Strepen op beeldscherm tidjens gamen

Pagina: 1
Acties:

• Markster1990
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
Hallo allemaal,

Ik heb pas een nieuwe pc gekocht en tijdens het gamen zie ik soms de volgende strepen/vlekken op het beeldscherm. http://imageshack.com/a/img849/9485/0ci6.png

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan voorkomen?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19

MsG

Forumzwerver

Heb je het ook buiten Windows of in andere games? Probeer eens een driver update. Maar het klinkt sterk alsof je videokaart te warm wordt en daardoor rekenfouten maakt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Markster1990
Alleen tijdens het gamen...
Volgens mij heb ik de laatste drivers, kan ik dat ergens zien?
Echt... te warm?

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 11:44

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Ik neem aan dat je de 280x hebt vanuit je profiel gezien. Allas, ik zou eerst even de temps bekijken, zoniet dan even naar de game settings.

Zoals ik kan zien wordt hier wat fout berekent dat met licht te maken heeft dus je zou even een andere setting kunnen proberen.

je zou ook in safe mode kunnen booten en kijken of je het dan ook hebt (weet alleen niet of je kunt gamen in safe mode)

werkt dat niet even de driver herinstalleren. Is het nog niet weg, kun je het spel even checken met steam (volgens mij rechter muisknop en dan check local files of zoeits). Mocht dat allemaal niet baten zou ik de kaart RMA sturen.

• Markster1990
Ik zal de driver even opnieuw proberen te installeren. Ik hoop dat ik hem niet RMA hoef te sturen want ik heb geen flauw idee hoe ik die videokaart er uit kan krijgen :S

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gelukkig is het demonteren van een videokaart voor elke leek zeer eenvoudig, stelt niks voor

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Markster1990 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:57:
Ik zal de driver even opnieuw proberen te installeren. Ik hoop dat ik hem niet RMA hoef te sturen want ik heb geen flauw idee hoe ik die videokaart er uit kan krijgen :S
Afbeeldingslocatie: http://docs.oracle.com/cd/E19127-01/ultra27.ws/820-6776/images/126225.gif

Een videokaart uit je machine halen is geen kunst. Zijn zat instructievideos te vinden op youtube ed.

Als een driver install geen soelaas biedt (ook een drivercleaner gebruiken!) , zou ik hem inderdaad RMA sturen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je de computer als geheel hebt gekocht zul je denk ik de hele computer moeten brengen onder garantie ipv zelf aan de computer te sleutelen. Dus hoe heb je hem gekocht? Als 1 systeem of alles los?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Markster1990
Ik heb de pc laten samenstellen bij azerty dus volgens mij moet ik dan wel het onderdeel er uit halen.
Ik heb de straks, 2 á 3 uur speedfan gebruikt en de temperatuur viel wel mee ( denk ik ). Ik had ook geen last van strepen.

Alleen crashte die wel toen opeens en kreeg ik deze melding:

http://imageshack.com/a/img820/6184/b0sy.png

• Populous
  • Laatst online: 29-11-2025
Temperatuur lijkt niet al te hoog. Waar heb je de driver vandaan?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:35

Quad

Doof

Lijkt mij een driver probleem op het eerste gezicht, indien het hardwarematig is zal je dit soort artifacts niet op screenshots zien dacht ik.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• MsG

MsG

Forumzwerver

Juist wel. Het lijkt m.i. juist op een hardwareprobleem. Is de GPU-temperatuur terwijl je niks loopt te doen? Of terwijl je gamed? Die temp is voor niks doen namelijk best hoog.

• Markster1990
Was na 3 uur gamen. Ik heb de driver al een paar keer geherinstalleerd via deze website http://imageshack.com/a/img829/4513/lpae.png

Ik heb toch wel de goeie?
Misschien kan ik ze nog een keer verwijderen met goeie driver cleaner software. Weet iemand waar ik die kan vinden?

[ Voor 26% gewijzigd door Markster1990 op 30-06-2014 23:05 ]

• Markster1990
Update: ik heb het nagevraagd bij Azerty en zij geven aan dat ze denken dat ie stuk is en of ik hem wil opsturen zodat ze het kunnen controleren.

