sd kaartjes lijkt mij alleen een probleem als je meer dan 32GB op je kaartje wil bewaren.

Als je je budget met €50 verhoogt koop je een toestel die aan je wensen voldoet zonder dat je flinke consessies hoeft te doen. Voor €200 lijkt mij de Moto G 4G een prima optie. Anders zul je echt naar een tweedehands moeten kijken denk ik.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik heb dan het broertje van de z10, de Q10.

Maar [i]trage[/i) android apps ben ik nog niet tegengekomen. Er was ooit een bankapp, die met een oudere versie van het os minder werkte.

Ook de batterijtijd, is met roms vanaf 10.2.1 niet bijzonder lang, maar ook niet echt een probleem meer.

Als je op specs kijkt, is de z10 beter dan de moto-g. Op zowel soc als camera, en is 2gb toekomstbestendiger lijkt me.

Wat belangrijker is dan de specs is de software, daarin heeft android meer opties,en is de overstap van android naar blackberry klein.

Ik zou ook 50 euro meer uitgeven kiezen voor de motorola moto G 4G als je perce google android wilt, maar anders zeker de z10 overwegen.
Beide telefoons zijn erg goed, en bieden waar voor je geld.

Mocht je low budget willen gaan en met 3g genoegen nemen kun je kiezen voor de moto-e.
Het verschil met je htc is dan niet zo erg groot.

| live and give like no one else |

• Nick_harmsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 15:06
Ok, denk dat ik dan toch de Moto G 4g neem.
Iemand enig idee of al bekend is of hier Android L ook voor beschikbaar gaat komen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
Android L is nog bijna nergens officieel aangekondigd, de bekendmaking ervan is net gebeurt.
Mocht het er niet voor komen zou je Cyanogenmod kunnen installeren, CM11 (Android 4.4) is beschikbaar voor Moto G, dus de volgende versie zullen ze er ook op kunen krijgen. Dat gecombineerd met de populariteit van de Moto G geeft zekerheid dat Android L er in een vorm voor beschikbaar komt.

Overigens verwacht ik dat je met Android 4.4 de komende 2 tot 3 jaar zeker vooruit kunt qua compatabiliteit van apps e.d.
Pagina: 1