PayPal probleem met directe bankbetalingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 10:28
Removed.

[ Voor 99% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Voor het aangaan van een abonnement u in de regel een creditcard nodig.
en
Na het lezen van uw email kan ik informeren dat tegenwoordig de meeste bedrijven een directe creditcard betaling willen ontvangen en geen risico willen lopen dat er bijvoorbeeld onvoldoende saldo op een bankrekening is.
In beide antwoorden hetzelfde, sommige bedrijven willen nu eenmaal een creditcard betaling ipv bank, in verband met de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 98% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:03
Ik zou u adviseren om in ieder geval eerst een uitgestelde banktransatie uit te voeren. De eerste betaling is vanaf uw bank is altijd een uitgestelde bankbetaling en deze worden niet geaccepteerd door Netflix. Vervolgens zult u in aanmerking komen voor directe bankbetalingen.
Proberen ze je hier niet te vertellen dat je eerste bankbetaling nooit direct kan zijn, ook al was dat voor je vriend mogelijk ooit anders?

Kan me voorstellen dat als je eenmaal 'directe' bankbetalingen mag doen, het voor de ontvanger weinig meer uitmaakt of het geld van een creditcard of bank komt, PayPal neemt dan immers het risico op zich..

edit:
Wat degene onder me zegt dus, maar zijn verhaal is duidelijker

[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 30-06-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45
Ik doe maar een gok, afgaande op m'n eigen ervaring en de antwoorden die je van paypal hebt gekregen.

Ik vermoed dat paypal 3 type betaling kent. Credit card, directe bankoverschrijving en uitgestelde bankoverschrijving. Bij een credit card betaling lopen zowel paypal als de ontvanger geen risico, als de credit card geaccepteerd wordt, krijgen ze gegarandeerd hun geld. Bij een directe bankoverschrijving, loop de ontvanger ook geen risico, maar paypal wel. Paypal betaalt direct aan de ontvanger, en gaat zelf geld van jouw rekening overschrijven. Als dat niet lukt, heeft paypal een probleem met jou, maar de ontvanger van het geld is al betaald. Bij een uitgestelde bankoverschrijving loopt ook de ontvanger risico, als het paypal niet lukt om te incasseren bij jou, dan krijgen zij ook geen geld. Terwijl het bestelde product vaak al wel geleverd is.

Ik heb zelf geen credit card aan m'n paypal gekoppeld, maar wel m'n bankrekening. Voor SEPA werd snel geincasseerd, uiterlijk een dag later. Na SEPA gaat er meestal een paar dagen overheen. Terwijl de webshops waar ik bestel, wel meteen een bevestigingsmail uitsturen dat de boel betaald is. Dat zal dan een directe bankoverschrijving zijn voor de verkoper, maar een uitgestelde bankbetaling vanuit het oogpunt van paypal. En dat doen ze waarschijnlijk omdat ze in al die jaren dat ik een account heb, 100% van mijn betalingen probleemloos hebben kunnen incasseren.

Jou kennen ze niet, althans, je betaling geschiedenis hebben ze niet, en na de invoering van SEPA zal het lastig zijn voor ze om een 'echte' directe bankbetaling te doen (omdat ze niet snel kunnen incasseren), dus staat het licht op rood voor directe bankbetalingen. Vandaar dat je eerst een uitgestelde bankbetaling moet doen, zodat paypal wat meer zekerheid heeft dat ze bij jou kunnen incasseren. Jouw probleem is dat je dan een webshop moet vinden die een uitgestelde bankbetaling accepteert, en waar je ook nog eens iets wilt kopen.

Nogmaals, dit is maar een gok, maar het zou met niets verbazen als het werkelijk antwoord hier dicht bij in de buurt ligt.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staat je antwoord toch gewoon in je openingspost?

"De 1e betaling met uw bankrekening is altijd een uitgestelde bankbetaling welke tegenwoordig tpt 11 werkdagen kan duren in verband met de invoering van SEPA op 1 februari 2014. "

