Dag allen, ik heb twee vragen:
Vraag 1:
Mijn huidige systeem is als volgt:
AMD A8-3870K, 3Ghz, FM1, Black Edition, Box
Asrock A75 PRO4-M, AMD A75, FM1, 4x DDR3, 5x SATA-600
2X Corsair CML8GX3M2A1600C 8GB 1600-999 (dus totaal 4X4 GB)
Samsung SSD 830 series 128GB
Samsung Spinpoint F3 1TB
be quiet! Pure Power L7, 350W
LG blueray/HDDVD combinatie drive
Sharkoon MS140, Mini-Tower, 3x USB 2.0, USB 3.0, Zwart
Nu denk ik erover om de processor en het moederbord te vangen, ik denk aan;
processor: Intel i5-4440
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Ik ben niet heel ervaren met computers bouwen (mijn huidige systeem was mijn eerste), en vraag me af of ik deze onderdelen gewoon kan vervangen zonder dat dit problemen oplevert?
Vraag 2:
Naast huis-tuin-en keuken gebruik, gebruik ik mijn pc ook voor o.a. photoshop en Qgis. Ook gebruik ik een aantal programma's voor mijn studie en onderzoek (MEGA, Mrbayes e.a.) die baat hebben bij een snelle (multicore) processor.
Mijn vraag is of deze upgrade een grote vooruitgang is, en of er een betere/andere manier is om mijn computer beter geschikt te maken voor zijn taken met mijn budget (+- 200 euro)? Ik doe liever niet aan overklokken, tenzij iemand me kan overtuigen van de voordelen (geen ervaring).
Bij voorbaat dank!
Vraag 1:
Mijn huidige systeem is als volgt:
AMD A8-3870K, 3Ghz, FM1, Black Edition, Box
Asrock A75 PRO4-M, AMD A75, FM1, 4x DDR3, 5x SATA-600
2X Corsair CML8GX3M2A1600C 8GB 1600-999 (dus totaal 4X4 GB)
Samsung SSD 830 series 128GB
Samsung Spinpoint F3 1TB
be quiet! Pure Power L7, 350W
LG blueray/HDDVD combinatie drive
Sharkoon MS140, Mini-Tower, 3x USB 2.0, USB 3.0, Zwart
Nu denk ik erover om de processor en het moederbord te vangen, ik denk aan;
processor: Intel i5-4440
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Ik ben niet heel ervaren met computers bouwen (mijn huidige systeem was mijn eerste), en vraag me af of ik deze onderdelen gewoon kan vervangen zonder dat dit problemen oplevert?
Vraag 2:
Naast huis-tuin-en keuken gebruik, gebruik ik mijn pc ook voor o.a. photoshop en Qgis. Ook gebruik ik een aantal programma's voor mijn studie en onderzoek (MEGA, Mrbayes e.a.) die baat hebben bij een snelle (multicore) processor.
Mijn vraag is of deze upgrade een grote vooruitgang is, en of er een betere/andere manier is om mijn computer beter geschikt te maken voor zijn taken met mijn budget (+- 200 euro)? Ik doe liever niet aan overklokken, tenzij iemand me kan overtuigen van de voordelen (geen ervaring).
Bij voorbaat dank!