Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies: PC speakers kopen

Pagina: 1
Acties:

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik heb op dit moment de volgende speakset aan m'n desktpop pc hangen:

Sony SA-EX200
Afbeeldingslocatie: http://audioidiots.com/Sony/diversen/mijn/groot/2011-03-05-21-13-42.jpg

Dit in combinatie met een mini versterker, de Dynavox CS-PA1MK
Afbeeldingslocatie: http://www.noiseradar.de/EbayShop/Produkte/001_002_008_Dynavox-CS-PA1-silber/Dynavox-CS-PA1-Schwarz.jpg

Ik heb de versterker inmiddels al half opgeblazen omdat het waardeloze troep is en ben eigenlijk wel toe aan een nieuw setje.
Ik ben helaas niet zo thuis in de hi-fi wereld en was benieuwd of mensen hier wellicht suggesties hebben.

Ik zoek 2 speakers + een versterker die ik aan m'n PC onboard audiochip kan hangen (3.5mm jack).
Het budget ligt rond de 200-250 euro, een aparte subwoofer is niet nodig. Ik denk dat de voorkeur uitgaat naar tweedehands :)

Alle ideeën zijn welkom!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:55
De speakers die jij hebt zijn actief en hebben een eigen versterker ingebouwd, die kan je met een jack naar tulp kabeltje rechtstreeks op je computer aansluiten !. Het is een wonder dat de line ingang van de speaker het gehouden heeft met de input van de versterker die je erop hebt gezet ! Goede speakers trouwens, electrostatic hoog.

(Edit : had het verkeerde plaatje bij google te pakken, en had zelf ook speakers in deze line en die waren actief)

Ik zou de speakers eerst rechtstreeks aansluiten aan de PC met de eerder genoemde kabel, dan kan je het volume in Windows regelen. Je hebt kans dat die speakers dan een stuk beter klinken dan via de versterker (wat erg is af te raden). Het is ook goed mogelijk dat je de ingangen van de active speakers hebt opgeblazen met de versterker, zou mij niets verbazen.

Dit afgezien van vervanging/verbetering van het geluid. Als je de speakers te koop zet kan je er makkelijk 50 euro voor krijgen, allicht nog wat meer als je een liefhebber treft.

[ Voor 53% gewijzigd door Roderiktweaker op 30-06-2014 17:35 ]

• stin00
  • Niet online
Ja deze speakers hebben een hoog hi-fi gehalte en zijn erg populair onder bepaalde liefhebbers. Ik weet dat de speakers actief zijn met een eigen ingebouwde versterker. De speakers hebben beiden echter een + en - kabel en geen 3.5mm jack aansluiting, waardoor een jack naar tulp kabel niet rechtstreeks mogelijk is naar de pc; vandaar de cheap-ass versterker die ertussen hangt.

Het zijn opzich wel leuke electrostatische speakers; loont het om hier een betere versterker aan te hangen? Ik moet mezelf overigens dringend beter inlezen, ik ben qua hi-fi weinig op de hoogte maar heb er wel veel interesse in, excuses hiervoor!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 16:02
Deze speakers zijn niet actief; ze zijn "semi actief"... Stroom is nodig om de elektrostatische tweeter te laten functioneren. Verder zit er een normale speaker connector op, omdat de woofer niet actief aangestuurd is.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53

JT

VETAK y0

RnB in "[Aanbiedingen] Audio en HiFi - Deel 15" halen en een tweedehands versterker van Marktplaats regelen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• stin00
  • Niet online
JT schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:42:
RnB in "[Aanbiedingen] Audio en HiFi - Deel 15" halen en een tweedehands versterker van Marktplaats regelen.
Leuk setje, alle reviews zijn ook lovend over de prijs-geluidskwaliteit verhouding. Zou een setje Klipsch B-2 stukken beter klinken dan mijn Sony SA-EX200 set?

Ik ben ook benieuwd wat voor versterker je zou aanraden icm de Klipsch B2.
Ik heb eigenlijk maar weinig nodig, volume/treble/bass knoppen zijn daarentegen altijd erg handig :)

Bedankt voor de tip!

• stin00
  • Niet online
Ok ik heb maar gewoon een setje gekocht, voor deze prijs kon ik het niet laten!

Nu nog opzoek naar een (niet al te grote en dure) versterker :) Tips zijn welkom!

• stin00
  • Niet online
http://link.marktplaats.nl/m823090958

Is dit bijvoorbeeld een leuk, goedkope oplossing of is deze versterker te zwak voor de Klipsch B2 boxen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Indien je binnen 24 uur wat toe te voegen hebt gebruik dan de wijzig-knop in plaats van meerdere malen achter elkaar te posten.

Tevens een move naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• stin00
  • Niet online
Excuses. Topic mag dicht, ik ben inmiddels voorzien. Bedankt voor het advies allen!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-11 10:34
Wellicht leuk om te melden wat je gekocht hebt?

• stin00
  • Niet online
Ik heb de Klipsch B2 speakers gekocht (http://www.klipsch.com/b-2-bookshelf-speaker/details).
Ze klinken prima voor een beginners 'hi-fi' setje, stukken beter dan ik had verwacht voor 100 euro! Hier kan ik de komende tijd wel even mee vooruit totdat ik genoeg budget heb voor wat deftigere speakers. Ik hoef in ieder geval geen Logitech pc speakers oid want ik vind die kwaliteit van geluid vaak om te huilen

Ik had via Marktplaats een Kenwood KA-1030 gekocht maar heb hem vervolgens even goed getest met de Sony Ex-KA200 speakers.. Deze hadden m'n vorige miniversterker al opgeblazen, en nu dus ook het het 'linker' gedeelte van de Kenwood versterker.. heel fijn. Er komt nu nauwelijsk geluid meer uit het gedeelte waar de linker speakers op aangesloten moeten worden, voor beide kanalen. Ik moet die Sony speakers even goed nakijken want er klopt iets niet helemaal geloof ik.

Ik heb vanavond een afspraak bij een ander Marktplaatser voor een Pioneer A339 versterker voor 30 eurotjes. Als deze verder in orde blijkt dan kan ik deze gaan gebruiken bij de Klipsch B2 speakers en laat ik de sony speakers even een tijdje links liggen tot ik weet waar het probleem zit :)

[ Voor 12% gewijzigd door stin00 op 02-07-2014 14:19 ]

Pagina: 1