Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De grens van de ruimte

Pagina: 1
Acties:

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37
In nieuws: XCOR Aerospace neemt Nederlands ruimtevaartbedrijf SXC over staat
Volgens meteorologen begint de ruimte pas op 10.000 kilometer.
Dat moet 100 km zijn, wat ook ongeveer de hoogte is die Virgin Galactic bereikt met hun SpaceShips. Als de ruimte pas op 20 miljoen kilometer zou beginnen, dan is er nog nooit een mens in de ruimte geweest en is de maan (384.000 km) nog lang niet in de ruimte. Zo kan je het defineren, maar dat lijkt me geen praktische definitie.

100 km is een vrij algemeen aanvaarde grens. Het ISS hangt op zo'n 400 km trouwens.

[ Voor 34% gewijzigd door ATS op 30-06-2014 21:02 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nevermind, te laat gerefreshed :P

[ Voor 77% gewijzigd door The Eagle op 30-06-2014 21:04 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37
Nee, jij wel?
Meteorologen houden zich bezig met het weer. Het weer bevindt zich vooral in de onderste 20km van de atmosfeer.

[ Voor 6% gewijzigd door ATS op 30-06-2014 21:07 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
100km is een definitie, al wordt er ook wel eens met 80km gewerkt, maar desondanks: de exosfeer is het buitenste laagje van onze dampkring en er is dus wel degelijk een definitie dat buiten de exosfeer de ruimte begint - 10000km hoogte dus.

Er is simpelweg niet een zwart-wit definitie voor 'ruimte' te geven, dus ook genoeg mogelijkheden om te beargumenteren dat een ruimteschip niet in de ruimte geweest is.

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
Dank voor de opmerkingen. Ik laat die alinea weg, want hij roept kennelijk alleen maar vragen op.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky