Vervanging videokaart resulteert in gebroken videoplayback

Pagina: 1
Acties:

• Sugocy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05-2025
Kort:
Ik heb een GT630 (2GB - KFA2) aangeschaft vanwege een eerdere defecte kaart. Direct na installeren vertonen alle videos (vlc/flash/mediaplayer classic) onregelmatig halve beelden wat ik ervaar als knipperende videobeelden (met o.a. halve lijnen die onregelmatig tevoorschijn komen). Het betreft alleen te video zelf! Na vele mogelijkheden (zoals herinstallatie, herinstallatie volledige systeem, andere drivers) te hebben uitgeprobeerd, blijft het probleem.

Uitgebreid:
Het systeem bestaat uit een MCP73 inclusief chipset van nVidia (MB),
met daarin een Intel Dual core 2 duo (2.2Ghz) E4500.

Na een defecte kaart heb ik de GT210 en de GT610 allereerst uitgeprobeerd. Deze voldeden niet aan mijn verwachtingen en werd het dus de GT630. Toen deze kaart geinstalleerd was echter, kreeg ik problemen met het afspelen van videos. Ongeacht de software, het beeld begint na enige seconden onregelmatig te knipperen of sommige lijnen (+50%) worden niet afgemaakt.

Allereerst heb ik de kaart opnieuw in de PC gestoken. Dit baatte niet.
Daarna zijn alle drivers geuninstalled en de nieuwste weer geinstalleerd. Still no luck.
Game test gingen prima, hier heb ik geen last van onvolledige frames of geknipper.
PC volledig opnieuw geinstalleerd maar zodra het system op 1080i kan, begint het probleem.

Dit rijtje heb ik 2 maal herhaald. 8)7
De GT630 is een (128-bit) PCi-2.0 kaartje. De vorige kaart was een Gforce 8600GS (Geen problemen tot de knal.

Iemand nog ideen of denken jullie, de kaart is DOA? Kan het zijn dat de nieuwe bus breedte teveel voor het MB is? De 210 en 610 van nVidia Geforce zijn beide 64-bit.

Sugocy :)

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 11:44

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Kun je niet naar 1080p? volgens mij is 1080i interlaced. Mischien dat het daar striemt?

je zou ook even een screenshot kunnen maken tijdens het probleem. Volgens mij zul je op het screenshot niks zien als het software matig is en wanneer hardwarematig weer wel. Dan zou je eventueel een RMA kunnen bevestigen of uitsluiten.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ondanks dat ik geen oplossing heb voor het probleem, wil ik wel even inhaken op de termen '128-bit' en '64-bit' in jouw verhaal. Deze hebben namelijk niet te maken met het moederbord of de rest van het systeem, maar hebben betrekking op (onder andere) de hoeveelheid banen op de printplaat tussen het geheugen op de kaart en de videochip.

• Sugocy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05-2025
Dank voor de reacdties!

Het probleem blijft zich mondjes maat voort doen. Ik bedoelde ook 1080p, de i was een hersenkronkel die verkeerd sprong.

Welke software zou ik dan kunnen gebruiken? Alt+PrScr lijkt me niet echt handig bij iets dat random gebeurd binnen een seconde...Zou hypercam de glitch mee opnemen?

Daarnaast het 128/64 bit: ik snap (gelukkig) tegenwoordig dat dit de busbreedte tussen chip en gfx geheugen is, maar ik heb het idee dat de data stroom naar mn MB een probleem kon zijn - de feedback tussen processor en gfx kaart?

Ik merk t ook alleen bij films; tijdens games heb ik nog niets gemerkt behalve n frame drop zo af en toe (wat i k gewend ben in de game)

[ Voor 37% gewijzigd door Sugocy op 05-07-2014 16:51 ]