Certificaten UPC wifispots

Pagina: 1
Acties:
  • 1.595 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 12:13

skndd

aka skeej

Topicstarter
nieuws: Ziggo beveiligt wifi-hotspots met certificaten en verhoogt snelheid - update

In de laatste alinea van dit artikel verwijst de schrijver naar een eerder Tweakers artikel over de beveiliging van UPC zijn wifi-hotspotsnetwerk:
Overigens kampen de hotspots van UPC eveneens met het beveiligingsprobleem dat Ziggo gaat oplossen. Het is onbekend of ook UPC plannen heeft om de beveiliging op te schroeven; in maart was de provider dat nog niet van plan. "Gezien de maatregelen die wij hebben genomen, is het voor een hacker veel eenvoudiger om via andere wegen zijn onethische doelen te bereiken", zei een woordvoerder van de provider toen.
Dit is echter verouderde informatie; UPC gebruikt al meer dan een maand beveiligingscertificaten.

Zie bijv de instelprocedure voor win8 waar duidelijk een certificaat ingesteld wordt: http://www.upc.nl/klanten...pots-instellen-windows-8/

Spoofen is dus ook niet meer mogelijk op de UPC wifispots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op Android werkt t nog prima zonder certs.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 18:33
DennusB schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:56:
Op Android werkt t nog prima zonder certs.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb het volgens de instructies van UPC geprobeerd (deze app installeren) en dat werkt, maar ik wil niet op al mijn apparaten op die manier verbinden.

Op een ander Androidapparaat zonder de UPC-Secure-Connect-app heb ik gewoon verbonden met de WifiSpots met: TTLS, MSCHAPV2, certificaten ongespecificeerd, identiteit = mijn gebruikersnaam, anonieme identiteit = leeg gelaten, wachtwoord = mijn wachtwoord. Dat werkt op Android 4.1.2 (SGSAdvanceNFC) met een patroonlock op het unlockscherm (dat is nodig voor beveiligde certificaatopslag). Het werkt echter niet op Android 4.4.2 en 4.4.3 (twee andere apparaten van me, beiden ook met patroon beveiligd).

EDIT: ik denk dat ik 'm door heb, zie:
Afbeeldingslocatie: http://community.upc.nl/files/697266bad9/Handmatig_instellen_wifispots.png
[bron]

Er staat dat je buitenshuis moet inloggen. Ik denk dat dit het probleem was in mijn geval, omdat ik thuis ben en waarschijnlijk met mijn eigen router aan het verbinden was (en niet toevallig die van de buren). Dat verklaart ook waarom het ene Androidapparaat wel meteen werkte (10m van mijn router vandaan, dichtbij de buren) en de andere apparaten niet (1m van mijn eigen router vandaan).

[ Voor 41% gewijzigd door erikieperikie op 06-08-2014 10:23 ]

Dit topic is gesloten.