Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Paginabreedte kleiner op stock Android 4,4 browser

Pagina: 1
Acties:

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:13
Sinds vanochtend is Tweakers voor mij onbruikbaar geworden op mijn telefoon met Android 4.4 combinatie met de stock Android browser, die uit AOSP. Het probleem doet zich voor op elk zoom niveau, en ziet er als volgt uit: https://docs.google.com/f...QTQ/edit?usp=docslist_api

Kunnen de devvers hier alsjeblieft wat aan doen en Tweakers weer bruikbaar maken op deze browser. Het is namelijk de enigste browser die ik nog kan lezen op mobiel...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Check eerst even of het niet door je custom CSS komt.

Intentionally left blank

• alex3305
Nee, het is zowel als ik in- en uitgelogd ben.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik heb hier ook last van. De hele site wordt maar voor de helft van de breedte van het scherm weergegeven. Dit is sinds de laatste site update van eind juni.

Voorbeeld:

Android render bug Tweakers.net site

Dit is op een ZTE V970 met Android 4.0.4 en de stock Android browser.

Op mijn mobieltje ben ik niet ingelogd.

[ Voor 4% gewijzigd door zwippie op 03-07-2014 20:58 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

probleem doet zich ook voor in de opera browser voor android. Ik draai stock android 4.2 op een Note II.
Het toestel is niet geroot en ben ingelogt.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/n1bkb4.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 09:10 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bij gebrek aan een device met Android 4.4 ben ik eerst de usual suspects afgegaan zoals foutjes in de HTML en verschillende instellingen van de tracker en het menu (fixed/non-fixed) maar kan daar geen foute dingen in ontdekken.

Dit begint dus te lijken op een bug in een specifieke versie van WebKit. Als iemand zelf al wat heeft kunnen ontdekken dat wijst naar een mogelijke oorzaak dan houden we ons aanbevolen, anders wordt het wachten totdat we een device met Android 4.4 gevonden hebben waarop we dit kunnen reproduceren...

Intentionally left blank

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Crisp: Je hebt niet specifiek 4.4 nodig. Ik heb hier Android 4.0.3 op een i9100 (Galaxy SII) met Opera Mobile 12.10.nogwat en die heeft hetzelfde probleem. Daarnaast zie ik in dit topic meerdere mensen die een oudere versie dan 4.4 hebben ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Tweakers-OperaMobile-Screenshot_2014-07-04-10-31-07.png

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Opera Mobile 12 - is dat al met de Blink renderengine of is dat de oude (antieke) Opera?

Intentionally left blank

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Probleemloze weergave op de blackberry browser op de Q10 hier.
Wel zie ik onnodig een scroll naar beneden knopje die kostbare schermruimte inneemt voor een functie die ook al in de browser zit en te activeren is met 1 knopje.

| live and give like no one else |

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

3x3 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:46:
Probleemloze weergave op de blackberry browser op de Q10 hier.
Wel zie ik onnodig een scroll naar beneden knopje die kostbare schermruimte inneemt voor een functie die ook al in de browser zit en te activeren is met 1 knopje.
Dat is niet standaard in alle browsers/OSen ;)

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:46:
Opera Mobile 12 - is dat al met de Blink renderengine of is dat de oude (antieke) Opera?
Nou moet je geen moeilijke vragen gaan stellen :+ Ff geGoogled, volgens http://www.opera.com/docs/specs/productspecs/ "Opera Mobile 12.1 runs on the Presto 2.11 rendering engine."

De stockbrowser doet het iig prima onder 4.0.3.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 04-07-2014 10:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 23:14

AzzKickah

06-CENSORED

Hier hetzelfde op LG G2 Android 4.4 in Opera (hetzelfde being half gebruikte schermruimte)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb er bij deze een ticket voor aangemaakt zodat we er eens wat verder naar kunnen kijken :)

Intentionally left blank

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

De browser("stock") die in AOSP zit wordt al een tijdje niet meer onderhouden en heeft dus al een aardig oude webkit versie (volgens mij zit de "stock" browser niet eens meer standaard in Android 4.0 en hoger) overstappen naar chrome for android is een idee ;)

[ Voor 23% gewijzigd door _David_ op 04-07-2014 17:32 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

_David_ schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:30:
De browser("stock") die in AOSP zit wordt al een tijdje niet meer onderhouden en heeft dus al een aardig oude webkit versie (volgens mij zit de "stock" browser niet eens meer standaard in Android 4.0 en hoger) overstappen naar chrome for android is een idee ;)
Als mensen even de webkit versie kunnen vermelden dan zou dat sowieso handig zijn. Het liefst de user-agent zoals je kan zien op http://tweakers.net/devicedetect/ :)

Als het inderdaad puur om een oude niet-onderhouden webkit versie gaat dan denk ik dat de kans klein is dat we dat gaan proberen te fixen... Dan kunnen diegenen inderdaad beter Chrome installeren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 04-07-2014 17:39 ]

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:37:
[...]

