Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi best practice

Pagina: 1
Acties:

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-11 14:05
Hey,

Ik heb twee routers (telenet modem/router en SMCWBR14-G) + 1 cheap repeater (ACT-WNP-RP-002-W). Ik heb kabel tot op 1ste verdiep, en ik zit met de PS3, laptop*2 en mobiel op 2de verdiep. Kabel doortrekken is geen optie.

Momenteel staat de telenet modem/router/wifi op het gelijksvloers, hiermee is de connectie erg onstabiel. De router (SMC) is echter al super oud en het repeatertje zorgt voor meer problemen dan het echt problemen oplost. Ik ben dus gaan kijken naar channels, maar er zit zoveel in de buurt dat ik eigenlijk geen idee heb wat de beste aanpak is.

Channel(s) veranderen van telenet router (0de) ? oude SMC aansluiten (1ste) ? eventueel channel veranderen SMC ? Repeater toch inschakelen ? Eventueel andere hardware aankopen ?

Alvast hier de inSSIDer screen :
screen (pijlen zijn telenet router & SMC)

// edit
Ik heb ook nog de super Sitecom 300N x2 liggen ... :P

[ Voor 3% gewijzigd door svennd op 30-06-2014 11:52 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:51
Ik zou op kanaal 8 gaan zitten.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
svennd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:57:
Kabel doortrekken is geen optie.
Dat denk je ;) Ik wil je op zich best geloven, maar onder de streep is kabel doortrekken soms makkelijker dan je denk en altijd de beste optie :)

Je hebt zo te lezen twee problemen: Instabiel op begane grond en instabiel op zolder. Sowieso heb je 3 apparaten, ik weet niet of die repeater op het ene kanaal de verbinding upstream kan onderhouden en op een ander kanaal weer kan verdelen naar clients, maar ik zou ze alle 3 op een ander kanaal (1, 6, 11) zetten.

Als dat niet afdoende is en je hebt budget dan zou ik toch kijken of je een kabel naar zolder krijgt en 3 stuks Ubiquiti UniFi neerzetten

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Tazzios

..

@Paul
lijkt me een beetje overdreven gezien, zoals ik begrijp, hij nu alleen de telenet wifi in gebruikt heeft.

Ik zou een nieuw apparaat aanschaffen om bekabelt op de eerste te zetten.
mogelijk kun je de wifi van je telenet dan ook uitschakelen doordat je met het nieuwe apparaat overal dekking hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Tazzios op 30-06-2014 10:59 ]

• svennd
Klopt, normaal heb ik enkel de telenet aanstaan -77 signaal, ik zet nu ook de SMC aan, omdat de verbinding merkbaar beter is, maar zodra ik durf torrents aan te zetten, is de router helemaal de kluts kwijt. dat is dus de "Channel".

Het is dus niet nodig om die op een ander channel te zetten, deze vervangen door een krachtigere router zou opzich dus moeten werken ? (en eventueel de telenet box uitzetten.)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Is powerline geen optie? Die apparaten vaak zijn niet ideaal, maar ook heel vaak een pak beter dan wifi.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Torrents... Dat is meer CPU en RAM (en aantal connecties) in je router, een nieuw AP gaat daar niet veel aan doen helaas.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:47
svennd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:26:
Klopt, normaal heb ik enkel de telenet aanstaan -77 signaal, ik zet nu ook de SMC aan, omdat de verbinding merkbaar beter is, maar zodra ik durf torrents aan te zetten, is de router helemaal de kluts kwijt. dat is dus de "Channel". ...
Dit klinkt als het echte probleem; Over de rooie door torrents. Wat heb je daar aan ingesteld? treads beperkt etc?

^Paul

gewaarwordingshorizon

• Tazzios

Tazzios

..

svennd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:26:
Klopt, normaal heb ik enkel de telenet aanstaan -77 signaal, ik zet nu ook de SMC aan, omdat de verbinding merkbaar beter is, maar zodra ik durf torrents aan te zetten, is de router helemaal de kluts kwijt. dat is dus de "Channel".
De "channel" wifi wordt toch verzorgt door de SMCWBR14-G en niet door je router?
Het is sowieso een erg veroudert apparaat met een antenne van niks. :P

Het gedeelte dat de router de kluts kwijtraakt door torrent blijf je echter natuurlijk houden ALS dat komt doordat de router alle open poortjes door de torrents niet kan verwerken.
Dan zul je naar een ander router moeten kijken. Dus heb je dat probleem bekabelt aan de telenet router ook?
edit:(Wat Paul dus ook al aangeeft)
Het is dus niet nodig om die op een ander channel te zetten, deze vervangen door een krachtigere router zou opzich dus moeten werken ? (en eventueel de telenet box uitzetten.)
De SMCWBR14-G is een stuk antiek 54G wifi-netwerk. Met het plaatsen van je wifi op de 1e verdieping staat deze mooi centraal wat voldoende kan zijn om heel het huis te dekken.

• svennd
Is de Sitecom 300NX2 beter ? (had die nog ergens liggen)

• Tazzios

Tazzios

..

Die is in ieder geval een stuk vlotter. Kwa antenne`s lijkt het wel wat beperkt.
Maar test eerst maar of de telenet torrents aan kan. Dan kunnen we advies geven hoe je hem moet gaan inzetten.
Pagina: 1