Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Dropbox, niet lokaal] FTP oplossing klein bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb momenteel een klein bedrijfje met 5 medewerkers. We gebruiken Dropbox om onderling bestanden te delen. Ik wil echter naar een beter beveiligde oplossing zonder al te veel functionaliteit te verliezen. Zelf dacht ik aan een ftp oplossing. Ik ben hier echter niet echt bekend mee en daarom wend ik me richting jullie om mij een zetje in de goede richting geven.

Wat wil ik?
1. Bestanden niet lokaal op alle apparaten, maar op één veilige lokatie. Downloaden bij openen en uploaden bij opslaan (ook ctrl+s in office moet meteen opgeslagen worden).
2. Makkelijk te bereiken. Liefst via een netwerk schijf gewoon in de windows verkenner te gebruiken. Echter, mocht een van de apparaten gestolen worden, dan wil ik de connectie naar mijn bestanden kunnen stoppen.
3. Versie's van mijn bestanden. Na aanpassing van een bestand wil ik eventueel oudere versies kunnen restoren.

Kortom: Dropbox, maar dan niet lokaal opgeslagen.

Excuus als dit recentelijk al gevraagd is of als dit topic verkeerd staat. Heb de zoekfunctie uiteraard al gebruikt ;) . Bij voorbaat dank!

Groeten,
Bob

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:31
Owncloud?

Verwijderd

Topicstarter
Dank. Ik heb twee partijen benaderd met mijn vragen. Te weten vboxx.nl en netaffairs.nl. Misschien iemand ervaring met een van deze bedrijven? Of goede ervaringen met een andere aanbieder?

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 17:14
Waarom niet een NAS (is dan wel een device welke zich niet in de "cloud" bevind. Maar je kan deze best in een beveiligde ruimte neerzetten)

Je kan dan ook doorwerken als je een keer een internetstoring hebt. Geeft tevens een betere performance, zeker met grotere bestanden immers het hoeft niet door de lijn heen.
Evt kan je het wel opslaan in de cloud als backup. Je laat het dan syncen als er niet gewerkt wordt, 's nachts ofzo.

Nassen zijn er met verschillende raid functies zodat je op de NAS ook redundancy hebt.

Gewoon deze NAS schijf mappen in de verkenner, middels een policy ofzo, en de lokale schijven verbergen (ook via GPO) zodat men niet per abuis daar documenten gaat opslaan.

[ Voor 68% gewijzigd door Charlie932 op 30-06-2014 20:46 ]

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:57

basdej

OutSystems Consultant

gewoon een NAS, netwerklocatie aanmaken, user documenten map verplaatsen op die netwerkschijf, en iedereen daar standaard op laten saven

Hoi.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik ga me eens inlezen. Ik wil(de) in eerste instantie iets in de cloud omdat het lekker schaalbaar is en (ookal is dit misschien een kleine kans) omdat als er bijvoorbeeld brand uitbreekt of ingebroken wordt, ik niet alles kwijt ben als ook die NAS verbrand/gejat wordt.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Misschien een combi van NAS & Cloud een optie ?
https://www.synology.com/en-us/dsm/index/cloud_services

Alle voordelen van lokaal werken, aangevuld met de veiligheid (Brand, Dissaster, etc) van online storage.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 23:39

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Charlie932 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:39:

Nassen zijn er met verschillende raid functies zodat je op de NAS ook redundancy hebt.
RAID != backup !!!!! :(

Beste optie is inderdaad NAS (snel werken op kantoor), daarnaast zou ik (afhankelijk hoe belangrijk de bestanden zijn) ook een backup maken naar de cloud (servertje op het internet of Datacenter. Hier zijn heel veel verschilllende aanbieders voor.

Waarom niet direct in de cloud ? Heel simpel, je cloud provider zal maar last hebben overdag van DDOS, dan zitten 10 man uit hun neus te peuteren. Een nas is goedkoper als die 10 man niks laten doen voor een middag. ;)

Verwijderd

Topicstarter
xleeuwx schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:01:
[...]

RAID != backup !!!!! :(

Beste optie is inderdaad NAS (snel werken op kantoor), daarnaast zou ik (afhankelijk hoe belangrijk de bestanden zijn) ook een backup maken naar de cloud (servertje op het internet of Datacenter. Hier zijn heel veel verschilllende aanbieders voor.

