Hallo tweakers,
Ik ben van plan om nadat m'n toetseek is afgelopen mijn eigen game pc te bouwen.Ik heb al een keer eerder in mei een thread aangemaakt maar toen was het er om financiële redenen niet van gekomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om mijn pc vooral voor gaming te gebruiken, maar ook voor office taken o.a. voor school, maar daar ga ik een open source voor gebruiken. Qua games ga ik vooral planetside 2 spelen, maar in de toekomst waarschijnlijk ook Star Citizen. Btw gamen gaat op 1080p gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900 euro, maar met verzending kosten erbij mogen het er wel een paar tientjes bij komen, assemblage ga ik zelf doen, het wordt wel de eerste keer nog tips?.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua hardware moet ik alles, ik heb wel al een muis (razer deathadder), toetsenbord, een monitor moet nog geregeld worden maar zit niet in de 900 euro begrepen. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij een monitor, ik ben van plan om de monitor 2e hands van martplaats te halen (goed idee of..)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ehm, één SSD, GPU, CPU, etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een Intel CPU omdat die over het algemeen bij planetside 2 beter presteren dan AMD processoren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Groote maakt absoluut niets uit, hoe stiller hoe beter maar is geen must.
Ga je overklokken?
Ik ga ondanks de betere prestaties die overgeklokte CPU's te bieden hebben niet overklokken, omdat ik me daar niet ervaren genoeg voor voel. Tenzij iemand weet dat je bij planetside 2 (dat een game is waar je CPU altijd de bottleneck is) heel veel meer prestatie winst krijgt.
Ik heb zelf natuurlijk ook een systeem samengesteld:
Ik zit nog met de CPU te twijfelen of ik niet de (hoger geklokte) Intel Core i5-4590 Boxed moet nemen, maar waar moet ik dan op besparen? deze build is eigenlijk over mijn budget, waar kan ik nog op bezuinigen?
Ik heb dan ook nog deze build met de Intel Core i5-4590 Boxed
Ook deze build over mijn budget, waar kan ik nog op bezuinigen zonder (al te veel) prestatie verlies te lijden?
Ik zit dus nog te twijfelen tussen welke van de 2, welke build denken jullie dat beter is voor mij?
verder zou ik graag willen weten of alle onderdelen compitabel zijn, want dat lijkt em ook wel belangrijk
.
Ps: voor wie geïnteresseerd is, hier is de link naar m'n vorige thread Gaming pc [~€800]
Gr,
Dario
Ik ben van plan om nadat m'n toetseek is afgelopen mijn eigen game pc te bouwen.Ik heb al een keer eerder in mei een thread aangemaakt maar toen was het er om financiële redenen niet van gekomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om mijn pc vooral voor gaming te gebruiken, maar ook voor office taken o.a. voor school, maar daar ga ik een open source voor gebruiken. Qua games ga ik vooral planetside 2 spelen, maar in de toekomst waarschijnlijk ook Star Citizen. Btw gamen gaat op 1080p gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900 euro, maar met verzending kosten erbij mogen het er wel een paar tientjes bij komen, assemblage ga ik zelf doen, het wordt wel de eerste keer nog tips?.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua hardware moet ik alles, ik heb wel al een muis (razer deathadder), toetsenbord, een monitor moet nog geregeld worden maar zit niet in de 900 euro begrepen. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij een monitor, ik ben van plan om de monitor 2e hands van martplaats te halen (goed idee of..)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ehm, één SSD, GPU, CPU, etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een Intel CPU omdat die over het algemeen bij planetside 2 beter presteren dan AMD processoren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Groote maakt absoluut niets uit, hoe stiller hoe beter maar is geen must.
Ga je overklokken?
Ik ga ondanks de betere prestaties die overgeklokte CPU's te bieden hebben niet overklokken, omdat ik me daar niet ervaren genoeg voor voel. Tenzij iemand weet dat je bij planetside 2 (dat een game is waar je CPU altijd de bottleneck is) heel veel meer prestatie winst krijgt.
Ik heb zelf natuurlijk ook een systeem samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 164,89 | € 164,89 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC | € 298,- | € 298,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,85 | € 30,85 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,62 | € 26,62 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,58 | € 12,58 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 88,- | € 88,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 915,32 | |
Ik zit nog met de CPU te twijfelen of ik niet de (hoger geklokte) Intel Core i5-4590 Boxed moet nemen, maar waar moet ik dan op besparen? deze build is eigenlijk over mijn budget, waar kan ik nog op bezuinigen?
Ik heb dan ook nog deze build met de Intel Core i5-4590 Boxed
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Gigabyte GA-H97-HD3 | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 246,95 | € 246,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 45,91 | € 45,91 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,62 | € 26,62 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 88,- | € 88,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 908,63 | |
Ook deze build over mijn budget, waar kan ik nog op bezuinigen zonder (al te veel) prestatie verlies te lijden?
Ik zit dus nog te twijfelen tussen welke van de 2, welke build denken jullie dat beter is voor mij?
verder zou ik graag willen weten of alle onderdelen compitabel zijn, want dat lijkt em ook wel belangrijk
Ps: voor wie geïnteresseerd is, hier is de link naar m'n vorige thread Gaming pc [~€800]
Gr,
Dario