Als mensen even de webkit versie kunnen vermelden dan zou dat sowieso handig zijn. Het liefst de user-agent zoals je kan zien op http://tweakers.net/devicedetect/ :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Tweakers-OperaMobile-Screenshot_2014-07-04-18-16-08.png

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja, Opera weten we wel, maar dat ding is stokoud al verouderd... er zijn betere alternatieven.

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 04-07-2014 22:55 ]

Intentionally left blank

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
crisp schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:52:
[...]

Ja, Opera weten we wel, maar dat ding is stokoud al verouderd...
Stokoud maar nog altijd een van de internetabbo-zuinigste browsers. Ook lekker snel :)

Ik heb de bug van de pagina 2x gehad, verder nooit meer. Nexus 4 met KitKat en Chrome

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:52:
[...]

Ja, Opera weten we wel, maar dat ding is stokoud al verouderd... er zijn betere alternatieven.
Die net zo goed werken als Opera Mobile? Maar dan nog, een probleem dat ineens spontaan in meerdere (o.a. modernere) browsers optreed heeft toch niks met het oud zijn van de browser te maken?

Oscar Wilde

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Raven schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:57:
[...]

Die net zo goed werken als Opera Mobile? Maar dan nog, een probleem dat ineens spontaan in meerdere (o.a. modernere) browsers optreed heeft toch niks met het oud zijn van de browser te maken?
De enige 2 browser die in deze threads genoemd worden (aosp browser en opera mobile 12) zijn aardig oud en volgensmij is opera gebruik op Tweakers < 1% (tenminste ten tijden van de responsive closed beta) dus of het het ondersteunen waard is... :P

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:37:

Mozilla/5.0(Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl;GT-N7100 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 MobileSafari/5340.30

Of is dit niet wat er gevraagd werd?
Raven schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:57:

Over het eerste, mocht een tweaker een soortgelijk alternatief hebben wat niet antiek is zou ik het graag uitproberen, Opera is tot nu toe de beste mobiele browser die ik heb geprobeerd maar niets is perfect.
Over je tweede punt, het is zeer vervelend aangezien niet iedere telefoon chrome heeft en ik liever geen random apks van het internet pluk. Chrome is ondanks een stock 4.1 niet standaard voorgeinstalleerd op de Note II en updaten is voor mij ook geen optie door triangle counter na een root poging. Ik begrijp dat Tweakers niet eeuwig bejaarde browsers kan ondersteunen maar dit is me ook een beetje overdreven, het is geen Android 2.3/iOS 4/MW6/jouwfavorieteosuitdenoudedoosch hé. De eerste post had het over Android 4.4 en L is nog niet eens een maand uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2014 16:37 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je kan chrome gewoon vanaf 4.0 van de play store downloaden

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

WebKit versie 534.30 is 3 jaar oud, maar is wel gebruikt t/m Android 4.3 voor de stock browser. In die zin zal de userbase daarvoor nog best wel groot zijn. Hopelijk kunnen we achterhalen wat het veroorzaakt en daar een fix/workaround voor verzinnen.

Tot dan (en daarna :P) blijft het advies: gebruik een modernere browser zoals Chrome voor Android. Die oude stock browser blijft toch de IE6 onder de mobiele browsers ;)

Intentionally left blank

• alex3305
Ik snap best dat Tweakers niet meer de oude Presto engine van Opera wil ondersteunen. Die is toch al een tijd oud en wordt ook al geruime tijd niet meer ondersteund. Maar de AOSP browser van Android wordt wel gewoon geüpdatet. Sterker nog in 4.4 is de hele AOSP browser en WebView bijgewerkt, waardoor er ook wat functionaliteit uit is gehaald - waaronder text reflow.

De huidige user-agent string is: Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.4; Full Android on C6603 Build/KTU84P) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Chrome/33.0.0.0 Mobile Safari/537.

