Toon posts:

Enige 120 of 144 hz monitoren voor max 200 euro gezien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al voorschrijft. Zit met een budget van +/- 200 euro ;( . Het goedkoopste schermpie zit nu op 250,-. Iemand nog aanbiedingen of andere goede deals gezien? Ik hoor het graag. :9~

Alvast bedankt! _/-\o_

MuscularPony :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je kan voor dat budget wel wat 75hz AMVA's krijgen, die vast wel iets te overklokken zijn.

Sowieso geef ik zelf liever mijn geld uit aan een scherm die goede kleuren, goed contrast en goede kijkhoeken heeft, immers, wil je bij games er echt nut van hebben, heb je een beest van een videokaart nodig, of de settings tergschroeven.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Dat overclocken klinkt mij goed in de oren. Weet jij bij welke monitoren dit mogelijk is? Google werkt niet echt mee op het moment..

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:24:
Dat overclocken klinkt mij goed in de oren. Weet jij bij welke monitoren dit mogelijk is? Google werkt niet echt mee op het moment..
Bij zo ongeveer alle monitoren mogelijk (ik dacht alleen niet VGA en andere analoge aansluitingen) mar de mate waarop is niet te zeggen. Zo doet mijn "spotgoedkope" Philips 3258 TV nu dienst als hoofdmonitor vanwege de overclock die erop draait. (het scherm gaat over de 120Hz maar dat hoeft voor mij niet).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie al dat alleen 1440p monitors te pushen zijn naar 120hz. Dat gaat m'n GPU niet trekken.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-02 00:24

two

kuusj98 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:31:
[...]

Bij zo ongeveer alle monitoren mogelijk (ik dacht alleen niet VGA en andere analoge aansluitingen) mar de mate waarop is niet te zeggen. Zo doet mijn "spotgoedkope" Philips 3258 TV nu dienst als hoofdmonitor vanwege de overclock die erop draait. (het scherm gaat over de 120Hz maar dat hoeft voor mij niet).
Hoe groot is de kans dat mijn monitor stuk gaat door overclocken? Of is die kans heel klein, net als bij een GPU?

Signature

• Kuusj

Kuusj

mimang schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:54:
[...]

Hoe groot is de kans dat mijn monitor stuk gaat door overclocken? Of is die kans heel klein, net als bij een GPU?
Tja, dat is moeilijk te zeggen, ik heb mijn helderheid sws al op 50 staan dus dat scheelt in warmte, en ik draai mijn schermen ook niet tot de limiet, draait nu op 90 Hz (en mijn andere el-cheapo Philips 21,5" op 75Hz) en dat is wat mijn videokaart er in de meeste spellen uit kan poepen.

Je ziet, vooral op 32", wel degelijk verschil met muisbewegen e.d. over het scherm, het gaat allemaal net even wat vloeiender.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

http://linustechtips.com/...or-refresh-rate-amd-gpus/

Zo te zien is idd zo'n beetje alles wel overklokbaar, maar hoe ver? Geen idee, dat is een hele grote gok. AMVA kan uit zichzelf al op 75hz draaien, dus daar moet vast nog wel wat bij kunnen.

People as things, that’s where it starts.

• Kuusj

Kuusj

VasZaitsev schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:01:
http://linustechtips.com/...or-refresh-rate-amd-gpus/

Zo te zien is idd zo'n beetje alles wel overklokbaar, maar hoe ver? Geen idee, dat is een hele grote gok. AMVA kan uit zichzelf al op 75hz draaien, dus daar moet vast nog wel wat bij kunnen.
(welk paneel zit er doorgaans in niet al te dure tv's? Ik kan me indenken dat mijn Sony van 2K een ander paneel heeft dan een 350 euro tv nml)

Het is inderdaad een gok, je kunt het een beetje kloterig gaan spelen en keer op keer proberen en dan op die ene thuiskoopwet oid aanspraak maken maar dat lijkt me niet de correcte keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hebben we hier nog concrete voorbeelden waar het lukt om een 75 hz naar, laten we zeggen, 100-120 hz te pompen? Op 1920x1080 dan wel te verstaan. Of is het puur gokken?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:12:
Maar hebben we hier nog concrete voorbeelden waar het lukt om een 75 hz naar, laten we zeggen, 100-120 hz te pompen? Op 1920x1080 dan wel te verstaan. Of is het puur gokken?
Nouja, ik kan je garanderen dat een koreaanse monitor als barre minimum 96Hz haalt op 1440P voor zo'n 260€, misschien een leuke optie om open te houden ( ikzelf vond het het beste idee aller tijden, nog altijd genieten! ).

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb zelf ook een Koreaanse Qnix QX2710 1440p monitor, deze was zonder enige moeite van 60 naar de 105 Hz te pushen. Dit loopt als een trein, veruit de beste aankoop die ik de afgelopen tijd heb gedaan. Normale monitoren zijn zeer, zeer matig over te clocken in mijn ervaring. Je krijgt dan heel snel last van frameskipping of raar geflikker.

Helaas is je budget de bottleneck vrees ik, voor 200 euro 120 Hz willen is onmogelijk denk ik!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• EG Mike
  • Laatst online: 08-01 09:09
VasZaitsev schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:12:
Immers, wil je bij games er echt nut van hebben, heb je een beest van een videokaart nodig, of de settings tergschroeven.
Oneens met deze uitspraak. Wat nou als TS alleen Counterstrike, Call of Duty of andere ' oudere ' fast-paced shooters speelt, waar 250+ FPS met oude videokaarten makkelijk te realiseren is?

Oke, TS levert deze info ook niet, maar het is een beetje een bold statement :)

Maargoed, TS, leg 100euro bij je budget en je hebt een AAA-merk monitor met 120/144hz, maar over het algemeent geldt wel bij een budget van < 500 euro: OF een hoge refreshrate, OF goede kleurweergaves (al valt het allemaal wel mee naar mijn mening, zolang je maar niet afhankelijk bent van kleuren (lees: grafisch designer)).

[ Voor 24% gewijzigd door EG Mike op 01-07-2014 09:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
pryth schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:53:
[...]

Oneens met deze uitspraak. Wat nou als TS alleen Counterstrike, Call of Duty of andere ' oudere ' fast-paced shooters speelt, waar 250+ FPS met oude videokaarten makkelijk te realiseren is?

Oke, TS levert deze info ook niet, maar het is een beetje een bold statement :)

Maargoed, TS, leg 100euro bij je budget en je hebt een AAA-merk monitor met 120/144hz, maar over het algemeent geldt wel bij een budget van < 500 euro: OF een hoge refreshrate, OF goede kleurweergaves (al valt het allemaal wel mee naar mijn mening, zolang je maar niet afhankelijk bent van kleuren (lees: grafisch designer)).
Hier ben ik het mee eens. Ik ga liever voor meer 'frames', dan dat ik voor mooie 'settings' ga. Speel zonder moeite op low met 144+ frames, in plaats van Ultra op 60 frames. Bij mij gaat het bij bijv. Bf4 om de gunplay. (Aim, recoil control, time-to-kill etc.). Mij boeit het niet zo of de bladeren van de bomen er wel mooi uitzien ;).

Btw. Ik heb een lekker dealtje gepakt. 230 euro voor de AOC g2460Pqu. 144hz, speciaal voor gamers. Goede deal lijkt mij zo?
Pagina: 1