Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee netwerken met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:

• MasterTommy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-05 10:03
Perfecte plek voor mijn eerste vraag. :+

Ik heb een horecazaak in Amsterdam, waar ik ook boven woon. In de kelder komen twee groene kabels van UPC binnen, een zakelijke aansluiting en een particuliere. Beide hebben ze hun eigen modem en router die ook NAT verzorgt.

In verband met het camerasysteem wat er hangt (beelden in full-hd, recorder erbij) wil ik af en toe thuis de mogelijkheid hebben om achter mijn computer de beelden te bekijken en eventueel iets van de recorder af te trekken, zonder dat ik de kelder in moet gaan en een stick in de recorder moet proppen om vervolgens via USB 1.1 een uur aan HD materiaal op te slaan (kost een paar uur).

Zoals bekend is de uploadsnelheid van UPC ongeveer net zo snel als morsecode, dus daarom;

Kan ik deze twee netwerken met elkaar verbinden (al dan niet bedraad, maar de manier waarop maakt even niet uit), zonder dat beide routers in een 'hey, er is al een apparaat dat NAT verzorgt'-stressmodus schieten? Als ik de beelden vanaf mijn imac thuis opvraag/download gaat dat ongeveer net zo snel vanwege de bottleneck in upload van de modem beneden.

Ik ben niet onbekend met poorten e.d. openen en andere basis routerinstellingen. Beneden staat een Cisco modem/router combinatie, boven gebruik ik een Cisco modem met een airport extreme erachter.

Bij voorbaat dank. :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Simpelste manier die ik kan verzinnen is in de computer een 2e netwerk kaart te stoppen die een ip adress krijgt toegegewezen op dat 2e netwerk. (kan ook in usb vorm als het een laptop betreft).

Dus 2 kabels naar je computer.

Als meer computers dit moeten kunnen zou een echte router (niet een NAT apparaat) je kunnen helpen. (duurder, moeilijker)

(alhoewel er veel andere methoden zijn)

Kabel naar dat andere netwerk is mogelijk, maar dat kan uiteraard ook met andere oplossingen (netwerk over powerline) , die allemaal langzamer zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 30-06-2014 01:01 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Zoals leuk_he zegt, een router zou hier de oplossing kunnen zijn. Dan kan je routeren tussen de verschillende netwerken. Wat je dan doet is een router met 4 netwerk kaarten. Zowel de twee internet lijnen als de twee netwerken sluit je daarop aan en in de config routeer je de verschillende netwerken naar de correcte internet lijn, maar kan je natuurlijk ook de pc van het ene netwerk toelaten op het anderen en dan haal je de gegevens af met enkel door de router te passeren.

Een goedkopere oplossing zou zijn een basis routertje kopen en het volgende doen:
Eerst en vooral de DHCP afsluiten en de router een ander IP geven binnen je range van je prive netwerk.
Dan aan de WAN kan je zakelijk netwerk aansluiten en aan de lan kant je Prive netwerk. Dan heb je connectie tussen de twee en ben je met he prive netwerk eigenlijk een IP op je zakelijk netwerk. Het enigste dat je dan nog moet doen is een route plaatsen op je pc's in je persoonlijk netwerk die verwijzen naar zakelijk netwerk via het ip van die nieuwe router.

Maar moest ik van jouw zijn, ik zou voor de eerste optie gaan :)