Geluid uit verschillende audio apparatuur (Headset/Speakers)

Pagina: 1
Acties:

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:13
Beste allen,

sinds kort ben ik over gegaan van een USB headset naar een met 2x 3,5mm jack plug (1x mic en 1x koptelefoon)

De sitatie hiervoor was altijd dat al het geluid over mijn speakers ging, behalve dat van skype, ventrilo en teamspeak (was in te stellen in deze programma's). Omdat de usb headset als een los audioapparaat werd gezien binnen windows

Met de nieuwe situatie is het echter zo, dat de 3,5mm input aan de voorkant van mijn pc AL het geluid overneemt zodra die headset er in gaat. Waardoor tijdens het gamen dus AL het geluid ineens over mijn koptelefoon komt. Wat niet de bedoeling is.

Is er een mogelijkheid om dit in te stellen?

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-01 18:46
Ik heb hetzelfde probleem en zou ook graag twee verschillende speakersystemen willen aansturen. Inmiddels heb ik begrepen dat het lastig voor elkaar te krijgen is in Windows. Ik heb twee mogelijke antwoorden gevonden op de Windows support pagina:

1) 3.5mm en HDMI
2) Headphones en Speaker

Ik ben er nog mee aan het stoeien, al mocht het lukken laat ik het je weten. Iemand anders suggesties?

Betreft hier trouwens Windows 7.

XPS 9500 | Sony A7RIII

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:11
Wat voor geluidskaart heb je?

want ik meen mij te herinneren dat je met de Realtek software kan aangeven dat je deze twee signalen wil splitsen.