Met andere woorden: ze wachten eerst de 11 werkdagen af voor ze je paypalrekening vrijgeven voor gebruik met je bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 97% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:03
bloodyus schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:40:
@Thralas en @Antaresje
Bedankt voor jullie reacties.. Ik kan me goed vinden bij de theorie van Antaresje.
Rest mij alleen nog inderdaad om webshops te vinden die uitgestelde bankbetalingen accepteren..
Iemand een idee?
Hier een geergerde ontvanger van uitgestelde betalingen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 97% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik weet dat Humble Bundle wel uitgestelde betalingen accepteert.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 125% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik had toen echt een bundle gedaan, maar ik denk dat je het met de store ook kan doen. Probeer het eens zou ik zeggen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
bloodyus schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:51:
Gaat het dan om de echte Humble Bundels (voor charity) of de losse games van de website?
Ja hoor, ook via de store werkt het ook gewoon. En je krijg de sleutels in je profiel nadat paypal de betaling heeft goedgekeurd, wat ook minimaal een week of langer kan duren nadat paypal het geld van je bankrekening heeft afgeschreven. Je krijgt ook gewoon sleutels als je betaald hebt, en de actie is ondertussen afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ooit in 2010 opgezet en werkt nog steeds, koop iets, dollar etc maakt niet uit, wordt omgerekend in Euries en een dag later afgeschreven bij mijn ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Ik heb ook alleen een bank rekening er aan, ik heb dit al jaren zo. Het is mij wel opgevallen dat paypal betalingen tegenwoordige pas na een aantal dagen van mijn rekening worden gehaald waar het vroeger de zelfde dag was, weet ik nu ook waarom :+

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:24
Als je naar PayPal.com gaat en inlogt. Staat er dan een bankrekening onder: Profile ---> Add or Remove Bank account? Het kan ook zijn dat je met die rekening nog even de SEPA overeenkomst moet goedkeuren.

Volgens mij werkt het ook zo dat je al een paar keer een aantal aankopen heb moeten doen voordat het mogelijk is om directe afschrijvingen te boeken. Nu weet ik alleen niet of er in die tijd nog aanpassingen zijn geweest - zéér waarschijnlijk - ik gebruik PayPal al sinds 2007.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 95% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik heb juist mijn creditcard in paypal.
Omdat ik niet bij jan en alleman mijn creditcard wil opgeven.
Dus alleen paypel hebt 'm, mooi toch.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
Ik heb niets gekoppeld, puur om nooit gedoe bij een gehackt Paypal account te hoeven hebben. Moet ik iets afrekenen dan boek ik het vlak voor het afrekenen met iDeal naar Paypal en reken dan af met Paypal. Moet het met CC afgerekend dan koppel ik mijn CC voor de transactie aan Paypal, betaal en ontkoppel mijn CC weer.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 97% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heli0s schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:20:
Ik heb ook alleen een bank rekening er aan, ik heb dit al jaren zo. Het is mij wel opgevallen dat paypal betalingen tegenwoordige pas na een aantal dagen van mijn rekening worden gehaald waar het vroeger de zelfde dag was, weet ik nu ook waarom :+
Volgens mij moet je ook gewoon een CC gekoppeld hebben.
Ik heb ergens gelezen als ze namelijk niet kunnen incasseren van je bankrekening, ze alsnog je CC aanslaan. Hebben ze iets achter de hand.
Dat het bij jou wel werkt, komt misschien omdat je dat al enkele jaren hebt.
Het risico is natuurlijk veel te groot voor PP, dat ze niks kunnen incasseren van je bankrekening of dat je storneert, zonder dat ze iets achter de hand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
harrytasker schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:28:
[...]

Ik heb ergens gelezen als ze namelijk niet kunnen incasseren van je bankrekening, ze alsnog je CC aanslaan. Hebben ze iets achter de hand.
Dat het bij jou wel werkt, komt misschien omdat je dat al enkele jaren hebt.
Het risico is natuurlijk veel te groot voor PP, dat ze niks kunnen incasseren van je bankrekening of dat je storneert, zonder dat ze iets achter de hand hebben.
Nope, ik heb ook geen creditcard aan paypal gekoppeld en heb gewoon mijn bankrekening gekoppeld.
Als ze het een keer niet van je rekening kunnen afschrijven, dan heb je gewoon een negatief saldo bij paypal en kun je pas weer aankopen doen als je dat bedrag handmatig hebt aangevuld tot je saldo minimaal 0 is.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

bloodyus schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:21:
[...]

Dat is het dus juist, ik wil kunnen betalen, zonder een creditcard te moeten hebben.
Afgezien van PayPal heb je tegenwoordig ook van die soort cadeaubonnen (bij de supermarkt bijv.) die via MasterCard of VISA werken waar je gewoon X bedrag kan opzetten en dan kan gebruiken. Ook vanuit MasterCard/VISA zelf bieden ze dit aan waarbij er niets aan je gekoppeld wordt dmv rekeningen. STerker nog, je credietwaardigheid wordt niet eens getest. Zie ook:

http://www.cashpassport.com/1/nl/nl/
https://www.3vcard.nl/

Wellicht wat omslachtiger maar voor de alu hoedjes die PayPal niet vertrouwen wellicht wel een uitkomst ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

harrytasker schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:28:
[...]

Ik heb nog nooit in mijn leven een credit card gehad, dus die is ook nooit gekoppeld geweest. Ik heb vanaf dag 1 gewerkt met een gekoppelde bank rekening.

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Pagina: 1