Nu komt dus het volgende probleem hoe haal ik hem er uit. Ik heb al wat filmpjes bekeken dus ik denk dat het wel gaat lukken. Nog tips?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Voorzichtig doen en goed dat lipje aan de kant duwen. Je wilt niet aan je kaart gaan trekken en dat lipje afbreken. Niet dat het zo'n grote ramp is, maar leuk is anders natuurlijk. Dus eerst rustig kijken voordat je gaat doen ;)

(en uiteraard PC uit en al die dingen...)

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2014 11:35 ]

• Markster1990
En hoe kan ik statische elektrisiteit voorkomen? Ik heb niet zo'n bandje.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Raak een verwarming/kraan aan, dan ben je al ontladen.

[ Voor 30% gewijzigd door ByteMe_ op 01-07-2014 11:44 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Stopcontact aarde werkt ook, kast werkt soms ook, maar daar moet je dan wel zeker van zijn.
Stopcontact moet natuurlijk dan wel geaard zijn.

• Markster1990
Ik geef de kraan wel een knuffel

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:43
In principe gaat het om het opheffen van het potentiaalverschil tussen de PC en jezelf. Het beste is dus om te zorgen dat je de PC(-kast) aanraakt voordat je de onderdelen aanraakt. Bij voorkeur hou je voortdurend contact met de kast (bijvoorbeeld door met je arm op de rand te liggen). Dat is de wat meer primitieve vorm van het armbandje, zegmaar.

• Markster1990
Nou ik had hem er uitgehaald. Het was niet zo heel moeilijk alleen kreeg ik de stroom toevoer kabeltjes er lastig uit.

Had hem opgestuurd en nu krijg ik een nieuwe want ze hebben het getest en zij kregen dezelfde problemen als ik die ik kreeg.

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 23:25
Thomg schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:04:
Stopcontact aarde werkt ook, kast werkt soms ook, maar daar moet je dan wel zeker van zijn.
Stopcontact moet natuurlijk dan wel geaard zijn.
Dat is wel erg gevaarlijk om even aan de aarde van de stopcontact te zitten. Er kan altijd een lek zijn waardoor er spanning opstaat.

Dat ontlading is nogal een myth. Werk al jaren met componenten heb me nooit ''bewust'' ontladen.

• Markster1990
Ik heb de nieuwe videokaart erin gekregen. Die schroeven wouden echt niet mee werken maar goed. Eentje zit zelfs een beetje los ( hij wou niet strakker ) maar de video kaart zit wel goed vast.
Nou vroeg ik me alleen af of de stickertjes die erop zitten er af moeten? Ze zitten midden op de videokaart en ik ben bang dat ik iets beschadig als ik het probeer.

[ Voor 47% gewijzigd door Markster1990 op 14-07-2014 23:30 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Die kunnen blijven zitten.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sterker nog, als je dat soort dingen er af haalt verlies je vaak je garantie.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Kakulukia schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:22:
[...]
Dat is wel erg gevaarlijk om even aan de aarde van de stopcontact te zitten. Er kan altijd een lek zijn waardoor er spanning opstaat.

Dat ontlading is nogal een myth. Werk al jaren met componenten heb me nooit ''bewust'' ontladen.
Dat mag dus absoluut niet gebeuren, en daar hebben ze dus beveiligingen voor.

ESD is met name een probleem met losse componenten. Dus losse chips en transistors. Zodra dit op een print zit is het risico al minder, maar niet verdwenen.
ESD zou zelfs een oorzaak kunnen zijn van dit defect. Als er tijdens de productie of assemblage schade is veroorzaakt kan dit soms nog jaren duren voordat iets daadwerkelijk kapot gaat.
Het is wel degelijk aanwezig, maar zolang er niet met fleece trui en wollen sokken op tapijt aan een kunststof tuintafel wordt gewerkt is er geen extreem risico. 't is toch jammer als het wel gebeurd en het zo makkelijk te voorkomen was.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 14-07-2014 23:58 ]

Pagina: 1