Toon posts:

Meest compacte en kost effectieve desktop project

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Een kleine introductie over mij en het systeem dat ik wil bouwen.
Ik ben een eerstejaars Kunstmatige Intelligentie student aan de UvA die heel erg inspireert is door J.A.R.V.I.S.
van Iron Man en VIKI
van I, Robot. Natuurlijk is het hoog gegrepen om een systeem te maken van dit niveau, maar het is wel een interessante project idee.

Voor dit project wil ik een computer systeem maken dat zeer weinig volume heeft. Het wordt een systeem dat zoveel mogelijk apparaten in het huis kan besturen (via Bluetooth, Wifi en eventuele Arduino of Raspberry Pi voor motors en sensoren).
Recentelijk is er een Mac Pro Late 2013 replica project op internet gezet http://www.tonymacx86.com...ro-late-2013-replica.html en http://www.tonymacx86.com...013-low-power-design.html waarbij gebruik wordt gemaakt van een zeer compacte en zelfgemaakte behuizing. Alle onderdelen zijn gekozen om eenvoudig in de behuizing te passen.

Daarom zou ik willen vragen of ik hulp kan krijgen bij het samenstellen van een computer dat zo klein mogelijk is en op een zo goedkoop mogelijke manier.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat Linux (Ubuntu) draaien en moet Computer Vision (OpenCV) programma's kunnen draaien (naar mijn weten, veel CPU kracht en RAM). Ook wordt er op geprogrammeerd voor de desktop, Android en iOS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zo goedkoop mogelijk, met een maximale budget van rond de €400 tot €500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ingebouwde Wifi, Bluetooth en eventueel USB poorten voor een Arduino of Raspberry Pi.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een zeer kleine moederboard (mini-ITX of kleiner indien mogelijk), goede CPU, kleine voeding met voldoende wattage, kleine SSD voor OS, HDD voor opslag van media (video, spraak en tekst), 4 tot 8GB snelle RAM, eventueel een andere CPU cooler (als het past) en geen aparte videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo compact mogelijk, het is een systeem dat dag en nacht aanstaat en indien mogelijk ook zo stil mogelijk.

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.

Ik hoop dat mijn wensen een beetje reëel zijn.

Alvast bedankt!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
kijk eens eerst naar de allerkleinste cooler master kastjes (zie website) en de allerkleinste cooler master water koelers (misschien heb je een andere fan nodig omdat de standaard fan luid is bij max rpm) en zeg wat je ervan vind

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
Een Intel NUC met i7? (mSATA SSD + 2.5" 1TB schijfje)

[ Voor 43% gewijzigd door FireDrunk op 30-06-2014 12:43 ]

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de snelle reacties.
mirp schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:39:
kijk eens eerst naar de allerkleinste cooler master kastjes (zie website) en de allerkleinste cooler master water koelers (misschien heb je een andere fan nodig omdat de standaard fan luid is bij max rpm) en zeg wat je ervan vind
Ik heb zojuist gekeken op de Cooler Master website naar de kleinste kasten (mini ITX varianten) en ben er van overtuigd dat ik een custom case kan maken van spullen die ik bij de Ikea kan vinden.
Over de water koelers heb ik gedacht en de optie staat bij mij open. Ik ga op internet onderzoek doen naar de kleinste water koeler.
FireDrunk schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:43:
Een Intel NUC met i7? (mSATA SSD + 2.5" 1TB schijfje)
Volgens de site van Intel is er geen Intel NUC met een i7 http://ark.intel.com/nl/p...Intel-NUC-Boards-and-Kits. De snelste is een i5 http://tweakers.net/price...e-i5-4250u/specificaties/
Het is inderdaad een goede optie, gezien het formaat. Maar volgens mij is het op de RAM en HDD na niet upgradebaar. Ook kan ik niet vinden of er een water koeler op de CPU kan van de NUC.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 14:43 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
Je hebt gelijk, alleen de Gigabyte BRIX heeft een i7.

pricewatch: Gigabyte BRIX GB-XM1-3537

Maar de waterkoeling zal inderdaad wel wat custom moeten zijn.
Bedenk ook, van al deze NUC's zijn losse moderbord kits te koop voor zover ik weet, dus de case kan je wegdenken.

Even niets...

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
"ben er van overtuigd dat ik een custom case kan maken van spullen die ik bij de Ikea kan vinden."

ben benieuwd wat je als behuizing gaat nemen

Verwijderd

Topicstarter
mirp schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:35:
"ben er van overtuigd dat ik een custom case kan maken van spullen die ik bij de Ikea kan vinden."

ben benieuwd wat je als behuizing gaat nemen
Een prullenbak :P I guess
Pagina: 1