NAS wat is een slimme/goede koop?

Pagina: 1
Acties:

• omgitsbart
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik zoek een?
NAS server, waarmee ik automatisch mijn gemaakte foto's/video's kan back-uppen vanaf mijn iPad, Samsung Galaxy Note 3, Samsung Camera 2, iPhone 4S en bestanden die op mijn pc staan. De bedoeling is dat alles op deze schijven komt te staan en vanaf alle apparaten te benaderen is, het liefste zou ik ook films kunnen streamen of via HDMI op mijn Smart TV willen kijken.

Ik wil graag aan familie en vrienden foto's en filmpjes laten zien op de tv en tevens zo af en toe een film erop af spelen. Het voornaamste is dat alle media door al mijn apparaten makkelijk te benaderen en vooral dat ik mijn (bijvoorbeeld) camera niet eerst hoef aan te sluiten op de pc om een back-up te maken.

Wat is je budget?
Het budget is flexibel naar mate van gebruiksvriendelijkheid van het product met toch wel een max +/- €250.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien ik geen ervaring met NAS of media centers heb kan ik geen voorkeursmerken noemen.

Ik hoop dat iemand een goede tip voor me heeft, ik heb namelijk al wat rondgeneusd in de pricewatch maar ik kom er niet helemaal..

Als ik nog maar info moet geven hoor ik het graag,
Bart.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:36
Met Synology en Qnap zit je op zich altijd wel goed, maar ik denk dat bijna iedere NAS wel doet wat je zoekt.

Synology en Qnap zijn niet direct de goedkoopste, als je ook nog veel schijfruimte nodig hebt kun je ook kijken naar Lenovo/Zyxel/NetGear etc. Stuk voor stuk goede NASsen die ook redelijk mainstream zijn. De community's voor deze zijn redelijk groot, waardoor veel extra features beschikbaar zijn/komen.

Verwijderd

Zolang je camera geen wifi heeft zal je een kabel moeten aansluiten of met flashkaartjes moeten werken schat ik zo? Hoe had je dat anders in gedachten?

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:11:
Zolang je camera geen wifi heeft zal je een kabel moeten aansluiten of met flashkaartjes moeten werken schat ik zo? Hoe had je dat anders in gedachten?
Bij een Synology kan je inderdaad gewoon een camera (gangbare types) aan je NAS hangen, en die trekt 'm zelf leeg (of kopie) en stopt ze in een (variabele) map. Zelfde geldt voor SD kaartjes ed.

Wellicht bieden andere NAS'en dit ook aan, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Een Synology NAS is wat duurder in aanschaf, maar dan heb je wel een zeer degelijke NAS.

[ Voor 7% gewijzigd door EG Mike op 01-07-2014 10:56 ]

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-02 20:03
de meeste NASsen hebben wel een Copy-button aan de voorkant waar je zelf een actie aan kunt koppelen.
Bijvoorbeeld het apparaat wat je aan de usb poort hebt gehangen uitlezen.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Meestal zet je zo'n NAS in je meterkast en is het dus niet handig om je camera en andere datadragers via de NAS zelf uit te lezen. Je PC blijft dan de interface tussen je NAS en je datadrager.

Daarnaast gaat de bediening van de NAS middels een webinterface. Dus alsnog via je PC.

Je budget, is dat met of zonder opslag (schijven)?
En hoeveel opslagruimte heb je nodig?

Heb je al een mediaspeler, of moet die ook nog apart worden aangeschaft?
Of speelt je TV via DLNA af bijvoorbeeld?

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 01-07-2014 11:11 ]

Te koop....

Verwijderd

Precies wat albino71 zegt. Je blijft met kabels kloten ongeacht hoe en waaraan je een camera wilt aansluiten.

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Gadgeteer schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:09:
Met Synology en Qnap zit je op zich altijd wel goed, maar ik denk dat bijna iedere NAS wel doet wat je zoekt.

Synology en Qnap zijn niet direct de goedkoopste, als je ook nog veel schijfruimte nodig hebt kun je ook kijken naar Lenovo/Zyxel/NetGear etc. Stuk voor stuk goede NASsen die ook redelijk mainstream zijn. De community's voor deze zijn redelijk groot, waardoor veel extra features beschikbaar zijn/komen.
ZyXEL zou ik juist vermijden, gezien hun support... Heel slecht, keer op keer weer gedonder met RMAtjes. Duurt ook heel lang voordat je je apparaat weer terug hebt (6 weken is vrij normaal in hun optiek).

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:36
Rob Krauts schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:20:
[...]

ZyXEL zou ik juist vermijden, gezien hun support... Heel slecht, keer op keer weer gedonder met RMAtjes. Duurt ook heel lang voordat je je apparaat weer terug hebt (6 weken is vrij normaal in hun optiek).
Ok, dat wist ik niet.
Ik zag tijdens mijn zoektocht naar een NAS eigenlijk voornamelijk tevreden Zyxel gebruikers maar dat waren ook vooral mensen die geen aanspraak hebben hoeven maken op support.
Pagina: 1