Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervangende laptop kopen (budget)

Pagina: 1
Acties:

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Beste Tweakers,

Ik sta voor een groot dilemma. Ik heb nu één jaar de laptop van een vriendin van mij te leen (zij kocht destijds een MacBook) maar nu heeft haar 'oude' laptop weer nodig. Deze laptop is een pricewatch: Compaq Presario CQ57-313SD. Het is zeker geen technisch hoogstandje maar hij heeft altijd gedaan wat hij moest doen en altijd vrij snel ook.

Nu ik de laptop terug moet geven twijfel ik of ik een laptop of tablet wil gaan kopen, gezien het feit dat ik ook een gaming desktop heb. Omdat ik zelf toch een lichte voorkeur voor een laptop heb, heb ik dit topic geopend. Een groot nadeel is dat het budget niet erg groot is. Zo rond de €400,- .

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoeld voor dagelijks gebruik, niet erg intensief. Sims 3 en World of Warcraft moeten goed speelbaar zijn. Laptop moet in ieder geval op Windows draaien, versie maakt niet zo veel uit.

Wat is je budget?
Het budget is €400,-. Ik weet dat dat niet veel is maar ik wil graag weten wat de mogelijkheden zijn. Mocht er een uitzonderlijk goede laptop zijn (aanbieding oid), dan is €450,- een optie.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal niet veel buitenshuis gebruikt worden. Maximaal formaat is echter 15,6" !

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf aardig wat laptops gehad en mijn voorkeur ligt bij HP, Dell of Sony (deze laatste zal waarschijnlijk te duur worden), maar ik sta ook open voor andere merken. Batterijduur vind ik ook belangrijk, eveneens als een zo sterk mogelijke GPU. Op processorgebied wil ik er ten opzichte van mijn 'leen-laptop' niet (erg) op achteruit gaan.

Zelf heb ik gekeken naar de volgende laptops:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire E1-510-28202G32Dnkk€ 245,05€ 245,05
1HP 15-d050nd TouchSmart€ 377,-€ 377,-
1HP 15-g092nd€ 289,05€ 289,05
1HP 15-r020nd€ 299,-€ 299,-
1HP Pavilion 15-n277nd€ 449,-€ 449,-
1Lenovo Essential B590 (MBT3MMH)€ 321,98€ 321,98
1Lenovo IdeaPad G505-01351€ 369,-€ 369,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.350,08

Ook heb ik nog gekeken naar deze Dell-serie, hij stond echter niet in de pricewatch (of ik kon hem niet vinden). Ik heb ook nog naar Microsoft's Surfaces gekeken maar deze vallen (helaas) buiten mijn budget (behalve de RT maar dat is volgens mij de moeite niet waard, correct me if I'm wrong).

In totaal zijn het er aardig wat maar ik weet dat de verschillen niet heel groot zijn. Ben zelf de afgelopen dagen bijna non-stop opzoek geweest maar zie nu door de bomen het bos niet meer. Nog 2 vragen:

1. Zit er verschil tussen de vele Intel Graphics oplossingen? Intel HD Graphics/HD4000/HD3000 etc? En hoe zijn deze te onderscheiden en welke presteert het beste?

2. Ligt het aan mij of past de GPU (8570M) totaal niet bij de E1-2100 CPU (of eigenlijk APU) in de HP D050ND TouchSmart? Dacht dat de 8570M toch nog aardig wat games kon draaien, in tegenstelling tot de E1-2100...

Alle hulp is welkom, adviezen absoluut ook! Mochten er nog alternatieven zijn dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.