Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zit met een vraagstukje...
Mijn neefje wil graag een tablet kopen en heeft rond de 300 euro gespaard.

Nu dacht ik direct aan de Nexus 10 16GB. Maar helaas die is nergens meer beschikbaar, daarnaast heeft deze geen geheugenslot. Hij wil ook films erop gaan kijken en aan de computer hangen is misschien wat omslachtig. Dus ik dacht eigenlijk: Geheugenkaartje is noodzakelijk.

Daarnaast denk ik een hi ress scherm, vanwege het films kijken.

Naast de Nexus heeft een Asus Memo Pad FHD dat ook. Maar die heeft maar een dual core processor. Met het oog op de toekomst kwam ik uit op een tweedehands Samsung tabpro 10.1 16GB. Misschien is die tweedehands op de kop te tikken voor 300?

Iemand anders ideeen of zaken die ik over het hoofd zie?
Is een quad core per definitie beter dan een dual core?

- Minimaal 10 inch
- Gehegenkaart slot
- Quadcore processor
- Max 300 euro

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 30-06-2014 13:16 ]

Youtube: DashcamNL

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Een quad core is zeker niet per defenitie beter dan een dual core, vaak is het echter wel het geval.

Misschien inderdaad een tweedehands Tab pro 10.1, anders misschien de Galaxy Tab 4 10.1? Voldoet volgens mij aan al je eisen en is onder de 300 euro.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
Loop eens een winkel binnen en ga eens spelen met de Samsung TabPro 8.4". Ja, het is geen 10", I know. Ik zat met ongeveer hetzelfde dilemma: Ik wilde rond de 300 euro uitgeven en toch wel een "retina"-scherm, daar 1280x800 mij echt te weinig was op mijn vorige tablet. Zeker nadat ik ooit al eens gespeeld had met een Nexus 7, wat ik echt veel te klein vond.

Ik was dit weekend echt blij verrast door de TabPro 8.4". Hij is iets kleiner, maar qua scherm valt het eigenlijk wel mee (zeker voor films is hij door de 16:10 verhouding qua weergave amper kleiner dan een iPad). Door de dunne bezels is hij heerlijk vast te houden in 1 hand. En hij is licht, echt zoveel lichter dan een iPad of 10" Android tablet. Zeker als je er langer mee speelt is dat wel een enorm pluspunt.

Ik zat met hetzelfde dilemma, ik vond de Asus toch een stuk minder qua beeld en snelheid. De TabPro 10" hoef je niet 2e hands te verwachten. Je zou anders nog op de Nexus 9 kunnen wachten. Andere keuzes zijn er eigenlijk niet als je een hoog resolutie scherm wilt. Maar ik moet zeggen dat de TabPro 8.4" echt de perfecte tablet is op dit moment. Goed smaken verschillen, maar het gewicht, scherm, snelheid en breedte icm de lage prijs zijn echt onovertroffen.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 30-06-2014 14:53 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:20
Het CPU gedeelte van de Intel SoCs (zit o.a. in de Asus Transformer FHD) kan meestal prima meekomen met quadcore ARM CPU's maar het grafische deel, de GPU, schiet vaak wat te kort, zeker voor tablets met een hoge resolutie. Zolang je niet gamed zal dat echter geen bezwaar zijn.

Een tweedehands Samsung Tab Pro 10.1 is zeker een optie, de Tab 4 10.1 lijkt mij daarentegen minder geschikt. Anno 2014 zou ik geen 10" tablet meer kopen met een resolutie van 1280x800. Voor het geld van een Tab 4 10.1 zou ik dan, ondanks dat het geen 10" tablet is, eerder voor de Tab Pro 8.4 gaan vanwege het scherm, de betere SoC en het extra werkgeheugen want het is overall gewoon een veel betere tablet.

Als je het budget iets op zou kunnen rekken en over de grens kijkt dan kun je voor €315 een Sony Xperia Tablet Z krijgen wat mijns inziens ook een prima koop is. Deze tablet heeft degelijke specs, is lekker dun & licht en heeft ook een update naar Android 4.4 in het vooruitzicht. Nadeel is dat je een creditcard nodig hebt om te bestellen bij Amazon (zie voor shopervaringen http://tweakers.net/shopr...azon-punt-de/shopreviews/).

• BlakHawk
GENETX schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:52:
Loop eens een winkel binnen en ga eens spelen met de Samsung TabPro 8.4". Ja, het is geen 10", I know. Ik zat met ongeveer hetzelfde dilemma: Ik wilde rond de 300 euro uitgeven en toch wel een "retina"-scherm, daar 1280x800 mij echt te weinig was op mijn vorige tablet. Zeker nadat ik ooit al eens gespeeld had met een Nexus 7, wat ik echt veel te klein vond.

Ik was dit weekend echt blij verrast door de TabPro 8.4". Hij is iets kleiner, maar qua scherm valt het eigenlijk wel mee (zeker voor films is hij door de 16:10 verhouding qua weergave amper kleiner dan een iPad). Door de dunne bezels is hij heerlijk vast te houden in 1 hand. En hij is licht, echt zoveel lichter dan een iPad of 10" Android tablet. Zeker als je er langer mee speelt is dat wel een enorm pluspunt.

Ik zat met hetzelfde dilemma, ik vond de Asus toch een stuk minder qua beeld en snelheid. De TabPro 10" hoef je niet 2e hands te verwachten. Je zou anders nog op de Nexus 9 kunnen wachten. Andere keuzes zijn er eigenlijk niet als je een hoog resolutie scherm wilt. Maar ik moet zeggen dat de TabPro 8.4" echt de perfecte tablet is op dit moment. Goed smaken verschillen, maar het gewicht, scherm, snelheid en breedte icm de lage prijs zijn echt onovertroffen.
Ga ik hem, even meegeven :)

En deze?

pricewatch: Toshiba Excite Pro 10 (AT10LE-A-108) Zilver

• BlakHawk
Okee, het is een Nexus 10 geworden.

Ik weet het geen geheugenslot, maar wel 32GB
En geen quadcore, al geven de specs aan dat de gpu wel een quadcore is.

Voor 260 euro bij de Media Markt...

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:51
Note Pro heeft een cashback van 100 euro, dus die gaat van 399 naar 299?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• BlakHawk
Erkel schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:10:
Note Pro heeft een cashback van 100 euro, dus die gaat van 399 naar 299?
Te laat ;)

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Bij welke MM is de Nexus 32GB slechts €260???

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 18:15
Beetje laat maar zie het topic nu pas.
De nexus kun je voor 260 kopen bij Amazon.de (ophalen net over de grens is mogelijk).

Ik had zo ongeveer hetzelfde vraagstuk en heb na ff zoeken een tab pro 10.1 gevonden op marktplaats voor 250! :-)

Ben er tot nu toe super tevreden mee!

Louzy#2475

Pagina: 1