Problemen opstarten pc, mogelijk door warmte

Pagina: 1
Acties:

• Quantumtrufflez
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10-2021
Lieve tweakers,

Allereerst mijn excuses als dit in het verkeerde forum staat.

Mijn moeder heeft sinds een maandje problemen met haar pc. Hij valt uit, start soms helemaal niet op naar windows, en zij vindt dat hij extreem warm lijkt te worden.

Nu wil ik graag het probleem zo aanpakken:

-Pc openschroeven, evt stof verwijderen
- PC aanzetten en controleren of alle fans goed draaien, als dat niet het geval is de pc snel weer hardware-matig uitzetten
- Misschien aansluiting van fans controleren, evt nieuwe bestellen, daarna componenten checken op schade

Ik vind het alleen een beetje tricky, want ik wil niet het risico op beschadiging lopen door evt hitte. Ik twijfel of ik hem niet beter kan laten wegbrengen naar een de echte experts. Bestaat er een veilige manier om hierop te controleren? Hebben jullie nog tips?

Mocht het een softwarematig probleem zijn, dan kom ik er wel uit, alleen ik ben een beetje een noob wat hardware betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Quantumtrufflez op 30-06-2014 15:23 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Alle onderdelen? Wat wordt warm?

• Quantumtrufflez
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10-2021
Dat is dus nog niet te zeggen aangezien ik nog niet in persoon bij de pc ben geweest. (Sorry voor de gebrekkige info.) Ik vroeg me alleen af of dit een goede methode zou zijn, ivm met mogelijke beschadiging.

Ik heb inmiddels op de faqs gelezen hier dat een goede check voor de CPU cooling 10 seconden je vinger onderaan de heatsink houden is, en als dat kan, is ie niet te warm.

Ik neem aan dat je hem dan moet aanzetten, wachten tot hij vanzelf uitvalt of hardwarematig uitzetten? En dan stroom afkoppelen? Zodat je geen schok kan krijgen oid. Ik vind het een beetje eng om met mijn vingers in een pc te gaan tasten die aanstaat.

[ Voor 50% gewijzigd door Quantumtrufflez op 30-06-2014 15:43 ]

Verwijderd

Enig idee wat voor een soort kast de computer heeft?