Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:57
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek achter een nieuwe router.
Momenteel gebruiken we de router van telenet voor het bedraad en draadloos netwerk.
Nu omdat het bereik niet echt goed is van onze telenet router willen we deze veranderen.

De vraag is nu welke router moeten we nemen.
Want ik zie door het bos de bomen niet meer.
Het enigste dat van belang is van de router is eigenlijk het draadloos netwerk.
Het moet een goed bereik hebben en ook beneden de 100 euro.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dan heb je dus geen router nodig, maar een Access Point. Neem een goede, zoals een EnGenius of een Ubiquiti. Staan in de pricewatch.

• Stijnb_
johnkeates schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:28:
Dan heb je dus geen router nodig, maar een Access Point. Neem een goede, zoals een EnGenius of een Ubiquiti. Staan in de pricewatch.
Ja het probleem is welke moet ik nemen er zijn er zoveel.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dat hangt grotendeels van je woonsituatie af. Maar ook bij hele dure AP's heb je geen garantie dat je overal bereik hebt. Persoonlijk zie ik meer in meerdere wat goedkopere AP's en deze spreiden. Kan alleen soms lastig zijn om de netwerk-kabel op die plekken te krijgen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welke heb je zelf al gevonden? Als je op basis van deze summiere info en inzet een merk en type als antwoord verwacht moet je een verkoper in een hardwarewinkel aanspreken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 15:54
Ik vindt dit een kale vraag. (ben zelf ook wel eens zo hoor).
Hoeveel systemen verwacht je op netwerk? Wi-Fi? Privé/Zakelijk?

• Stijnb_
Ja sorry voor de kale vraag.
Het is voor privé gebruik en alles zal op het wifi netwerk zitten.
Momenteel zijn dit 2 pc's, een tablet, een smartphone of 3 en nog een PS3.
Het is niet zo druk maar we willen wat meer snelheid via wifi creëren en ook een iets verder bereik.
Momenteel heb ik maar 1 apple device maar dit zal de komende maanden uitbreiden naar een ipad en iphone. Neem ik dan best een airport device?

Ik had gedacht aan:
pricewatch: Asus RT-AC68U
pricewatch: D-Link DIR-868L
pricewatch: Apple Airport Extreme (2013)

Iemand die nog andere suggesties heeft.
Of kan zeggen welke ik het beste neem.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
Je kan ook nog de Netgear R7000 (Nighthawk) aan het lijstje toevoegen.
Dan heb je zo'n beetje de top-routers met wifi-AC van dit moment bij elkaar.
Wil je Wifi-AC? Want je hebt (nog) geen apparaten die AC ondersteunen.
Kies je voor Wifi-N routers ben je zeker goedkoper uit. AC-routers ondersteunen wifi-N, maar zijn in de praktijk niet sneller dan de "oudere" N-routers.

Niemand kan echter zeggen welke in jouw omgeving de beste prestaties (snelheid, dekking) gaat leveren.
Dat hangt volledig af van je huis (grootte, vloeren, muren) en de plaatsing van de router.

[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 01-07-2014 19:07 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik zou zoals eerder genoemd niet je router vervangen, die doet het prima, (dat is in ieder geval wat ik uit jouw vraag op maak)
Ik zou, afhankelijk van de grootte van je huis, een of meerdere access points plaatsen.

Wij hebben hier in huis 1 router (zonder draadloos) en 2 ubiquiti access points. Ik doe wel mooi 60mbit over wifi op die manier :)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 07:54
Ik heb zelf de ASUS RT-N66u.
Deze staat i.v.m. bridging van de provider`s-modem in de meterkast.
Ondanks het bereik van deze router, is het signaal in de tuin nog matig. Dit komt naar mijn mening omdat de router in de meterkast staat.

ik zit er over na te denken om nog 1 RT-N66U aan te schaffen en signaal te laten extenden. Volgens de documentatie kan die als Accespoint, en als repeater.
Het lijkt me dat "accespoint" een betere optie omdat dan daadwerkelijk de range extend word? Enig voorwaarde is volgens mij dat je een fysieke netwerkaansluiting nodig hebt.

Kan ik accespoint-mode dezelfde kanalen gebruiken waardoor ik een soort "roaming/mesh"-situatie creëer?

Iemand ideeën of opmerkingen?

[ Voor 8% gewijzigd door pitchdown op 02-07-2014 12:49 ]

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 10:30
Masimo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:06:
Je kan ook nog de Netgear R7000 (Nighthawk) aan het lijstje toevoegen.
Dan heb je zo'n beetje de top-routers met wifi-AC van dit moment bij elkaar.
Wil je Wifi-AC? Want je hebt (nog) geen apparaten die AC ondersteunen.
Kies je voor Wifi-N routers ben je zeker goedkoper uit. AC-routers ondersteunen wifi-N, maar zijn in de praktijk niet sneller dan de "oudere" N-routers.

Niemand kan echter zeggen welke in jouw omgeving de beste prestaties (snelheid, dekking) gaat leveren.
Dat hangt volledig af van je huis (grootte, vloeren, muren) en de plaatsing van de router.
Huh Mijn Nexus 5 ondersteund ac perfect?! Beetje vage conclusie

That's it, I'm done.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
MrFax schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:48:
[...]

Huh Mijn Nexus 5 ondersteund ac perfect?! Beetje vage conclusie
Leuk voor je!
Maar wat heeft dat met de vraag van de TS te maken?
Pagina: 1