Toon posts:

Redhat 6,2 installeren onder VMware probs...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb nu Redhat 6,2 liggen en dat wou ik wel es gaan proberen. En om te beginnen wou ik dat onder VMware gaan doen...

Dus alles gaat goed totdat ie gaat vragen of ik Fdisk of Diskdruid wil gaan gebruiken :( Als ik ze bij allebei test dan zegt ie op een gegeven moment:

YOu must assign a root (/) partition to a linux native partition (ext2) for the installation to proceed. :?

Hmmm, maar ik kan niks veranderen ofsow aan die partities want als ik "edit" doe kan ik niks doen. :'(

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Martin

Verwijderd

Redhat wil van jouw weten hoe je je harde schijf ingedeeld wilt hebben. Je werkt met een virtuele HD (Da's mooi, kun je knoeien wat je wilt en nooit iets echt fout doen).

Deze virtuele HD is de enige HD in je (virtuele) computer. Onder linux is dat hda. (een tweede hd is dan hdb).

hda moet je partitioneren, en wel in bijvoorbeeld twee.

hda1, hiervoor kies je geen FAT32 of NTFS, maar ext2 (linux native).

hda2, hiervoor kies je SWAP

Vervolgens moet je nog vertellen waar je wilt dat de partities gemount moeten worden. Onder windows is dat bijvoorbeeld C, D, E, F etc..
Onder linux heb je geen driveletters maar kun je ze overal mounten. Bijvoorbeeld in /dir/dir/mnt/win/c

Maar 1 partitie moet je de root '/' geven. Daarvoor kies je dus hda1.

Redhat 6.2 is btw al een beetje oud :)

edit:
ik meen me te herinneren dat redhat 6.2 ook automatisch je hd kan indelen. Door voor server of workstation te kiezen en niet voor custom installatie. Dat kun je veilig doen omdat je toch een virtuele hd hebt

Verwijderd

Topicstarter
Waaaah, thnx m8. Wordt toch es tijd dat ik een paar tutorials ga doen :P

Ik ga het zo es ff proberen. :9

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 12:19 schreef m4rt1n het volgende:
Waaaah, thnx m8. Wordt toch es tijd dat ik een paar tutorials ga doen :P

Ik ga het zo es ff proberen. :9
|| Handleiding is een goede, en voor het installeren is Userguide een goede
\/

Verwijderd

Het is mogelijk en werkt goed hoor. ;) Gewoon even proberen. Mijn RedHat is nu enkel goed werkbaar in full-screen(1024x768).

RedHat in VMWare pic 1
RedHat in VMWare pic 2
RedHat in VMWare pic 3