Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwsapp maken in Xcode

Pagina: 1
Acties:

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een Macbook en ik was bezig met een app voor een voetbalwebsite waar ik voor werk. Dat deed ik met een online programma en op zich zag dat er goed uit. Maar ik weet zeker dat ik met Xcode iets veel beters kan maken. Ik heb ervaring met programmeertalen en ben leergierig, maar kan ik met Xcode een nieuwsapp maken? Dat je gewoon het nieuws van de voetbalwebsite in een soort lijst met thumbnails te zien krijgt. Is zoiets moeilijk om te maken? Het gaat om een Wordpress website (ik weet niet of dat veel uitmaakt).

Op internet kom ik weinig tegen als ik bijv. news app in xcode of make xcode app of wordpress website. Dit levert niets op.

Ik hoop dat iemand me een tip kan geven. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
dannyvdb1997

[ Voor 12% gewijzigd door dannyvdb1997 op 29-06-2014 20:54 . Reden: Aanvulling ]

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Ik denk dat je hiermee een eind op weg komt: (Wordpress) Tutorial: Setting up XCode and Building the App

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53
Oké, dan kan ik via deze instructies zeker de Github toevoegen met de sources?

Choose Xcode > Preferences on your development Mac.
Click Accounts.
Click the Add button (+), and choose Add Repository.
In the text field, enter the URL for the repository (for example, svn+ssh://svn.example.com/ProjectName or https://example.com/git/respository.git), and click the Next button.
Choose either Git or Subversion from the Type pop-up menu.
Enter your user name and password in the Repository pane of Accounts preferences, and click Add.

En hoe kan ik dan stap 3 doen?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat heb je al geprobeerd om stap 3 te doen? De instructies lijken me duidelijk genoeg... Met 'root folder' lijkt mij dat de home directory van de gebruiker bedoeld wordt, als dat onduidelijk is. En als het die niet is, dan de root folder van het project.

Handje vasthouden doen we hier niet aan, dus wel graag even zelf wat initiatief laten zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 30-06-2014 09:16 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Die tutorial lijkt mij meer voor mensen die aan de Wordpress App voor iOS zelf willen werken. Niet hoe je een eigen app maakt in combinatie met een bestaande Wordpress site.

Je wordpress website moet de data op een manier teruggeven (bijvoorbeeld via REST / JSON) waar de app wat mee kan. Mogelijk dat hier wel Wordpress plugins voor zijn.

Daarna moet je in Xcode een programma maken wat deze informatie uitleest en toont op een manier hoe jij dat wil. Heb je nog nooit kaas gegeten van Objective-C dan zou ik eerst wat algemenere tutorials volgen en dan de volgende stap, het daadwerkelijk maken van de nieuws app maken.

[ Voor 0% gewijzigd door ZpAz op 05-07-2014 18:01 . Reden: Plugins! ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 13:49
Er zijn ook voorbeelden te vinden van apps die op basis van RSS feeds werken. Dat lijkt mij de makkelijkste route.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
ZpAz schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:16:
Je wordpress website moet de data op een manier teruggeven (bijvoorbeeld via REST / JSON) waar de app wat mee kan. Mogelijk dat hier wel Wordpress websites voor zijn.
Sterker nog: daar is het WP-team druk mee bezig :) De plugin is er al en het is de bedoeling dat dit in WP 4.0 standaard wordt ingebouwd :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik zou bijvoorbeeld een TableView gebruiken. Ik zou zeggen dat je een Table View maakt in Interface Builder die custom NSCells implementeert met een plaatje en wat tekst.

Vervolgens lepel je via CocoaPods AFNetworking binnen voor je netwerkgebeuren. Je kunt het ook zelf doen, heel leerzaam, heel pijnlijk en dan vooral meer van het laatste.

Wat je dus moet doen is dat bij de start van je applicatie of een klik op je ververs button AFNetworking de data op gaat halen, eventueel in combinatie met Mantle (ook een CocoaPod) om niet handmatig alle JSON boilerplate te hoeven schrijven.

Deze resultaten verwerk je in je datasource en daarna roep je reloadData aan op je NSTableView.

iOS developer

Verwijderd

elhopo schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:17:
Er zijn ook voorbeelden te vinden van apps die op basis van RSS feeds werken. Dat lijkt mij de makkelijkste route.
Heb je daar voorbeelden/namen van? Een linkje zou top zijn!
Pagina: 1