Grafische problemen Macbook Pro 13inch 2010

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bj1994
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-07 22:08
Hallo tweakers,

Sinds enkele weken heb ik problemen met mijn Macbook Pro. Hij geeft op willekeurige momenten, zonder duidelijk aanleiding, een verstoord beeld en reageert dan nergens meer op. Alleen geforceerd afsluiten is dan nog mogelijk. Voorbeeld Verder geeft de Macbook ook alleen soms een groen scherm. Na een 'crash' en geforceerd afsluiten, volgt de volgende altijd binnen een paar minuten. Hij geeft soms ook een blauw scherm en de ventialtor gaat dan vol aan, ook hier geldt, geforceerd afsluiten is het enige wat dan nog kan. Ik heb er een video van gemaakt, weet alleen niet of de fan daarop te horen is. https://www.dropbox.com/s/2vx9ss313gx05gc/IMG_2308.mov

Ik ben er wel achter gekomen dat als ik de Macbook enkele dagen uit laat hij het dan weer heel even werkt. Maar na ongeveer een uur doet het probleem zich weer voor.

Of de Macbook wel of niet in de oplader zit lijkt niet van invloed te zijn op het probleem. Ik heb een Apple hardware test gedraaid -> geen problemen geeft deze aan, het besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd (zowel van Maverick op Mavericks, schone installatie en van Snow Leopard naar Mavericks) en de nvram en pram gereset. Geen van allen had resultaat.

Is er nog iets wat ik kan doen? Ik heb nog stille hoop dat het allemaal wel meevalt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:11
Is dit het model met de NVIDIA GeForce GT 330M grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:56

Pat-Juh

Patrick

vj_slof schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:58:
Is dit het model met de NVIDIA GeForce GT 330M grafische kaart?
de 13" had volgens mij een 320M, enkel de 15" had een 330M...

Het lijkt er inderdaad op dat de GPU niet naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bj1994
Ik heb inderdaad een 320M, het 15 inch model heeft een 330M. Ik heb zojuist ook Apple support gesproken en zei denken dat het een hardware fout betreft (waarschijnlijk de GPU). De medewerker schatte de reparatie in het geval van een kapotte GPU op 400 euro :o Dat is mijn Macbook toch echt niet meer waard.. Hij gaf nog wel de tip mij te beroepen op de economische levensduur, hij gaf dat een redelijke kans van slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:11
GPU laten 'reballen' misschien een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 21:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Bj1994 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:14:
Ik heb inderdaad een 320M, het 15 inch model heeft een 330M. Ik heb zojuist ook Apple support gesproken en zei denken dat het een hardware fout betreft (waarschijnlijk de GPU). De medewerker schatte de reparatie in het geval van een kapotte GPU op 400 euro :o Dat is mijn Macbook toch echt niet meer waard.. Hij gaf nog wel de tip mij te beroepen op de economische levensduur, hij gaf dat een redelijke kans van slagen.
Let op dat je die claim van economische levensduur niet te laat doet. Het is zo dat je dit binnen een maand (dacht ik?) na het ontdekken van het gebrek moet aanmelden bij apple of iedere andere leverancier. Lees je daar dus goed over in ;) Het hangt ook nog af van waar je de macbook hebt gekocht, want je hebt garantie bij de winkel waar je het apparaat hebt gekocht, dus het is dan ook hun taak om jou een passende oplossing te bieden. Je mag toch ervan uitgaan dat een gebrek zoals dit voor een groot gedeelte wordt gedekt

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bj1994
Bedankt voor jullie reacties.

Gisteravond de Macbook Pro opengemaakt, stof verwijderd en de draden aangedrukt.Daarna werkte de Macbook weer. Ik hou jullie op de hoogte of hij het nu blijft doen.
Pagina: 1