Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Crashplan eenmalige back-up

Pagina: 1
Acties:

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 21:19
Sinds een dik jaar zit ik bij Crashplan voor het back-uppen van mijn bestanden. Ik maak hiervoor gebruik van hun cloud functie. Voortdurend worden mijn bestanden gesynced tussen hun cloud server en mijn hardeschijf.

Het probleen: Ik zit nog met vele gigabytes aan data die op een externe schijf in de kast liggen. Ik zou daar ook nog een back-up (in de cloud) willen van maken. Dus een eenmalige back-up. Weet iemand of ik dit kan doen met Crashplan? Of met een andere Cloud provider?

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 06:40
Die harde schijf kan je toch gewoon toevoegen aan de bestanden die gebackuped moeten worden in Crashplan ? Ik snap je probleem niet helemaal :? .

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 21:19
Ja, maar ik disconnect die harde schijf dan later. Blijven die bestanden daarna dan staan op Crashplan? Als een kwartier later die mappen er niet zijn op de pc, worden die dan niet verwijderd op Crashplan?

[ Voor 8% gewijzigd door edmunt op 30-06-2014 20:56 ]

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25

bladebla

<Piéééép>

Ik heb ook een externe hd tussen de backups zitten. Omdat deze er nu niet aan hangt worden de te backuppen directories aangegeven als 'missing' totdat ik de disk er weer aanhang. Wel zorgen dat de volgende keer dezelfde drive-letter wordt toegewezen indien het over Windows systeem gaat.

Wat is dan het verschil met een directory die je zelf verwijderd hebt? Ik denk dat CrashPlan ziet dat vanaf de root van de backup alles mist: de bron is disconnected en niet gedelete.

Ik weet bijna zeker dat CrashPlan hier ook een help-pagina over heeft, ik vroeg het mij vorig jaar namelijk ook af.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 06:40
edmunt schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:54:
Ja, maar ik disconnect die harde schijf dan later. Blijven die bestanden daarna dan staan op Crashplan? Als een kwartier later die mappen er niet zijn op de pc, worden die dan niet verwijderd op Crashplan?
Dat zou een mooie boel worden ;) . Wat zou dan het nut zijn van de backup? Als je harde schijf crashed of niet meer aangesloten is, dan wordt de backup weggegooid? Ik denk niet dat Crashplan dan veel klanten over houdt...

De bestanden blijven op crashplan staan, tenzij JIJ expliciet verteld dat de bestanden niet gebackupt moeten worden.

Zie de info van Crashplan zelf.