Ik ben aan het verbouwen en nu zou ik een beamer willen plaatsen in de living. Nu vroeg ik me af op welke hoogte ik een stopcontact in de muur voorzie. 1m50? of is dat te laag en ga je constant in het beeld komen? (prjoectieafstand is 5m11)
Waarom dan niet in het plafond in de buurt van de projector? Of interpreteer ik je vraag verkeerd?
1m50 op een (kijk)muur lijkt mij persoonlijk, zonder de omstandigheden te kennen, een hoogte die ehoorlijk in zicht zit
1m50 op een (kijk)muur lijkt mij persoonlijk, zonder de omstandigheden te kennen, een hoogte die ehoorlijk in zicht zit
Het lijkt mij ook voor de hand liggend dat de beamer aan het plafond komt te hangen dus daar ook het stopcontact moet komen.
Ik heb wat moeite je vraag te begrijpenAnoniem: 605289 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:51:
Ik ben aan het verbouwen en nu zou ik een beamer willen plaatsen in de living. Nu vroeg ik me af op welke hoogte ik een stopcontact in de muur voorzie. 1m50? of is dat te laag en ga je constant in het beeld komen? (prjoectieafstand is 5m11)

Het stopcontact op 1m50, komt dat op de zelfde muur als waar je het beeld projecteert ofzo?
En wat gaat er "constant in het beeld komen"?
Normaliter worden in nieuwbouw de wandcontactdozen steeds lager geplaatst, op zich geen probleem want dan maak je je netsnoer gewoon wat langer.
anyway....probeer je vraag even wat anders te formuleren, dan kunnen we je beter helpen
mocht je nog rondkijken voor een projector dan zou ik hier even gaan kijken: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=22.0
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik vroeg me eigenlijk af hoe hoog je best je projector plaatst, dus ook het stopcontact,
Maar ik heb ook nog de mogelijkheid om de kabels te verleggen en de projector aan het plafond te hangen. Is dit dan beter? Heeft het meer voordelen?
Maar ik heb ook nog de mogelijkheid om de kabels te verleggen en de projector aan het plafond te hangen. Is dit dan beter? Heeft het meer voordelen?
Je wil het stopcontact op dezelfde hoogte hebben als de beamer? Stopcontact maakt toch geen bal uit lijkt mij.
Beamer aan het plafond hangen is wel handiger, dan staat ie niet in de weg. Vanaf het plafon dus 2 lange kabels, 1 naar een stopcontact en 1 naar de bron.
Beamer aan het plafond hangen is wel handiger, dan staat ie niet in de weg. Vanaf het plafon dus 2 lange kabels, 1 naar een stopcontact en 1 naar de bron.
Anoniem: 424588
Het is handiger om je situatie beter te beschrijven. Waar komt de beamer in de kamer en hoe ziet de kamer eruit (klein plattegrondje met paint is zo gemaakt). Het stopcontact is afhankelijk van waar je de beamer wilt plaatsen. En waar in de kamer.
Tevens zou ik een schakelaar gebruiken zodat je de stroom er geheel af kan halen indien nodig.
Tevens zou ik een schakelaar gebruiken zodat je de stroom er geheel af kan halen indien nodig.
Pagina: 1