Waarom niet direct in de cloud ? Heel simpel, je cloud provider zal maar last hebben overdag van DDOS, dan zitten 10 man uit hun neus te peuteren. Een nas is goedkoper als die 10 man niks laten doen voor een middag. ;)
Dat is waar! Alleen ik ben er nog niet uit hoe makkelijk ik dit zonder echte voorkennis up en running ga krijgen. En hoeveel tijd onderhoud kost.

Maar zo'n DS214+ met 2x 2TB erin ziet er voor de komende tijd wel erg goed uit. Vooral voor (!) +- €500,-.

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:43:
[...]

Dat is waar! Alleen ik ben er nog niet uit hoe makkelijk ik dit zonder echte voorkennis up en running ga krijgen. En hoeveel tijd onderhoud kost.

Maar zo'n DS214+ met 2x 2TB erin ziet er voor de komende tijd wel erg goed uit. Vooral voor (!) +- €500,-.
Ik neem aan dat je nu Dropbox Pro gebruikt of zelfs gewoon normaal dropbox ?

Weet je ongeveer hoeveel data er op dit moment gebruikt wordt ?

Er zijn heel veel verschillende mogelijkheden om dit op te lossen, maar ik zou gaan voor 2x een nas en dan op 2 verschillende locaties.

Verder zou je bijvoorbeeld op je thuis locatie of op een andere locatie een backup kunnen bewaren:
Kopje "Cloud Station"

Al met al zal je dan 2x 500 euro kwijt zijn en 5 uurtjes werk + stroomkosten van de 2 nasjes 8)

[ Voor 7% gewijzigd door xleeuwx op 01-07-2014 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
xleeuwx schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:50:
[...]

Ik neem aan dat je nu Dropbox Pro gebruikt of zelfs gewoon normaal dropbox ?

Weet je ongeveer hoeveel data er op dit moment gebruikt wordt ?

Er zijn heel veel verschillende mogelijkheden om dit op te lossen, maar ik zou gaan voor 2x een nas en dan op 2 verschillende locaties.

Verder zou je bijvoorbeeld op je thuis locatie of op een andere locatie een backup kunnen bewaren:
Kopje "Cloud Station"

Al met al zal je dan 2x 500 euro kwijt zijn en 5 uurtjes werk + stroomkosten van de 2 nasjes 8)
"zelfs normaal dropbox" inderdaad. Ik gebruik nu ongeveer 80-100 GB. Maar dat wordt dus 10x gesynct (elke werknemer heeft een account). Dus die 2 NASjes heb ik er wat dat betreft zo uit. En als het echt een paar uurtjes werk is + stroomkosten dan lijkt het me een heel goed plan. Zitten de benodigde instructies erbij? Of zal ik naar instructies gaan googlen?

Iedereen (alvast) bedankt in ieder geval. Het is me nu een stuk duidelijker waar ik mijn oplossing moet zoeken.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:36

Pierre

Van nature lui!

Wij gebruiken op ons kantoor msafe werkt perfect

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Synology icm Cloudstation is een optie. En dan offsite sync voor backup.
Verder kun je ook eens kijken naar Pogoplug. In weze doet dat ook wat je wilt, maar dan zonder NAS maar met een USB HDD. De vraag is alleen of je zoiets wilt voor een bedrijfsoplossing.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Het zij vrij makkelijk moeten wezen met Synologie.

Het idee: http://www.synology.com/en-us/solution/remote_backup

Afbeeldingslocatie: http://www.synology.com/img/solution/remote_bkp.jpg

De tutorial:
https://www.synology.com/en-us/support/tutorials/461

en anders kan je hier terecht O-)
http://gathering.tweakers.net/forum/

[ Voor 3% gewijzigd door xleeuwx op 01-07-2014 15:13 ]

• sjanssen15
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:21
Ik deel ook de mening van de meeste hierboven. Bij bijna al onze klanten werken wij met een NAS oplossing voor de file opslag. Vervolgens kun je van die NAS nog een backup draaien op een externe HDD of een cloud dienst.

Voordelen zijn toch wel de lage kosten per GB & de vele functies die Synology bied met hun DSM software (het OS van de NAS). Sinds je een bedrijf hebt kan een Synology veel functies bieden. Wij draaien bijvoorbeeld bij klanten dan de volgende functies:
- Data opslag & FTP toegang
- IP surveillance/IP camera's + de opslag op de data share
- Synology bied de optie voor revisie beheer/versies bijhouden van files zodat je terug kunt.

[ Voor 7% gewijzigd door sjanssen15 op 04-07-2014 12:57 ]

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

Pagina: 1