Overigens is de grootste reden dat ik Chrome of Firefox for Android niet gebruik het gebrek aan toegankelijkheidsondersteuning van zowat alle websites, ook Tweakers. Als je namelijk het lettertypegrootte aanpast in Chrome dan klopt er van veel sites totaal niets meer van, of staan veel fonts vast qua grootte en schalen deze dus niet mee. Dit kun je gemakkelijk uitproberen door de lettertypegrootte aan te passen in het Toegankelijkheid-menu in Chrome. Dan is het denk ik wel duidelijk wat ik bedoel.

Maar goed, het probleem is ook pas ontstaan op de dag dat ik het meldde, daarvoor werkte het gewoon goed, en ik hoop dus dat het opgelost kan worden. Ik vind het namelijk best vervelend :-(.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Hm, ik dacht de aosp browser al een tijd niet meer was geupdate maar blijkbaar dus wel weer in 4.4 want jouw webkit versie is de zelfde als die van chrome for Android (ook 537.36) :o

• alex3305
_David_ schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:56:
Hm, ik dacht de aosp browser al een tijd niet meer was geupdate maar blijkbaar dus wel weer in 4.4 want jouw webkit versie is de zelfde als die van chrome for Android (ook 537.36) :o
In theorie heb je ook gelijk en is de AOSP browser al een tijd niet meer bijgewerkt, aangezien deze op GE, zoals Nexus of GPE, devices niet meer gebruikt wordt. Echter wordt de WebView van Android nog wel flink gebruikt in non-native apps, zoals die gebouwd met PhoneGap, en toevallig maakt de AOSP browser ook gebruik van diezelfde WebView. Ook in de L-preview is deze WebView weer flink bijgewerkt, aangezien deze continue gelijk wordt getrokken aan de master-branch van Chromium/Blink.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Voor de volledigheid nog even mijn resultaat voor http://tweakers.net/devicedetect:
Je user-agent string is:

Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.0.4; nl-nl; ZTE V970 Build/IMM76D) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30
En dat is inderdaad een oudje ja. ;)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Sugocy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 10:17
Je user-agent string is:Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.3; en-gb; GT-N7100 Build/JSS15J) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

Je wordt herkend als:

Browser-id: android,4.0:android,4.3Browser: Android browser 4.0Platform: Android 4.3 (Jelly Bean)Mobile device: JAJavascript: JA

Meld even dat ook ik hier enkele dagen (nu bijna 2 weken) last van heb.

Nieuwe websites werkte in eerste instatie perfect.

Device; Note II

Stock browser.

EDIT;
Na in en uitloggen en hierna weer inloggen, heeft de website opbouw zich herstelt!

Fijn:) Geen idee waarom. Refresh ergens?

[ Voor 12% gewijzigd door Sugocy op 13-07-2014 18:58 ]

• Yavaris
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:35
Ik heb er ook last van. Zelfde periode als alle andere bovenstaande berichten, week of 2 dus. Stock Android 4.2.1. Ik ben mobiel niet ingelogd en daar gaat het dus mis.

Paar dingen die me opvielen:
- Het witte vlak begint precies ter hoogte van het vergrootglas
- Als ik op het vergrootglas klik wordt alles weer gebruikt
- Als ik inlog is het probleem weg is.

Ik vermoed daarom dat het te maken heeft met een CSS foutje van de inlogknop/vergrootglas, eventueel in combinatie met het nieuwe land-vlaggetje voor de webshop? Of anders het sidemenu voor je profiel?

Edit:

Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.2.1; nl-nl; JY-G4 Build/JOP40D) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

[ Voor 11% gewijzigd door Yavaris op 14-07-2014 22:48 . Reden: user agent string toegevoegd ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Yavaris schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:06:
Ik heb er ook last van. Zelfde periode als alle andere bovenstaande berichten, week of 2 dus. Stock Android 4.2.1. Ik ben mobiel niet ingelogd en daar gaat het dus mis.

Paar dingen die me opvielen:
- Het witte vlak begint precies ter hoogte van het vergrootglas
- Als ik op het vergrootglas klik wordt alles weer gebruikt
- Als ik inlog is het probleem weg is.

Ik vermoed daarom dat het te maken heeft met een CSS foutje van de inlogknop/vergrootglas, eventueel in combinatie met het nieuwe land-vlaggetje voor de webshop? Of anders het sidemenu voor je profiel?
Kijk even op http://tweakers.net/devicedetect en reageer even hier met je user agent string, daar hebben de devvers van Tweakers wat aan :)

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
Om hier nog even op terug te komen. We hebben met een groot schala aan test devices getracht bovenstaande layout bugs te reproduceren. Op onze Galaxy Nexus, Nexus 5, HTC elf, Note II, Note III, Sony Xperia kregen we dit niet voor elkaar. Als we Opera mini mobile installeerde konden we een soort gelijk effect reproduceren door in de opties de "single column" setting aan te vinken. Hoe dan ook Opera mobile mini is dermate oud dat we hier geen ondersteuning voor bieden.

Het testen met AOSP was ingewikkelder daar we weinig tot geen smartphones tot onze beschikking hebben met deze browser. Na wat devices geroot te hebben en deze van de browser te voorzien hebben we het probleem helaas niet terug kunnen vinden.

Zowel de stock browser als Chrome werken bij ons op onze toestellen naar behoren. Daarmee wil ik niet zeggen dat de bug niet bestaat maar wel dat wij hem simpelweg niet kunnen verifiëren.

Indien er nog aanvullende informatie is hoor ik dat graag! Liefst aangevuld met screenshots. Voor nu zullen we het even aan moeten kijken en hopen dat we nog een scenario vinden waarmee we bovenstaande, ook hier intern, kunnen reproduceren.

• alex3305
In principe is de bug te reproduceren door een AOSP browser op 4.4 of hoger te gebruiken, aangezien die allemaal dezelfde WebView gebruiken.

Echter ben ik net even aan het debuggen geslagen en heb ik de bug kunnen lokaliseren. Het lijkt erop dat de float: right op de login class ervoor zorgt dat de gehele rechterkant van de pagina gereserveerd wordt voor alleen dat login knopje. Dus inmiddels heb ik ook een workaround gevonden; simpelweg inloggen, want dan is het login knopje weg. De echte oplossing heb ik helaas niet kunnen vinden, maar daar heb ik momenteel ook net te weinig tijd voor. Misschien dat jullie daar toch nog naar kunnen kijken O-) ?

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
alex3305 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:43:
In principe is de bug te reproduceren door een AOSP browser op 4.4 of hoger te gebruiken, aangezien die allemaal dezelfde WebView gebruiken.

Echter ben ik net even aan het debuggen geslagen en heb ik de bug kunnen lokaliseren. Het lijkt erop dat de float: right op de login class ervoor zorgt dat de gehele rechterkant van de pagina gereserveerd wordt voor alleen dat login knopje. Dus inmiddels heb ik ook een workaround gevonden; simpelweg inloggen, want dan is het login knopje weg. De echte oplossing heb ik helaas niet kunnen vinden, maar daar heb ik momenteel ook net te weinig tijd voor. Misschien dat jullie daar toch nog naar kunnen kijken O-) ?
Ik zie dat ook ingelogde gebruikers het probleem ervaren maar ik ga er zo nog eens naar kijken :)

[ Voor 30% gewijzigd door Inspector op 05-08-2014 11:19 ]

• alex3305
Inspector schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:18:
[...]

Ik zie dat ook ingelogde gebruikers het probleem ervaren maar ik ga er zo nog eens naar kijken :)
Maar dat is alleen bij Opera Mini/Mobile (oud). Bij de AOSP browser werkt de layout weer goed als je ingelogd bent.

• alex3305
Update met betrekking tot de nieuwe header layout. Met zoom-instellingen op een telefoon ziet het een en ander er een beetje vreemd uit; waaronder de slagzin en de likes/tweets over Tweakers. Misschien dat die niet geheel noodzakelijk zijn op mobiel? Maar goed, dat is een andere discussie.

Tweede dingetje is dat wanneer de cookiemelding wordt weergeven op de telefoon, vreemdgenoeg de site wel goed rendert. Klik je de cookiemelding weg, dan loopt het weer in de soep. Ook als je ingelogd bent is de layout gewoon goed.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Wat bedoel je met de zoom-instellingen?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 23:14

AzzKickah

06-CENSORED

Ik realiseer me nu dat de pagina bij mij gewoon weer over de hele breedte is. Wellicht sinds vandaag met die nieuwe iteratie?

LG G2 met Opera Mobile.

• alex3305
Misha schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:45:
Wat bedoel je met de zoom-instellingen?
Font-scaling. Chrome kan dat ook, maar bij o.a. Tweakers zijn zowat alle fonts van vaste grootte. Dat is tevens ook de reden dat ik de AOSP browser gebruik, die schaalt wel alle fonts op.
Pagina: 1